معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی پایه یازدهم خیلی سبز توسط مجتبی احمدوند در دویست و دو صفحه تألیف و گردآوری شده است. این کتاب به‌عنوان یکی از بهترین کتابهای کار پایه یازدهم برای درس زبان و ادبیات فارسی در بین دانش‌آموزان شناخته می‌شود و می‌توان آن را یکی از دلایل پیشرفت تحصیلی و ارتقای وضعیت دانش‌آموزان در این درس دانست.

با توجه به این‌که درس زبان و ادبیات فارسی نقش تعیین‌کننده‌ای در کنکور سراسری دارد و از مهم‌ترین دروس عمومی به‌شمار می‌رود، خیلی از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند که بر روی آن سرمایه‌گذاری خاصی داشته باشند. یکی از راه‌هایی که شما را در رقابت با دیگر داوطلبان کنکور سراسری زودتر به نتیجه می‌رساند، تقویت این درس قبل از رسیدن به پایه دوازدهم و سال کنکور است.

هر چه زودتر برای این درس برنامه‌ریزی کنید و اشکالات خود را برطرف نمایید، مطالعه برای کنکور و تست زنی هم برای شما آسان‌تر خواهد شد. در ادامه به مزیت‌های این کتاب به همراه شرح جزئیات آن می‌پردازیم.

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم خیلی سبز

اگر با مجموعه کتابهای ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز آشنا باشید، خوب می‌دانید که در این کتاب‌ها شرح درس‌ها مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی و به شکلی کامل و دقیق مطرح شده‌اند. در واقع با داشتن یک کتاب از این مجموعه خیالتان از بابت درس موردنظر راحت است.

حتی اگر سرکلاس حاضر نبوده و یا نتوانسته باشید آن‌طور که نیاز است، سرکلاس درس را بفهمید با داشتن این کتاب می‌توانید هم به درک مباحث دروس برسید و هم برای امتحانات به طور کامل آماده شوید. کتاب ماجراهای من و درسام فارسی پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز هم از سه بخش کلی درسنامه، نمونه سؤال و امتحان تشکیل شده است. در هر کدام از این سه بخش محتوای آموزشی لازم و کافی به شما داده می‌شود.

این کتاب شامل هشت فصل است. عناوین این فصل‌ها به این شرح است: فصل اول: ادبیات تعلیمی، فصل دوم:‌ ادبیات سفر و زندگی، فصل سوم: ادبیات غنایی، فصل چهارم: ادبیات پایداری، فصل پنجم:‌ ادبیات انقلاب اسلامی، فصل ششم: ادبیات حماسی، فصل هفتم: ادبیات داستانی و فصل هشتم:‌ ادبیات جهان.

هر کدام از این فصل‌ها به چند درس تقسیم شده‌اند و هر درس نیز شامل روان‌خوانی، کارگاه متن پژوهی و خلاصه دروس است. در ادامه هر کدام از این بخش‌ها را بررسی می‌کنیم و به ویژگی‌های مثبت آن‌ها می‌پردازیم. در صورتی که با شیوه طراحی و تدوین کتاب‌های ماجراهای من و درسام آشنا نیستید، بهتر است قبل از خرید کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم خیلی سبز با الگوی طراحی آن‌ها و روش ارائه محتوای آموزشی در کتاب به‌طور دقیقی آشنا شوید.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم خیلی سبز

شرح درس و توضیح مباحث مربوط به هر کدام از سرفصل‌ها در کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم خیلی سبز اصلی‌ترین دلیل دانش‌آموزان برای تهیه و خرید این کتاب است. در واقع دانش‌آموزان می‌خواهند در درجه اول کتابی داشته باشند که نکات آموزشی و طلایی مربوط به هر مبحث را در اختیارشان قرار دهد.

قطعاً این نکات به شکل‌های مختلف در سؤالات امتحانی نیز مطرح می‌شوند و یا ممکن است معلم سر کلاس به‌صورت شفاهی این نکات را از دانش‌آموزان بخواهد. بنابراین درسنامه می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. ضمن این‌که درسنامه به‌صورت تفکیک‌شده و جزء به جزء مطالب را شرح داده است. اگر قرار بود که مطالب آموزشی هر فصل یک جا به شما آموزش داده شود، احتمالاً گیج می‌شدید و نمی‌توانستید اشکالات‌تان را برطرف کنید.

اما در درسنامه این کتاب هر فصل و هر درس به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شده. در کنار این‌ها از جداول و کادرهای آموزشی رنگی استفاده شد تا بتوانید نکته‌ها را بخوانید و یاد بگیرید. با این روش می‌توانید تمرکز بیش‌تری روی مباحث داشته باشید و کم‌کم و آهسته آن‌ها را مرور کنید. قلمرو زبانی، قلمرو ادبی و قلمروی فکری هم به صورت جداگانه توضیح داده شده‌اند و در پایان هر فصل هم تمرین‌های مربوط به آن به همراه پاسخ کامل و تشریحی‌شان آمده است.

معنی و مفهوم شعر و نثر در درسنامه‌ها

شاید لازم باشد به‌طور دقیق‌تری به جزئیات درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام زبان و ادبیات فارسی پایه یازدهم بپردازیم. مثلاً دانستن این نکته خیلی مهم است که معنی و مفهوم ابیات و متون هر درس به‌طور مجزا و با دقت فراوانی توضیح داده شده‌اند. یعنی ابتدا معنای یک بیت و سپس مفهوم و مضمون آن توضیح داده شده است.

اگر تستهای کنکور و یا تستهای آزمون‌های دیگر را دیده باشید، می‌دانید که فهم معنی و مفهوم متون زبان و ادبیات فارسی چقدر مهم است و یاد گرفتن آن‌ها چقدر در پیشرفت شما و کسب درصد خوب در این درس به شما کمک می‌کند. دانش‌آموزانی که در این درس وضعیت متوسط و یا ضعیفی دارند، می‌توانند از ویژگی‌های درسنامه این کتاب به نفع خودشان استفاده کنند و تا می‌توانند خود را تقویت کرده و پیشرفت کنند.

نمونه سوالات کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم خیلی سبز

در این کتاب کمک درسی بخش ویژه‌ای برای نمونه سؤالات در نظر گرفته شده است. شما در این بخش خودتان را برای امتحانات آماده می‌کنید. البته منظور امتحانات اصلی مدرسه نیست. بلکه منظور امتحاناتی است که در همین کتاب گنجانده شده‌اند. بهتر است بین مطالعه درسنامه و پاسخ دادن به نمونه سؤالات یک فاصله زمانی ایجاد کنید.

مثلاً درسنامه را امروز بخوانید و فردا به سراغ نمونه سؤالات بروید. با این روش تمام آن‌چه خوانده‌اید در ذهن‌تان ته‌نشین می‌شود و وقتی به سراغ نمونه سؤالات بروید، متوجه خواهید شد که چقدر درس موردنظر را فهمیده و درک کرده‌اید. در ضمن اگر نکته‌ای را فراموش کرده باشید، متوجه می‌شوید که باید عمیق‌تر و دقیق‌تر آن را بخوانید.

امتحانات کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم

بخش امتحانات در کتاب ماجراهای من و درسام فارسی یازدهم انتشارات خیلی سبز شامل چند آزمون‌ جامع است. این آزمون‌ها و امتحانات به‌طور اختصاصی برای نیمسال اول و نیمسال دوم طراحی شده‌اند.

شیوه طراحی آن‌ها هم به شیوه طراحی نمونه سؤالات امتحانات مدرسه که در سطح شهر یا کشور برگزار می‌شوند، نزدیک است. اگر نتیجه خوبی در این امتحانات بگیرید، معنی‌اش این است که برای امتحانات اصلی هم آماده‌اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *