معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم انتشارات خیلی سبز در دویست و شش صفحه برای دانش‌آموزان رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی به چاپ رسیده است. حسن بلند، مؤلف کتاب تلاش کرده تا تمام نکات ریز و درشت مربوط به زبان انگلیسی پایه دهم را در این کتاب کار بگنجاند.

درس زبان انگلیسی به ویژه در پایه دهم، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع مباحثی که از سال دهم به بعد یاد می‌گیرید به شکل‌های مختلف در قالب سؤالات کنکور مطرح می‌شوند و با توجه به این که قواعد زبان انگلیسی کاملاً مفهومی هستند و لازم است آن‌ها را به شکلی عمیق فرابگیرید، وجود انواع کتابهای کمک آموزشی ضروری به نظر می‌رسد.

اگر یک بررسی دقیق و همه جانبه در بین کتابهای کار موجود در بازار داشته باشید و همه آن‌ها را بی‌طرفانه بررسی کنید، متوجه می‌شوید که کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی خیلی سبز یکی از بهترین کتابهای کار پایه دهم است. در ادامه با شرح جزئیات این کتاب، دلایل این برتری را بررسی می‌کنیم. با این مطلب همراه شوید.

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی پایه دهم خیلی سبز از سه بخش کلی درسنامه، نمونه سؤال و امتحان تشکیل شده است. به خاطر داشته باشید که هدف از طراحی و تألیف این کتاب، موفقیت شما در آزمون‌های نیمسال اول و نیمسال دوم است. قرار نیست با این کتاب بتوانید کل نکات کنکوری را یاد بگیرید.

بلکه شما با استفاده از کتاب کار همه مباحث مربوط به زبان دهم را فراگرفته و با دانش کافی به پایه بالاتر می‌روید. پس از آن می‌توانید با تست‌زنی ذهن‌تان را با شیوه طراحی تست‌های کنکور آشنا کنید. در حال حاضر آن‌چه اهمیت دارد، تقویت پایه‌ شما در درس زبان انگلیسی است.

سرفصل‌های این کتاب کمک درسی کاملاً مطابق با کتاب درسی شماست. این کتاب شامل چهار درس است و هر درس از درسنامه، نمونه سؤالات مبحث‌بندی شده و پاسخنامه تشریحی سؤالات تشکیل شده است. در انتهای کتاب نیز بخش ویژه‌ای برای آزمون‌های جامع در نظر گرفته شده است.

در ضمن شما می‌توانید همراه با این کتاب یک کتابچه ویژه واژگان هم به صورت رایگان دریافت کنید. از آن‌جایی که مرور پیوسته واژگان زبان انگلیسی بر هر دانش‌آموزی واجب است، می‌توانید در اوقات فراغت‌تان با استفاده از این کتابچه لغات زبان را بخوانید. حتی می‌توانید این کتابچه را نگه دارید و در پایه یازدهم و دوازدهم هم لغاتش را مرور کنید.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم

همان‌طور که می‌دانید درس زبان انگلیسی از چند مبحث مختلف تشکیل شده است: گرامر، واژه‌ها و درک مطلب. در واقع هر کدام از مباحث شیوه مطالعه مخصوص به خود را می‌طلبند و لازم است به طریق خاصی آن‌ها را مطالعه کنید. بنابراین در درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم خیلی سبز هم برای هر کدام از این مباحث بخش ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

شما واژه‌ها و معنای آن‌ها را به همراه شکل تلفظ‌شان در بخش مجزایی یاد می‌گیرید. بعد از آن گرامر مربوط به هر درس توضیح داده می‌شود. اگر توضیحات کتاب درسی برایتان کافی نبوده و با امید و انگیزه به سراغ این کتاب آمده‌اید، خیالتان راحت باشد. چرا که در درسنامه شرح دروس به طور کامل انجام می‌شود و نکات نیز به طور مشخص برجسته می‌شوند.

بخش‌های مربوط به درک مطلب نیز به همراه ارائه متن برای شما توضیح داده شده‌اند. مکالمه مربوط به هر درس نیز به طور کامل ترجمه شده است. در ضمن مؤلف شرح داده که برای هر کدام از این بخش‌ها چه نوع سؤالاتی طرح می‌شود. بنابراین شما قبل از این‌که وارد بخش بعدی کتاب شوید، تصویری دقیق از انواع سؤالات مربوط به هر مبحث پیدا می‌کنید.

نمونه سؤالات ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم

بعد از درسنامه بخش نمونه سؤالات امتحانی قرار دارد که بخش مهمی است. با این‌که در کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم خیلی سبز آزمون‌های جامع گنجانده شده، باز هم نمی‌توان نمونه سؤالات را نادیده گرفت. چرا که شما پس از خواندن درسنامه به نمونه سؤالات و تمرین‌هایی نیاز دارید که موتور فکرتان را به کار بیندازند و شما را تا حد ممکن به چالش بکشند.

اگر قرار بود بلافاصله از مطالعه درسنامه به سراغ امتحانات جامع بروید، ممکن بود بعد از پیدا کردن یکی دو اشتباه و یا جواب نادرست دچار سرخوردگی شوید. اما با وجود این نمونه سؤالات می‌توانید یک بار دیگر درسنامه را مرور کرده و با انواع نمونه سؤالات آشنا شوید و ترفندهای طراحی سؤال را ببینید. ضمن این‌که نمونه سؤالات این بخش مبحث بندی شده هستند.

به این معنا که نمونه سؤالات واژگان، گرامر و درک مطلب جدا شده‌اند و شما می‌توانید اشکال خود را راحت‌تر پیدا کنید. بعد از این‌که ارزیابی دقیقی از وضعیت خود پیدا کردید و برای رفع اشکال دوباره به درسنامه برگشتید و نکات آن را مرور کردید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید و به امتحانات کتاب پاسخ دهید.

امتحانات کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی دهم

بهتر است برای مطالعه کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی پایه دهم خیلی سبز برنامه‌ریزی داشته باشید تا پاسخ دادن به امتحان آن به شب امتحان موکول نشود. در چنین شرایطی استرس کم‌تری خواهید داشت و خیالتان راحت است که فرصت دارید هر چقدر لازم است، درس‌ها را دوباره مرور کنید.

در این کتاب شش آزمون جامع وجود دارد که دو آزمون آن برای نیمسال اول و چهار آزمون برای نیمسال دوم طراحی شده است. این آزمون‌ها کاملاً استاندارد هستند و می‌توانند تا حد قابل قبولی نتیجه‌ای که در درس زبان انگلیسی دهم کسب می‌کنید را به شما نشان دهند.

پس بهتر است با دقت به آن‌ها پاسخ دهید و بعد از اینکه پاسخ‌هایتان را بررسی کردید، در صورت وجود هر اشکالی آن را جدی گرفته و رفع کنید. با خواندن این کتاب می‌توانید اطمینان پیدا کنید که تسلط خوبی بر این درس پیدا کرده‌اید و آمادگی دارید تا با دست پر به پایه بالاتر بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *