معرفی کتابهای کودک و نوجوان, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب American First friend 2

معرفی کتاب American First friend 2

خرید کتاب American First Friend 2

کتاب american first friend 2 یکی از کتاب‌هایی است که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب برای کودکان مناسب بوده و محتوای آموزشی آن توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد طراحی و منتشر شده است.

در صورتی که فرزندتان جلد اول این مجموعه را مطالعه کرده و مطالب آموزشی آن را یاد گرفته باشد، آمادگی دارد تا این جلد را شروع کند. بسیاری از والدین تلاش می‌کنند تا قبل از اینکه فرزندشان در مدرسه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کند، از طریق موسسات آموزشی، آموزش زبان را شروع کنند.

با توجه به این‌که کتابهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان به شکل اختصاصی برای این رده سنی چاپ و منتشر می‌شوند، محتوای آن‌ها متناسب با سطح ادراک و توان کودکان برای دریافت مطالب آموزشی است. بنابراین آموزش مباحث و سرفصل‌های این کتاب‌ها به کودکان می‌تواند نتایج مثبتی دربرداشته باشد.

در این مطلب ضمن معرفی کتاب american first friend 2 به اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌پردازیم. با این مطلب همراه شوید:

بخش‌های کتاب american first friend 2

این کتاب آموزش زبان از ده درس تشکیل شده است که هر کدام از این دروس شامل موضوعات مختلفی هستند و شامل چند بخش می‌باشند. این بخش‌ها در فهرست کتاب به طور مجزا مشخص شده‌اند. دانش‌آموز در ابتدا با لغات جدید آشنا شده و سپس با ساختارهای زبان و یا یک گرامر ساده آشنا می‌شود.

حروف و اعدادی که کودک در هر درس یاد می‌گیرد نیز در فهرست کتاب مشخص شده است. در واقع کودک می‌تواند در هر درس متناسب با ظرفیت خود مهارت‌های زبانی‌اش را تقویت کند و چیز تازه‌ای یاد بگیرد. مربیان هم با انعطاف کامل و بدون سخت‌گیری‌های بی‌مورد تلاش می‌کنند توجه و تمرکز کودک را جلب کرده و هر درس را تدریس کنند.

کتاب american first friend 2 چه ویژگی‌هایی دارد؟

احتمالاً اولین سؤالی که در ذهن والدین شکل می‌گیرد این است که کتاب american first friend 2 چه موضوعاتی دارد؟ موضوعات این کتاب شامل مسائلی است که کودکان به طور روزانه با آن‌ها در ارتباط هستند. این موضوعات در دایره دانسته‌های کودکان قرار می‌گیرند و شامل مسائل سخت و پیچیده نمی‌شوند.

بعضی از این موضوعات شامل رنگ‌ها و شکل‌ها، لباس‌های من، وسایل من، حیوانات خانگی، خانواده من و مهمانی من هستند. در هر کدام از این موضوعات، ابتدا مربی از کودکان می‌خواهد تا نظرشان را بگویند و درباره آن صحبت کنند. مثلاً کودکان می‌توانند درباره حیوانات خانگی حرف بزنند.

آیا حیوان خانگی دارند؟ آیا از حیوانات خانگی می‌ترسند؟‌ کدام حیوان خانگی برایشان دوست‌داشتنی‌تر است؟ هر کدام از این موضوعات با تصاویر رنگی و باکیفیتی در کتاب همراه شده که هم توجه کودک را به خود جلب می‌کند و هم آن‌ها را تشویق می‌کند که برای یادگیری تمایل بیش‌تری به خرج دهند. وقتی کودک تصویر حیوان خانگی و یا عروسکی را در کتاب می‌بیند، دوست دارد بداند درباره این تصویر چه چیزهایی در کتاب نوشته شده است.

تقویت مهارت‌های شنیدن و حرف زدن به زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین اهدافی که کتابهای آموزش زبان انگلیسی دنبال می‌کنند، تقویت انواع مهارت‌های شنیدن، حرف زدن و مکالمه، درک مطلب و نوشتن است. با این‌حال در کتاب american first friend 2 مهارت شنیدن و حرف زدن بیش‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد. هم به این دلیل که کودکان هنوز به طور کامل نمی‌توانند جملات انگلیسی بنویسند و هم این‌که از طریق مکالمه می‌توانند محتوای بیش‌تری یاد بگیرند.

مثلاً آن‌ها می‌توانند طرز تلفظ اعداد را به انگلیسی یاد بگیرند و سپس با شکل نوشتاری آن‌ها آشنا شوند. علاوه بر این فایل‌های صوتی کتاب به آن‌ها کمک می‌کند که تلفظ دقیق هر کلمه را بشنوند و با عبارت‌های انگلیسی و اصطلاحات رایج آن آشنا شوند.

وقتی معلم یک فایل صوتی را در کلاس پخش می‌کند، دانش‌آموزان می‌توانند صدای کودکانی را بشنوند که همسن آن‌ها هستند ولی به زبان انگلیسی حرف می‌زنند. به همین دلیل بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و سعی می‌کنند خودشان هم مثل کودکی که صدایش را می‌شنوند، حرف بزنند و کلماتش را تکرار کنند.

معلم هم تلاش می‌کند در دفعات مختلف فایل‌های صوتی را پخش کند، چرا که یکی از روشهای آموزش به کودکان پیروی از اصل تکرار است. وقتی بارها یک کلمه را با کودک تکرار کنید، حتی بدون آن‌که بتواند آن را بنویسد یا با تمام حروف آن آشنا باشد، آن کلمه را به ذهن می‌سپارد و یاد می‌گیرد.

چرا کتابهای آموزش زبان انگلیسی مفیدند؟

کتاب های آموزش زبان انگلیسی نسبت به کتابهای درسی زبان انگلیسی در مدارس کم‌تر جدی بوده و فضایی شاد و مفرح برای کودکان ایجاد می‌کنند. اگر خودتان هم به کلاس زبان انگلیسی رفته باشید، متوجه این تفاوت‌ها شده‌اید. در کلاس‌های مدرسه سخت‌گیری بیش‌تر بوده و دانش‌آموز احساس می‌کند که مجبور است موضوعی را یاد بگیرد.

اما در کلاس‌های موسسات آموزش زبان، زبان‌آموز احساس راحتی بیش‌تری دارد و سعی می‌کند با شرکت در بحث‌ها و گفت‌وگو با معلم مهارت‌هایش را تقویت کند. در صورتی که کودکی مایل نباشد در گفت‌وگو شرکت کند و یا خجالتی باشد هم معلم سعی می‌کند او را به روش‌های مختلف در بحث‌ها شرکت دهد. خیلی از کودکان به بهانه آموزش زبان انگلیسی ارتباط تازه‌ای پیدا کرده و دوستی‌های جدیدی را تجربه می‌کنند. این موضوع هم برای خیلی از والدین نکته مثبتی بوده که در کنار آموزش فرزندشان به آن توجه می‌کنند.

در کنار این‌ها وقتی که چند کودک هم‌سن و سال در فضایی کنار هم قرار می‌گیرند تا چیزی بیاموزند، معمولاً میزان تمرکز بیش‌تر از آن‌ چیزی است که والدین در فضای خانه تجربه می‌کنند. حتی کودکانی که اغلب اهل شیطنت هستند هم موقع تدریس و به خاطر مطرح شدن سؤالات مختلف از سوی معلم حواس‌شان را جمع می‌کنند و به درس گوش می‌دهند.

در صورتی که می‌خواهید با تهیه و خرید کتاب american first friend 2 مهارت‌های زبانی کودک خود را تقویت کنید، باید به خاطر داشته باشید که مسیر یادگیری یک زبان جدید، مسیری طولانی است که به صبر و مداومت نیاز دارد. اگر فرزندتان تا این‌جای مسیر آمده است، شما می‌توانید با انرژی دادن به او و تحسین کردنش، پشتکار او را تقویت کنید تا در این مسیر باقی بماند و بتوانید به سطح‌های بالاتر در یادگیری زبان انگلیسی برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *