معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز

معرفی کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز

خرید کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز

کتاب شیمی پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز توسط مهدی براتی، نیما سپهری و یاسر عبداللهی در هفتصد و بیست‌وهشت صفحه تالیف و گردآوری شده است. این کتاب همه سرفصل‌ها و مباحث کتاب درسی شما را پوشش داده و تمام نکات طلایی کنکور را نیز در بردارد. در صورتی که می‌خواهید به طور کامل و دقیق بر شیمی یازدهم مسلط شوید این کتاب را حتماً بخوانید. برای یک دانش‌آموز پرتلاش تمام دروس کنکور از اهمیت زیادی برخوردارند. با این حال دروس تخصصی اصلی هر کدام از زیر گروه‌ها به مطالعه بیشتر و تست‌زنی شدیدتری نیاز دارند.

مثلاً یک دانش‌آموز رشته تجربی حتماً تست زنی دروس زیست‌شناسی و شیمی را در اولویت قرار می‌دهد؛ چرا که می‌داند خواندن این درس و کسب درصد بالا در آن چقدر برایش سرنوشت‌ساز و مهم است.
مؤلفان این کتاب تلاش کرده‌اند با گردآوری تمام مباحث و محتوای موردنیاز، شما را از هر کتاب دیگری بی‌نیاز کنند. در صورتی که می‌خواهید شیمی یازدهم را فوت آب شوید، از این کتاب غافل نمانید. در ادامه مطلب شما را با جزئیات بیشتر آن آشنا می‌کنیم، با ما همراه شوید:

ساختار کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز

کتاب شیمی یازدهم شامل شرح درس و تست‌های چهار گزینه‌ای است. در واقع شرح درس این کتاب در قسمت پاسخنامه تشریحی قرار دارد که در آن پاسخ هر تست به‌طور دقیق بررسی می‌شود. بنابراین قسمت پاسخنامه تشریحی بسیار مهم و کاربردی است. فهرست‌بندی کتاب نیز به شکل متفاوتی طراحی شده است. شما می‌توانید تمام بخش‌های کتاب را در فهرست ببینید و به مبحث و یا بخش مورد نظر خود بروید. اما فصل‌های اصلی کتاب کدامند؟ فصل اول کتاب با عنوان قدر هدایای زمینی را بدانیم مطابق با سرفصل کتاب درسی طراحی شده است.

فصل دوم در پی غذای سالم و فصل سوم پوشاک، نیازی پایان‌ناپذیر را بررسی می‌کند. در انتهای کتاب نیز یک بخش ضمیمه قرار گرفته که پیشنهاد می‌کنیم از خواندن آن نیز غافل نشوید. هر کدام از فصل‌هایی که عناوینشان را ذکر کردیم در فهرست کتاب شامل چند بخش مختلف هستند. این فصل‌ها با تست‌ها و پرسش‌های چهار گزینه‌ای شروع شده و پس از آن نیز پاسخ‌نامه کلیدی و پاسخ‌نامه تشریحی این تست‌ها قرار گرفته است. در ادامه آزمون جامع فصل را می‌توانید با استفاده از اسکن کد ثبت شده در کتاب، ببینید.

پیش‌نیازهای هر فصل در کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز

در ابتدای هر کدام از فصل‌های کتاب شیمی پایه یازدهم خیلی سبز یک بخش پیش‌نیاز قرار گرفته. شما با این بخش درست قبل از تست‌زنی روبه‌رو می‌شوید و خوب است که خودتان را ارزیابی کنید تا ببینید پیش‌نیازهای آن فصل را می‌دانید یا نه. هر فصل شامل فهرستی از فصل‌های مرتبط با شیمی پایه دهم است. دانستن این مباحث و تسلط کامل بر آنها ضروری و لازم است.

اگر پیش‌نیاز آن فصل را نخوانده‌اید و یا در ارتباط با آن‌ها دچار اشکال هستید، بهتر است اول پیش‌نیازها را مطالعه کرده و رفع اشکال کنید. پس از آن می‌توانید با قدرت برگردید و تست‌های این کتاب را بزنید.

علاوه بر توضیحی که در ابتدای هر فصل برای پیش‌نیازهای آن داده شده، مؤلفان در این بخش تلاش کرده‌اند تا کل مباحثی که در هر فصل بیان می‌شود را به‌صورت تیتروار بیان کنند. بنابراین شما متوجه می‌شوید که قرار است در هر فصل دقیقاً چه اتفاقی بیفتد. در کنار این موارد در قسمت شروع فصل میانگین تعداد تست‌هایی که از هر فصل در کنکورهای قبل آمده هم مشخص شده. این اطلاعات مختصر و مفید برای داوطلبان بسیار کاربردی است و می‌توانند براساس آن‌ها برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای داشته باشند.

درسنامه کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز

درسنامه کتاب شیمی یازدهم انتشارات خیلی سبز همراه با پاسخنامه تشریحی ارائه شده است. شرح درس‌ها بسیار کامل بوده و با جداول، تصاویر و کادرهای آموزشی همراه شده است. تمام سؤالات و ابهامات شما در این قسمت برطرف می‌شود و می‌توانید با تمرین‌ها و مثال‌های آن با شیوه طراحی تستهای کنکور آشنا شوید. علاوه بر این درسنامه کتاب پر از تصاویر رنگی و باکیفیت است که نیاز شما را به کتاب درسی هم برطرف می‌کند. با خواندن درسنامه می‌توانید به خوبی تست‌ بزنید.

در صورتی که احساس می‌کنید هنوز به اندازه کافی برای تست‌زنی آماده نشده‌اید، بهتر است عجله نکنید و با مرور مباحث و سرفصل‌ها ذهنتان را آماده کنید. همان اندازه که تست زنی برایتان مهم است به خواندن و مرور چند باره نکات هم اهمیت بدهید و آن‌ها را در فواصل مشخص و منظم مطالعه کنید.

تست‌های کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز

کتاب شیمی پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز از چند نوع تست تشکیل شده است. اولین گروه تستی که در این کتاب با آن روبه‌رو می‌شوی تست‌های سری آ هستند. این تست‌ها مبحث بندی شده‌اند و می‌توانید بعد از خواندن مباحث به سراغشان بروید. تست‌های سری z تست‌های چالش‌برانگیزی هستند که دانش‌آموزان قوی را به چالش می‌کشند.

اگر می‌خواهید هیچ تستی را در کنکور سراسری بی‌جواب نگذارید، از این تست‌ها غافل نشوید. آزمون‌های جامع نیز برای دوره جمع‌بندی و مرور بسیار مناسب بوده و شما را نسبت به وضعیتی که دارید، آگاه می‌کنند و تا حدود زیادی نشان می‌دهند که قرار است در کنکور سراسری چه درصدی از درس شیمی کسب کنید.

بیش از هزار و پانصد تست کنکوری، تالیفی و ترکیبی در کتاب شیمی یازدهم انتشارات خیلی سبز گنجانده شده است. این تست‌ها مطابق با استانداردهای طراحی سؤالات کنکور طرح و گردآوری شده‌اند و منطبق بر آخرین تغییرات کتاب‌های درسی هستند. فصل اول کتاب با عنوان قدر هدایای زمینی را بدانیم پانصد و نه تست را در این کتاب به خود اختصاص داده. فصل دوم با عنوان در پی غذای سالم ششصد و سی‌وهفت تست و فصل سوم با عنوان پوشاک نیازی پایان‌ناپذیر سیصد و هفده تست را به خود اختصاص داده است.

اگر می‌خواهید درکتان از این کتاب کمک درسی کامل باشد، لازم است که بعد از هر بار تست‌زنی به سراغ پاسخنامه تشریحی بروید و شرح مرتبط با هر تست را بخوانید. مؤلفان نکات مهم و کلیدی را به عنوان یادآوری برایتان توضیح داده‌اند که مرور آن‌ها به شما کمک می‌کند هم رفع اشکال کرده و هم آنچه نیاز دارید را دوباره با خود تکرار کرده و در حافظه بلند مدت خود ثبت و ذخیره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *