معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز کتاب کاری است که می‌تواند به شما در کسب نتیجه درخشان در امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم کمک کند.

ضمناً در آینده‌ای نزدیک، وقتی که قصد دارید خود را برای کنکور سراسری آماده کنید، به خاطر خواندن این کتاب اندوخته‌تان در درس ادبیات کافی خواهد بود. در واقع تمام چیزهایی که این کتاب به عنوان یک دوست و همراه در کل سال تحصیلی پایه دوازدهم به شما آموزش می‌دهد در دوره‌های مختلف زندگی به کارتان می‌آید. فقط کافی است که کتاب را خیلی خوب بخوانید.

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز توسط مجتبی احمدوند در دویست و چهل و هفت صفحه تألیف و طراحی شده است. این کتاب شامل چند بخش مختلف است و شما فقط با مطالعه کامل تمام بخش‌های آن می‌توانید به آن‌چه می‌خواهید برسید. برای آشنا شدن با این بخش‌ها بهتر است این مطلب را تا انتهاب دنبال کنید.

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز

بعضی از دانش‌آموزان از همان ابتدای شروع سال تحصیلی کتاب‌های کار خود را تهیه می‌کنند. چون می‌دانند هر چه زودتر این یاران مهربان را با خود همراه کنند، زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسند. تأثیر حضور یک کتاب کار در طول سال تحصیلی و نتیجه خرید کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز خیلی زودتر از آن‌چه فکر می‌کنید عیان می‌شود.

مثلاً در کلاس و در بین بقیه همکلاسی‌هایتان شما اولین نفری هستید که به جواب چالش‌برانگیز معلم پاسخ می‌دهد و یا اولین کسی هستید که برای توضیح یک بخش دشوار و نسبتاً پیچیده کتاب دستش را بلند می‌کند. در چنین شرایطی نمی‌توان وجود این کتاب را انکار کرد. در واقع کتاب ماجراهای من و درسام خیلی سبز به شما یاد می‌دهد چطور مطالعه کنید و چطور نکات مهم و کلیدی هر درس را به‌خاطر بسپارید و در زمان لازم از آن‌ها استفاده کنید.

این کتاب از سه بخش کلی درسنامه، نمونه سؤالات با پاسخ تشریحی و امتحان تشکیل شده است و تمام سرفصل‌های کتاب درسی را هم پوشش می‌دهد. در فهرست این کتاب می‌توانید هشت فصل اصلی درس زبان و ادبیات فارسی پایه دوازدهم را ببینید. فصل اول ادبیات تعلیمی و فصل دوم ادبیات پایداری را توضیح می‌دهند.

در فصل سوم با ادبیات غنایی آشنا می‌شوید و فصل چهارم ادبیات سفر و زندگی به شما توضیح داده می‌شود. ادبیات انقلاب اسلامی، ادبیات حماسی و ادبیات داستانی نیز عناوین فصل‌های پنجم، ششم و هفتم هستند. فصل آخر کتاب نیز به ادبیات جهان اختصاص دارد.

این کتاب به‌ شکلی طراحی شده که بتوانید اول شرح هر درس را بخوانید و سپس به سراغ حل سؤال و تمرین‌ها بروید. در نهایت هم بتوانید در بخش امتحانات خودتان را ارزیابی کنید و ببینید چقدر از آن‌چه خوانده‌اید را درک کرده‌اید و در کدام مباحث دچار اشکال هستید و باید دوباره مرورشان کنید.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز

ویژگی درسنامه‌های کتاب ماجراهای من و درسام فارسی پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز این است که خط به خط کتاب درسی در آن‌ها شرح داده شده است. با این همه کلی نکته کلیدی و امتحانی هم در کادرهای آموزشی ویژه‌ای مشخص و برجسته شده‌اند. شما با داشتن و خواندن این کتاب نیازی به کتاب درسی خود ندارید. چرا که از نظر موضوع، سرفصل و حجم مطالب آموزشی این کتاب طبیعتاً حرف‌های بیش‌تری برای گفتن دارد. با این حال بهتر است که کتاب درسی را به کل و برای همیشه از زندگی‌تان حذف نکنید.

در کنار توضیح و شرح معنی و مفهوم شعرها و نثرهای کتاب زبان و ادبیات فارسی دوازدهم، در حاشیه کتاب هم توضیحاتی با فونت نسبتاً کوچک‌تر آمده که خواندنش بر شما لازم است. در این حاشیه معنای واژگان و مترادف‌های آن توضیح داده شده و شما می‌توانید هم‌زمان با خواندن معنی یک بیت یا یک جمله، معنای واژه‌های دشوار آن را هم در حاشیه همان صفحه بخوانید.

ممکن است در نگاه اول، هم‌زمان خواندن این دو بخش برایتان سخت باشد و گیج شوید. ولی به‌ مرور می‌توانید الگویی برای مطالعه این کتاب پیدا کنید. مثلاً اول معنی یک بیت و سپس مفهوم را بخوانید. وقتی کاملاً متوجه آن‌ها شدید، به سراغ واژه‌ها بروید و معنی آن‌ها را هم بخوانید. در صورتی که یک واژه سخت و سنگین باشد، می‌توانید این مراحل را برعکس طی کنید.

در بخش ویژه‌ای به نام کالبدشکافی هم دستور زبان به شما آموزش داده می‌شود و می‌توانید ساختار یک جمله و قواعد دستوری مرتبط با آن را بخوانید. در بخش کارگاه متن‌پژوهی هم قلمرو زبانی، قلمرو ادبی و قلمرو فکری مرتبط با هر درس توضیح داده شده است.

نمونه سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم

نمونه سؤالات این کتاب کمک درسی شامل انواع مختلفی از سؤال‌هایی است که لازم است هر دانش‌آموزی با آن‌ها آشنا شود. شما در این بخش انواع و اقسام سؤالات امتحانی مرتبط با درس زبان و ادبیات فارسی پایه دوازدهم را می‌بینید. این سؤالات مبحث بندی شده‌اند و شما متوجه می‌شوید که از هر بخش کتاب چه نوع سؤالاتی طرح می‌شود. خوبی سؤالات مبحث به مبحث در این است که اشکالاتتان را راحت‌تر به شما نشان می‌دهد و می‌توانید قبل از رفتن به سراغ امتحانات رفع اشکال کنید.

امتحانات کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز

بخش پایانی کتاب ماجراهای من و درسام فارسی پایه دوازدهم بخش امتحانات است. شما باید زمانی این بخش از کتاب را باز کنید که مطمئن شده باشید بخش‌های قبلی را خیلی خوب خوانده‌اید. در واقع شما باید ارزیابی دقیقی از وضع خود پیدا کنید و سپس به امتحانات این کتاب پاسخ دهید.

اگر رفع اشکال کرده‌ و نکات هر فصل را بارها مرور کرده‌اید، می‌توانید به امتحانات پاسخ دهید. این امتحانات جامع بوده و براساس سرفصل‌هایی که در امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم مورد سؤال قرار می‌گیرند، طراحی شده‌اند. پس از پاسخ دادن به هر امتحان، جواب‌های خود را با دقت بررسی کنید و در صورتی که اشکالی باقی مانده بود، سریعاً آن را برطرف کنید. یادتان باشد کتاب ماجراهای من و درسام در همه حال دوست شماست و تا رسیدن به نتیجه درخشان شما را همراهی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *