معرفی کتابهای کودک و نوجوان, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب American First Friend 1

معرفی کتاب american first friend 1

خرید کتاب American First Friend 1

کتاب آموزشی american first friend 1 کتابی برای آموزش زبان به کودکان است. آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از دغدغه‌های اصلی پدر و مادرهاست.

اغلب والدین نمی‌دانند چطور و با چه وسایل و ابزاری آموزش زبان انگلیسی به فرزندشان را شروع کنند. در کنار این‌ها سؤال مهم وجود دیگری دارد که بهتر است بچه‌ها در خانه آموزش ببینند و یا به مؤسسات آموزش زبان مراجعه کنند.

آیا این آموزش در آینده کودکان نقش داشته یا به زودی از حافظه‌شان پاک می‌شود و تمام زحمات و هزینه‌ای که صرف این آموزش کرده‌اید هدر می‌رود؟

در مطلب پیش‌رو قصد داریم در کنار معرفی این کتاب به این سؤالات هم پاسخ دهیم. اگر با مجموعه کتاب‌های american first friend آشنایی دارید و یا به دنبال کتابهای آموزش زبان هستید، خوب است قبل از تصمیم‌گیری با جزئیات این کتاب‌ها آشنا شوید.

کتاب american first friend 1 چه بخش‌هایی دارد؟

کتاب آموزش زبان انگلیسی american first friend 1 شامل ده درس است. سطح دروس این کتاب مبتدی بوده و کودکانی که با زبان انگلیسی آشنایی ندارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند. هر درس شامل تعدادی کلمه جدید به همراه مکالمه و تمرین نوشتن حروف الفبای زبان انگلیسی است.

حجم هر درس هم کم و مختصر است تا کودکان بتوانند بدون خستگی تمام محتوای آموزشی لازم را دریافت کنند. تصاویر به‌کار رفته در این کتاب رنگی بوده و می‌تواند باعث ایجاد علاقه و انگیزه در کودکان شود. هر چند که بهتر است مربیان و معلم و یا والدین در آموزش زبان انگلیسی به کودکان سختگیری نکنند و اجازه دهند کودک قدم به قدم جلو رفته و این مسیر را بدون عجله و شتاب طی کند.

در کنار محتوای کتاب american first friend 1 یک سی‌دی حاوی فایل‌های صوتی هم به شما داده می‌شود که شامل مکالمه‌ها و آهنگ‌هایی است که باید در هر درس خوانده شود.

کتاب american first friend 1 درباره چه موضوعاتی است؟

محتوای هر کدام از درس‌های کتاب american first friend 1 شامل موضوعاتی است که برای رده سنی کودکان مناسب هستند. مثلاً موضوع درس دوم کتاب خانواده یا Family است. کودک با چنین موضوعی کاملاً آشناست و در صورتی که درباره این موضوع از او سؤالی شود، از نظر ذهنی آمادگی دارد که به آن پاسخ دهد.

همین‌طور که کودک هر درس کتاب را می‌خواند، موضوعات آن‌ها جنبه‌های دیگری از زندگی‌اش را پوشش می‌دهند. مثلاً درس پنجم کتاب درباره Toys یا اسباب‌بازی‌هاست و یا موضوع درس هشتم Foods‍ یا غذاهاست. این موضوعات معمولاً جزئی از علاقه‌مندی‌های کودک است و شامل مواردی است که کودک در زندگی روزمره خود به آن‌ها برمی‌خورد.

بنابراین می‌توان گفت که موضوعات این کتاب در دایره آگاهی و شناخت کودک از جهان قرار دارد و موضوعی نیست که برایش بیگانه و عجیب باشد. به همین دلیل کودک راحت‌تر می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند و در صورت نیاز کلمات لازم درباره هر موضوع را به زبان انگلیسی یاد بگیرد. مربیان و معلمان زبان انگلیسی معمولاً به جز محتوای آموزشی، سؤالات دیگری هم در کلاس مطرح می‌کنند.

این سؤالات تکمیل‌کننده مباحث آموزشی هستند و به کودک اشتیاق می‌دهند تا بیش‌تر همکاری کرده و به موضوع هر درس کتاب american first friend 1 واکنش نشان بدهد.

اهمیت فایلهای صوتی کتاب american first friend 1

همان‌طور که گفتیم این کتاب آموزش زبان شامل مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی است. شما می‌توانید این فایل‌ها را در یک سی‌دی دریافت کنید. این فایل‌ها شامل آهنگ‌ها و مکالمه‌های دروس مختلف کتاب هستند. از آن‌جایی که مهارت شنیدن یا listening در آموزش زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد و حتی خیلی از بزرگسالان در این مهارت دچار مشکل هستند، بهتر است از کودکی بر روی این مهارت فرزندتان تمرکز بیش‌تری داشته باشید.

به همین دلیل لازم است همان‌قدر که برای خواندن و مطالعه کتاب توسط کودکتان وقت صرف می‌کنید، برای شنیدن و تمرین و تکرار فایل‌های صوتی کتاب هم وقت بگذارید. در کنار این‌ها آهنگ‌های کتاب به خاطر داشتن ریتم و هیجان بیش‌تر برای کودکان جذاب‌تر هستند و به همین بهانه تشویق می‌شوند که کلمات انگلیسی را تکرار کرده و به مرور به حافظه بسپارند.

آموزش با کتاب american first friend 1

اگر کتاب american first friend 1 را دیده باشید، متوجه می‌شوید که این کتاب یک نسخه دانش‌آموز و یک نسخه معلم دارد. در نسخه معلم کتاب به دقت مشخص شده که معلم باید چه مقدار محتوا آموزش بدهد و در چه مسیری حرکت کند. در صورتی که تمرین یا سؤالی در کتاب آمده باشد هم به آن‌ها پاسخ داده شده است.

بنابراین شما می‌توانید به میزان ظرفیت و توان خود و همچنین علاقه و مهارتی که در آموزش دارید، این کتاب را به فرزندتان بیاموزید. برای چنین کاری باید خودتان را بسنجید تا در نهایت به این نتیجه برسید که اگر نقش معلم را برای فرزندتان ایفا کنید، بهتر است تا این‌که او را به مؤسسه آموزشی بفرستید. اما اگر به این نتیجه نمی‌رسید، لازم نیست وقت و انرژی خود را هدر بدهید. حتی می‌توانید از معلم‌های آنلاین و خصوصی استفاده کنید تا آموزش به فرزندتان را به عهده بگیرند.

بعضی از افراد این استعداد و مهارت را در خود می‌بینند که به دیگران آموزش بدهند. چنین افرادی از این مهارت استفاده کرده و با خرید کتاب american first friend 1 آموزش زبان انگلیسی به فرزندشان را شروع می‌کنند.

استمرار آموزش با مجموعه کتابهای american first friend

همان‌طور که می‌دانید کتابهای american first friend یک مجموعه چند جلدی بوده که هر کدام از سطح متفاوتی برخوردارند. خواندن تمام جلدهای این مجموعه موجب استمرار آموزش زبان انگلیسی شده و مباحث آن‌ها به شکلی عمیق‌تر در ذهن و حافظه کودکان ثبت می‌شود.

این موضوع به کودک کمک می‌کند تا در سال‌های بعد و در آینده هم بتواند از دانش زبان انگلیسی که در کودکی آموخته بهره‌مند شود و از آن استفاده کند.بزرگسالانی که مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی مثل مهارت‌های خواندن، نوشتن و شنیدن در آن‌ها قوی است، معمولاً یادگیری زبان انگلیسی را از سنین کم شروع کرده‌اند.

پس اگر می‌خواهید فرزندتان ارتباط عمیق‌تری با زبان انگلیسی برقرار کند و آ‌ن‌چه می‌آموزد را بعد از مدت کوتاهی فراموش نکند، آموزش زبان انگلیسی به او را به صورت پیوسته و منظم ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *