معرفی کتابهای کودک و نوجوان, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب Family and Friends 1

معرفی کتاب Family and Friends 1

خرید کتاب family and friends 1 

کتاب family and friends 1 یکی از کتابهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان است. این کتاب دومین جلد از مجموعه خانواده و دوستان یا family and friends است که برای بچه‌هایی با رده‌سنی ۷ تا ۱۳ سال منتشر شده است. در واقع اولین جلد این مجموعه کتابی با عنوان استارتر است که به‌نوعی مقدمه‌ای برای شروع آموزش به حساب می‌آید. احتمالاً بسیاری از خانواده و والدین با این مجموعه آشنا شده‌اند و می‌د‌انند که این مجموعه از چه کیفیتی برخوردار است.

انتشارات دانشگاه آکسفورد انگلستان به منظور آموزش دقیق و روش‌مند زبان انگلیسی به افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست، این کتاب‌ها را طراحی و تدوین کرده است. بنابراین تمام مهارت‌های زبانی مثل خواندن، نوشتن، مکالمه و درک مطلب در این مجموعه کتاب آموزش زبان انگلیسی گنجانده شده است. در ادامه شما را با بخش‌های متنوع این کتاب و موضوعات آن بیش‌تر آشنا می‌کنیم. با این مطلب همراه شوید:

کتاب family and friends 1 چه بخش‌هایی دارد؟

کتاب فمیلی اند فرندز یا family and friends شامل پانزده درس یا یونیت است. هر کدام از این درس‌ها شامل واژه‌های تازه، مکالمه، درک مطلب و گرامر است. هر کدام از این بخش‌ها متناسب با ظرفیت کودکان در یادگیری طراحی شده‌اند و برای سن آن‌ها سخت و پیچیده نیستند. بنابراین نباید تنوع مباحث کتاب والدین را نگران کند. از طرفی هر سه درس کتاب یک بخش مجزا را تشکیل می‌دهند که بر روی یک موضوع کلی‌تر تمرکز دارد.

مربیان و معلمان زبان انگلیسی می‌توانند از همان ابتدای شروع آموزش براساس این موضوع کلی، با دانش‌آموزان بحث و گفت‌وگو کنند. در کنار همه این موارد جزئیات هر بخش کتاب در فهرست آن مشخص شده است. به‌عنوان مثال می‌توانید بخش‌بندی هر درس را در کنار لغات تازه هر درس و این‌که گرامر آن بر روی چه موضوعی تمرکز دارد را در فهرست کتاب که به شکل یک جدول تنظیم شده، ببینید.

علاوه بر این در این جدول مشخص شده که در هر درس کدام حرف از حروف الفبا آموزش داده می‌شود و جزئیات هر کدام از چهار مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن شامل چه مواردی است. بنابراین فهرست کتاب family and friends 1 می‌تواند برای والدین بسیار کاربردی و راه‌گشا باشد و به آن‌ها کمک کند تا بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی را انتخاب کنند.

فایلهای صوتی کتاب family and friends 1

کتاب family and friends 1 به همراه یک سی‌دی آموزشی به شما ارائه می‌شود. وجود این سی‌دی بسیار مهم است. چرا که بسیاری از بخش‌های کتاب فمیلی اند فرندز وابسته به وجود فایل‌های صوتی این سی‌دی است. با توجه به این‌که مجموعه کتابهای family and friends بر روی مکالمه تمرکز زیادی دارد و تلاش می‌کند از طریق مکالمه‌های زبان انگلیسی مهارت حرف زدن و شنیدن را در دانش‌آموزان تقویت کند، لازم است که دانش‌آموزان این فایل‌های صوتی را در حین آموزش در کلاس گوش کنند.

معمولاً مربیان و معلمان بعد از پخش فایل‌های صوتی از دانش‌آموزان می‌خواهند آن‌ها را به شیوه خودشان تمرین و تکرار کنند. تکرار مکالمه و یا تأکید بر روی عبارات خاص استفاده شده در آن به آموزش بهتر دانش‌آموزان کمک می‌کند. هر چقدر کودکان بیش‌تر با لهجه‌های مختلف و لحن و صداهای مختلف آشنا شوند، راحت‌تر می‌توانند آن‌ها را درک کنند.

بعد از آن دیگر شنیدن یک جمله انگلیسی به نظرشان پیچیده و سخت نیست. به مرور زمان بچه‌ها کلمه‌ها را بهتر درک می‌کنند و به یک شنونده حرفه‌ای تبدیل می‌شوند. البته رسیدن به این نقطه مستلزم طی کردن یک مسیر طولانی در یادگیری زبان انگلیسی است.پس لازم است که در هنگام خرید کتاب family and friends 1 فایل صوتی آن را هم دریافت کنید.

علاوه بر مکالمه‌هایی که باید از طریق این فایل‌ها شنیده و تمرین شود، آشنایی با واژه‌های تازه هر درس نیز وابسته به شنیدن فایل‌های صوتی این کتاب است. وقتی دانش‌آموزان از همان ابتدا با شنیدن فایلهای صوتی کتاب با نحوه تلفظ یک کلمه آشنا می‌شوند، این کلمات راحت‌تر توی ذهن‌شان می‌ماند و می‌توانند آن‌ها را با تلفظ درست آن حفظ کنند.

یادگیری و حفظ لغت‌های زبان انگلیسی بخش مهمی در آموزش زبان است. هر چقدر افراد لغات بیش‌تری آموخته باشند، تسلط بیش‌تری بر روی این زبان داشته و راحت‌تر می‌توانند مکالمه کرده و یا با استفاده از گرامری که آموخته‌اند، جمله‌های متنوع بسازند.

تصاویر کتاب family and friends 1

در کتاب family and friends 1 ویرایش دوم تصاویر بسیار باکفیتی به کار رفته است. این تصاویر علاوه بر این‌که رنگ‌های شاد و زیبایی دارند، برای کودکان هم جذاب بوده و آن‌ها را نسبت به محتوای آموزشی کتاب علاقه‌مند می‌کنند. استفاده از تصاویر کودکان به همراه خانواده و دوستان‌شان باعث می‌شود که بچه‌ها درباره جملات انگلیسی کتاب کنجکاوی کرده و از آن‌ها سر دربیاورند.

اگر کتاب بدون تصویر و بدون رنگ‌های شاد بود، قطعاً بچه‌ها تمایل چندانی به همراهی با مربی و معلم خود نداشتند. اما تناسب موضوع و تصاویر این کتاب باعث می‌شود بچه‌ها خیلی زود با آن ارتباط برقرار کنند.

موضوعات کتاب family and friends 1

در ویرایش دوم کتاب family and friends 1 به موضوعات بسیار متنوعی پرداخته شده است. همه این موضوعات برای بچه‌ها قابل فهم هستند و هر کودکی می‌تواند درباره این موضوعات فکر کرده و یا به گفت‌وگو بپردازد. معمولاً در ابتدای شروع درس مربی درباره موضوع هر درس با بچه‌ها صحبت می‌کند. پس از آن بچه‌ها ترغیب می‌شوند که حرف بزنند و وقتی کاملاً درگیر بحث شدند، آموزش شروع می‌شود.

از جمله موضوعات این کتاب می‌توان به ساعت ناهار، خانه من، بیا توپ بازی کنیم، لباس‌های من و … اشاره کرد. هر کدام از این موضوعات به شکلی با زندگی روزمره‌ کودک در ارتباط هستند. او بارها درباره هر کدام از این موضوعات فکر کرده و با آن‌ها درگیر بوده است. بنابراین سر کلاس آموزش زبان انگلیسی هم می‌تواند درباره این موضوعات فکر کند و با علاقه و اشتیاق کلمه‌های مرتبط با این موضوعات را یاد بگیرد.

قطعاً تشویق و تحسین والدین و واکنش نشان دادن به کلمات تازه‌ای که کودک یاد می‌گیرد،‌ می‌تواند نقش موثری در پیشرفت کودک و تقویت انگیزه او برای یادگیری زبان انگلیسی ایفا کند. پس والدین می‌تواند در کنار خرید کتاب آموزشی مناسب برای فرزندشان به این نکته هم توجه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *