معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ریاضی یازدهم تجربی خیلی سبز

معرفی کتاب ریاضی یازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب ریاضی یازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب پرسشهای چهارگزینه‌ای ریاضی پایه یازدهم توسط رسول محسنی‌منش و سروش موئینی از سوی انتشارات خیلی سبز در پانصد و سی و دو صفحه چاپ و منتشر شده است. این کتاب شامل چند بخش مختلف بوده و می‌تواند به دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری تجربی کمک کند تا مشکلاتشان را در درس ریاضی برطرف کنند.

در صورتی که می‌خواهید برای مطالعه درس ریاضی به طور ویژه برنامه‌ریزی کنید و هدفتان این است که با کسب درصد بالا در این درس، رتبه خوبی در کنکور بیاورید، بهتر است از منابع درجه یک استفاده کنید. این منابع می‌توانند در کنار کتابهای درسی شما و همچنین یک برنامه خوب و منظم نتیجه درخشانی برایتان به ارمغان بیاورند. بدون شک تلاش و پشتکار شما در این مسیر بی‌نتیجه نخواهد بود.

کتاب تست ریاضی یازدهم تجربی خیلی سبز از جمله منابع خوب برای این درس بوده و از سوی بسیاری از دانش‌آموزان مورد استقبال قرار گرفته است. بهتر است برای آشنایی با جزئیات و بخش‌های این کتاب مطلب را تا انتها دنبال کنید:

ساختار کتاب ریاضی یازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب ریاضی پایه یازدهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی و براساس مباحث این درس طراحی و تدوین شده است. مولفان تلاش کرده‌اند در کنار بیان مطالب هر فصل، نکات کنکوری و مهم را نیز برجسته کرده و به شما یادآوری کنند. بنابراین در این کتاب هیچ موضوع و هیچ نکته‌ای از قلم نیفتاده و تمام آن‌چه نیاز دارید، در این کتاب گرد آمده است.

از سوی دیگر وجود درسنامه و تست در کنار هم به دانش‌آموزان کمک کرده تا در دوران مرور و جمع‌بندی بتوانند از این کتاب همچنان بهره‌مند شوند. خیلی از کتاب‌ها بعد از یک یا دو دوره تست زنی دیگر قابل استفاده نیستند؛ اما کتاب‌های خیلی سبز به خاطر وجود تعداد زیادی تست تا شب آزمون کنکور یار و یاور شما خواهند بود.

فهرست کتاب ریاضی یازدهم انتشارات خیلی سبز

کتاب پیش‌رو شامل هفت فصل است و در انتهای آن نیز یک ضمیمه مهم شامل پاسخنامه گنجانده شده است. اولین فصل کتاب ریاضی یازدهم تجربی خیلی سبز به مبحث هندسه تحلیلی و جبر اختصاص داده شده، فصل دوم هندسه و فصل سوم تابع است. فصل چهارم مثلثات و فصل پنجم نیز به مبحث توابع نمایی و لگاریتمی اختصاص دارد. فصل ششم درباره حد و پیوستگی و فصل هفتم هم درباره آمار و احتمال است.

اگر کتاب را ورق بزنید، متوجه می‌شوید که هر کدام از فصل‌های ذکر شده شامل چند درس بوده و هر درس نیز دارای درسنامه‌ای جداگانه به همراه تست‌های آن است. پاسخ تشریحی تمام تست‌های هر فصل نیز در انتهای آن فصل گنجانده شده است. این شیوه طراحی به شما کمک می‌کند به هر روش و تکنیکی که مایلید کتاب را ورق زده و مطالعه کنید.

گاهی اوقات برای دانش‌آموزان پیش می‌آید که وارد پایه دوازدهم می‌شوند؛ اما برای یادآوری و مرور مباحث قدیمی نیاز دارند به پایه یازدهم سری بزنند. در چنین شرایطی کتاب ریاضی یازدهم خیلی سبز به شما کمک می‌کند، بدون هیچ اتلاف وقتی به موضوع و مبحث موردنظرتان بروید و در سریع‌ترین زمان ممکن آن فصل را مرور و مطالعه کنید.

درسنامه کتاب ریاضی یازدهم تجربی تست خیلی سبز

هر کدام از فصل‌های کتاب ریاضی پایه یازدهم رشته تجربی خیلی سبز با یک درسنامه شروع می‌شوند. اگر از مطالعه و خواندن کتاب درسی خود خسته شده‌اید و احساس می‌کنید هر چه بیشتر می‌خوانید، کمتر یاد می‌گیرید، بهتر است به درسنامه این کتاب مراجعه کنید. این درسنامه به شکلی طراحی شده تا بدون خستگی و با بیشترین تمرکز مباحث درس ریاضی را بخوانید. مولفان کتاب تا حد امکان مباحث را به موضوعات ریز تقسیم کرده‌ و با استفاده از جداول و کادرهای مختلف، یادگیری و فهم آنها را برای مخاطبان بسیار ساده کرده‌اند.

بعد از توضیح و شرح هر ریز موضوع نیز چند مثال و سوال آمده تا بتوانید خودتان را محک بزنید و ببینید آن موضوع را یاد گرفته‌اید و یا نیاز است بیشتر تمرین کنید؟ درسنامه‌های این کتاب آنقدر کاربردی و قابل فهم هستند که بعضی از دانش‌آموزان اعتراف کرده‌اند که کتاب درسی خود را به کلی کنار گذاشته‌اند! البته این مسأله‌ای است که مولفان کتاب چندان آن را به شما توصیه نمی‌کنند.

تست‌های کتاب ریاضی یازدهم انتشارات خیلی سبز

همان طور که انتظار دارید، کتاب ریاضی یازدهم رشته تجربی پر از تست و سوال است. اگر قصد دارید تا به تدریج و در یک دوره طولانی سرعت و مهارتتان را در تست زنی افزایش دهید،‌ به تعداد قابل توجهی تست نیاز دارید. این کتاب می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. تست‌های این کتاب شامل انواع مختلفی از تست‌های کنکوری و تالیفی است. هر چند که مولفان کتاب برای طراحی تست‌های تالیفی نیز از تکنیک‌های طراحی سوالات کنکور بهره برده‌اند. بنابراین تمام تست‌های کتاب استاندارد بوده و به شما کمک می‌کند تا تسلط خود را افزایش دهید.

علاوه بر این تست‌ها درجه سختی متفاوتی داشته و اولین تست‌های هر فصل آسانتر هستند. توجه به این نکته باعث می‌شود که بتوانید تست‌ها را تفکیک کرده و به صورت برنامه‌ریزی شده به آنها پاسخ دهید. در ضمن تعداد تست‌های هر فصل براساس میزان اهمیت آن مبحث در کنکور و همچنین وجود مباحث تست خیز در کنکور سراسری انتخاب شده است.

بر همین اساس فصل هندسه تحلیلی با بیش از سیصد تست بیشترین تعداد تست را در این کتاب به خود اختصاص داده است. فصل تابع نیز بیش از دویست و هفتاد تست دارد و در دومین درجه اهمیت قرار می‌گیرد. سایر فصل‌ها نیز تعداد مناسبی تست دارند که می‌توانید با برنامه ریزی منظم به آنها پاسخ دهید.

پاسخنامه کتاب ریاضی یازدهم خیلی سبز

پاسخنامه تشریحی کتابهای کنکور را همیشه جدی بگیرید. در این بخش می‌توانید نکات ناگفته اما مهمی پیدا کنید. بسیاری از مولفان برای توضیح یک نکته مهم از صورت سوال و تست‌های مختلف استفاده می‌کنند. بنابراین خواندن پاسخنامه اهمیت زیادی دارد. اگر قبل از آزمون‌های آزمایشی به سراغ تست زنی می‌روید و زمان کافی برای مطالعه پاسخنامه ندارید، می‌توانید به پاسخنامه کلیدی اکتفا کنید. اما یادتان نرود بعد از آزمون دوباره برگردید و پاسخنامه تشریحی را هم بخوانید. مطمئن باشید که بدون خواندن پاسخنامه تشریحی کتابهای کنکور، تسلطتان بر درس موردنظر کامل نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *