معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام زبان یازدهم

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام زبان یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام زبان یازدهم خیلی سبز

مجموعه کتابهای ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز برای ۲۰ گرفتن طراحی و منتشر شده‌اند. اگر هر کدام از کتاب‌های این مجموعه را که برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به چاپ رسیده‌اند، خوانده باشید می‌دانید که محتوای آن‌ها با این ادعای ناشر کاملاً همخوانی دارند.

کتاب ماجراهای من و درسام زبان یازدهم خیلی سبز توسط حسن بلند در صد و هفتاد و نه صفحه تالیف شده است.

اگر درس زبان انگلیسی برایتان سخت است، گرامر آن به نظرتان پیچیده و گیج‌کننده می‌آید، حفظ کردن لغاتش کاری غیرممکن است و پاسخ دادن به سؤالات درک مطلب از توانتان خارج است به شما پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را به عنوان یک کتاب کار مفید و جامع و یک همراه همیشگی به زندگی‌تان دعوت کنید.

مطمئن باشید پس از آشنا شدن با ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی یازدهم زندگی‌تان متحول می‌شود و خودتان هم از این ماجراجویی جذاب به هیجان می‌آیید. اگر می‌خواهید قبل از خرید کمی درباره این کتاب بدانید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام زبان یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی پایه یازدهم خیلی سبز در سه بخش کلی طراحی شده که شامل درسنامه، نمونه سؤال و امتحان است. دانش‌آموزان نباید از هیچ‌کدام از این سه بخش غافل شوند. در واقع مطالعه کم و یا حذف هر کدام از آن‌ها می‌تواند بر روی نتیجه‌ای که می‌گیرید تأثیر بگذارد.

مثلاً وقتی درسنامه را می‌خوانید ولی به نمونه سؤال‌ها جواب نمی‌دهید، سر امتحان اصلی بعضی از سؤالات به نظرتان پیچیده و عجیب می‌آیند. در حالی که احتمالاً نمونه همان سؤالات در این کتاب وجود داشته ولی شما آن‌ها را ندیده‌اید. در کنار این‌ها حل تمرین و سوال استرس شما را کم می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که هر چه در توان‌ داشته‌اید برای مطالعه و تسلط بر درس زبان به‌کار برده‌اید.

سرفصل‌ها و دروس این کتاب هم با کتاب درسی شما مطابقت دارد و مباحث نیز به ترتیب کتاب زبان انگلیسی پایه یازدهم مطرح شده‌اند. در کنار شرح جامع هر درس تعدادی نمونه سؤال گنجانده شده و در انتهای کتاب نیز آزمون‌های جامع برای نیمسال اول و نیمسال دوم طراحی شده‌اند.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام زبان یازدهم

مجموعه کتابهای ماجراهای من و درسام در بخش درسنامه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در واقع این درسنامه‌ها در مقایسه با درسنامه سایر کتاب‌های کار موجود در بازار بسیار کامل و جامع هستند. به حدی که شما می‌توانید کتاب درسی خود را نادیده بگیرید و فقط بخش‌های مختلف این کتاب‌ها را مطالعه کنید.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی یازدهم هم این ویژگی را داراست. سه بخش مختلف درس زبان انگلیسی یعنی واژگان یا vocabulary، گرامر و درک مطلب به طور کامل در این درسنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. در بخش واژگان علاوه بر توضیح معنای هر واژه یک مثال در قالب جمله برای شما گذاشته شده تا بتوانید واژه موردنظر را عمیق‌تر به حافظه بسپارید.

در بخش‌های دیگر هم گرامر به طور کامل توضیح داده شده و درک مطلب نیز با آوردن یک متن به شما آموزش داده می‌شود. تا حد امکان برای خواندن درسنامه وقت بگذارید و بدون این‌که یک درس را به طور کامل مطالعه نکرده‌اید به سراغ نمونه سؤال‌ها نروید. اجازه دهید تا همه آن‌چه خوانده‌اید در حافظه بلندمدت‌تان ثبت شود و بعد از آن با آرامش و اعتماد به نفس کامل به سراغ سؤالات بروید.

در انتهای این بخش، مؤلف توضیح می‌دهد که برای هر بخش چه نوع سؤالاتی طرح می‌شود و تلاش می‌کند تا الگوی طراحی انواع سؤالات امتحانی را بررسی کند. بنابراین در این بخش شما با انواع سؤالات و همچنین نحوه پاسخ دادن به آن‌ها آشنا می‌شوید.

نمونه سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام زبان یازدهم

نمونه سؤالاتی که در این کتاب کمک درسی آمده‌اند، تقسیم بندی شده هستند. به این معنا که نمونه سؤالات مربوط به واژگان، گرامر و درک مطلب از هم جدا شده و شما می‌توانید با فواصل مشخص به سراغ هر کدام از آن‌ها بردید. حتی می‌توانید این سؤالات را تقسیم کرده و به تعدادی از هر کدام به طور همزمان پاسخ دهید. از ویژگی‌های خوب این نمونه سؤالات می‌توان به تنوع آن‌ها اشاره کرد.

چرا که این سؤالات در قالب‌های مختلف و متنوعی طراحی شده‌اند و ذهن‌تان را باز کرده و آمادگی‌تان را افزایش می‌دهند. علاوه بر این سؤالاتی مثل جای خالی و یا سؤالات تشریحی کمک می‌کنند تا املا و نگارش انگلیسی شما هم تقویت شود و بتوانید نوشتن واژه‌ها را هم تمرین کنید. پاسخ این سؤالات هم کاملاً تشریحی هستند و لازم است بعد از جواب دادن به آن‌ها، درستی و نادرستی هر سؤال را با دقت بررسی کنید.

این‌جا همان نقطه‌ای است که باید حسابی خودتان را ارزیابی کنید و تمرکز زیادی روی نقاط ضعف خود داشته باشید. باید بدانید به کدام سؤال جواب نادرست داده‌اید؟ علتش چه بوده؟ آیا درسنامه را به خوبی نخوانده‌اید یا فقط بی‌دقتی کرده‌اید؟ پاسخ صحیح را فهمیده‌اید و در صورتی که به سؤال مشابهی برخورد کنید، این بار به درستی به آن جواب می‌دهید؟ بعد از جواب دادن به این سؤالات می‌توانید به سراغ آخرین بخش کتاب بروید.

امتحان کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی یازدهم

امتحاناتی که در کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی یازدهم انتشارات خیلی سبز گنجانده شده، جامع و کامل است و تمام سرفصل‌های مربوط به نیمسال اول و نیمسال دوم را به طور جداگانه پوشش می‌دهد. بهتر است قبل از امتحانات اصلی و در زمانی به سراغ امتحانات بروید که اشکال‌ها و ایرادهایتان را رفع کرده باشید.

اما پاسخ دادن به امتحانات را خیلی هم عقب نیندازید تا دچار ترس از امتحان نشوید. یادتان نرود کتاب ماجراهای من و درسام زبان انگلیسی یازدهم خیلی سبز قرار است استرس شما را کم و اعتماد به نفس‌تان را زیاد کند.

اگر قرار باشد با جواب ندادن به امتحانات و ترس از این‌که به اندازه کافی خوب نیستید، استرس‌تان را بیش‌تر کنید، به هدف اصلی کتاب که ۲۰ گرفتن است، نمی‌رسید. پس ترس و نگرانی را کنار بگذارید و در حالی که مطمئنید بخش‌های دیگر کتاب را کامل خوانده‌اید به سراغ امتحانات بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *