معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام دینی دهم

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام دینی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام دینی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم خیلی سبز یک کتاب کار کامل و جامع و همچنین منبعی از نمونه سؤالات مهم امتحانی است. این کتاب توسط محمد کشوری در صد و سی و سه صفحه تألیف و گردآوری شده است. در صورتی که همیشه با دروس حفظ کردنی مثل دین و زندگی مشکل دارید و نمی‌دانید با چه روشی آن‌ها را مطالعه کنید، بهتر است به سراغ کتاب‌ کاری بروید که این کار را برایتان ساده کرده است.

چرا که خواندن درس‌های حفظ کردنی هم راه و روش مخصوص به خودش را دارد و باید آن‌ها را هم دقیق مطالعه کرد. این کتاب علاوه بر این‌که امکان دقیق خواندن درس دین و زندگی پایه دهم را برای شما فراهم می‌کند، به شما در کسب بهترین نتیجه هم یاری می‌رساند.

در این مطلب شما را با بخش‌های مختلف این کتاب بیش‌تر آشنا می‌کنیم، با ما همراه شوید:

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی پایه دهم

کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی پایه دهم خیلی سبز از سه بخش درسنامه، نمونه سوال و امتحان تشکیل شده است. یادتان باشد هر سه بخش کتاب در کنار هم به شما امکان تسلط به مباحث درسی را داده و نتیجه‌ای درخشان برایتان به ارمغان می‌آورد. در صورتی که هر کدام از این بخش‌ها را نادیده بگیرید مسیر را به درستی طی نکرده‌اید.

نگاهی به فهرست کتاب نشان می‌دهد که این کتاب از ۱۴ درس تشکیل شده است. عناوین این دروس کاملاً مطابق با کتاب درسی بوده و مباحث آن‌ها نیز خط به خط کتاب درسی را پوشش می‌دهد. در واقع یک کتاب کار قرار است علاوه بر آن‌چه در کتاب درسی می‌خوانید، نکات اضافه، مهم و کلیدی امتحانی را دوباره به شما یادآوری کند.

در کنار این بخش‌ها تعدادی آزمون جامع برای نیمسال اول و نیمسال دوم هم طراحی شده است. آزمون‌های نیمسال اول به همراه پاسخ تشریحی‌شان بعد از درس هفتم قرار گرفته و آزمون‌های نیمسال دوم هم در انتهای کتاب قرار دارند.

شاید به نظرتان حجم کتاب در مقابل ادعایی که برای پیشرفت و ارتقای تحصیلی شما دارد، کم باشد. اما مؤلف کتاب تمام نکته‌های ریز و درشت امتحانی را به همراه شرح کامل همه درس‌های دین و زندگی پایه دهم در این کتاب گنجانده است.

تعداد تمرین‌ها و نمونه سؤال‌ها هم به اندازه بوده و شما در طول سال تحصیلی هرگز با کمبود سؤال روبه‌رو نمی‌شوید. در آخر هم امتحانات را جواب می‌دهید و یک راست سر جلسه امتحان اصلی حاضر می‌شوید.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم خیلی سبز با یک مقدمه کوتاه شروع می‌شود. پس از آن مباحث مربوط به هر درس شرح داده شده و نکته‌های مهم در کادرهای رنگی گنجانده شده‌اند.

آیات مربوط به هر درس به طور دقیق و کامل ترجمه شده و پس از آن پیام هر آیه به شکل مجزا و مورد به مورد توضیح داده شده است. با این شیوه شما هم می‌توانید بهتر مطالب را حفظ کنید و هم مفهوم و مضمون کلی درس را درک کنید. در واقع هر درس از کتاب به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شده که شامل شرح دقیقی از مباحث به همراه نکته‌ها و کادرهای رنگی است.

مؤلف در درسنامه بخش خاصی را به‌عنوان فعالیت کلاسی گنجانده که در آن یک تمرین و سؤال مطرح شده و دانش‌آموزان با پاسخ دادن به آن می‌توانند میزان درک خود از مباحث را بسنجند. حجم درسنامه این کتاب قابل قبول و مناسب است. در صورتی که آن را با دقت و تمرکز مطالعه کنید، مشکل خاصی نخواهید داشت.

این درسنامه‌ها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که خودخوان باشد و نیازی نباشد تا معلم یا دبیر آن‌ها را برای شما توضیح دهند. پس اگر به هر دلیلی غیبت داشتید و سر کلاس نبودید، کتاب کار ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم خیلی سبز می‌تواند معلم و همراه شما باشد.

نمونه سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم

بعد از درسنامه این کتاب کمک درسی بخش نمونه سؤالات قرار گرفته است. نمونه سؤالات این بخش در قالب‌های متنوعی طرح شده‌اند تا بتوانید سر جلسه امتحان اصلی هم هر نوع سؤالی را با هر درجه سختی پاسخ دهید. دانش‌آموزانی که به این بخش از کتاب رسیده باشند، معمولاً بدون مشکل و سختی همه سؤالات را جواب می‌دهند.

اما اگر درباره پاسخ یک سؤال تردید داشتید و یا فکر کردید جوابش را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید. هنوز وقت دارید تا هم درسنامه را مرور کنید و هم با بررسی پاسخنامه تشریحی، نکته آن سؤال را پیدا کرده و یاد بگیرید. مهم این است که نمونه سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم را جدی بگیرید.

امتحان کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم

همان‌طور که گفتیم دو نوع امتحان در کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم گنجانده شده است که شامل نیمسال اول و نیمسال دوم هستند. شما باید زمانی به این امتحانات پاسخ دهید که هم درسنامه را خوانده و تمرینات را حل کرده باشید و هم فاصله مناسبی با امتحانات اصلی داشته باشید.

اگر زود به سراغ این بخش بروید، ممکن است سؤالات را چندان جدی نگیرید یا بررسی پاسخ‌های تشریحی را به بعد موکول کنید. چون خیالتان راحت است که فعلاً خبری از امتحان اصلی نیست. اما اگر دیر به سراغ این بخش بروید، ممکن است وجود هر اشکال یا ایرادی، استرس‌تان از امتحان را چند برابر کند. در چنین شرایطی تمرکزتان را برای مرور کردن درسنامه هم از دست می‌دهید چون می‌دانید امتحان نزدیک است و زمان کم!

از آن‌جایی که سؤالات بخش امتحان کتاب ماجراهای من و درسام دین و زندگی دهم خیلی سبز مطابق با استانداردهای طراحی سؤالات امتحانی طرح شده‌اند، خوب است آن‌ها را مثل یک امتحان واقعی در نظر بگیرید و با دقتی که همیشه سر جلسه امتحانات مدرسه به خرج می‌دهید، به آن‌ها پاسخ دهید. در این حالت نتیجه‌ای که به دست می‌آورید تا حد زیادی مشخص کننده نتیجه شما در امتحانات مدرسه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *