معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم خیلی سبز یک کتاب خیلی خوب برای ۲۰ گرفتن است. این کتاب توسط عباس سرمایه در دویست و پنجاه و دو صفحه تألیف شده و می‌تواند استرس و نگرانی شما از درس شیمی را برطرف کند و مسیری به شما نشان دهد که به موفقیت و نتیجه درخشان می‌رسد.

برای خیلی از دانش‌آموزان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک درس شیمی درس سختی است. خیلی‌ها با بخش‌های حفظ کردنی این درس مشکل دارند و بعضی‌ها هم از مسائل شیمی می‌ترسند. برای هر دو گروه خواندن و مطالعه درس شیمی یازدهم به یک کار غیرممکن شبیه است. اگر بتوانید یک کتاب کمک آموزشی داشته باشید که به شما راه خواندن درس شیمی را بیاموزد و در کنار مرور دقیق مباحث کتاب درسی، کلی نکته اضافه به شما یاد بدهد، باز هم این درس برایتان یک غول ترسناک است؟

اگر می‌خواهید کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم خیلی سبز همان کتابی باشد که غول شیمی را برای شما به یک دوست خوب تبدیل می‌کند، با این مطلب همراه شوید.

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی پایه یازدهم خیلی سبز سه بخش درسنامه، نمونه سؤال و امتحان تشکیل شده است. در هر بخش از این کتاب متناسب با قالب کلی آن بخش، مباحث شیمی با زبانی ساده و روان مطرح می‌شوند. در ضمن این کتاب تمام سرفصل‌های کتاب درسی شما را پوشش داده و به جز بررسی خط به خط آن کلی نکته تازه هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای بسیاری از دانش‌آموزان خواندن کتاب درسی و توضیحات آن گیج کننده است. بعضی دانش‌آموزان احساس می‌کنند نکته‌های امتحانی در کتاب درسی به شکلی غیرمستقیم نوشته می‌شوند و معمولاً در بین سؤالات امتحانی با سؤالاتی مواجه می‌شوند که نکته اصلی آن در هیچ کجای کتاب درسی نیامده است. این مشکلی است که با کتاب کار ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم برای همیشه برطرف می‌شود.

چرا که هدف این کتاب پیدا کردن نکات ریز و درشت کتاب شیمی یازدهم و آموزش آن‌ها به شماست. در ضمن انواع مختلف سؤالاتی که ممکن است در امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم مطرح شوند هم در این کتاب وجود دارد. پس لازم نیست نگران نکته‌های پنهان و مخفی کتابتان باشید.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم

از آن‌جایی که مباحث شیمی یازدهم متنوع و مختلف‌اند، در درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم انتشارات خیلی سبز تمام موضوعات دسته‌بندی شده است. مؤلف تا حد امکان از جدول‌های رنگی و کادرهای کوچک و بزرگ استفاده کرده و با توضیح شفاف‌تر مباحث به فهم بهتر آن‌ها کمک کرده است.

یک بخش مهم درسنامه این کتاب کادرهای مثال و پاسخ است که با رنگ آبی مشخص شده‌اند. تعداد این کادرها در درسنامه زیاد است و همین که یک نکته کوچک را یاد بگیرید به یکی از آن‌ها برمی‌خورید. این قسمت جایی است که باید پای‌تان را روی ترمز بگذارید و سرعت را کم کنید. چون در این بخش باید بدون نگاه کردن به جواب سؤال، به مثال موردنظر پاسخ دهید.

برای بعضی از دانش‌آموزان حل کردن تمرین و جواب دادن به سؤال کار بسیار سختی است. دلیلش احتمالاً این است که چنین دانش‌آموزانی حاضر نیستند حتی کمی خودشان را به چالش بکشند. اما این دانش‌آموزان هم نمی‌توانند از درس شیمی فرار کنند و راه دیگری ندارند جز این‌که به مثال‌ها جواب بدهند. درجه سختی این سؤالات هم متفاوت است. پس نگران نباشید، شاید بتوانید در یک نگاه جواب سؤال را بنویسید.

یکی دیگر از نکات خوب درسنامه این کتاب کمک درسی این است که گاهی اوقات مؤلف کتاب در بین توضیحات و شرح درس کتاب با شما شوخی می‌کند و یا حرفی می‌زند که به نظرتان بامزه می‌آید. این شوخی‌ها برای این است که کمی به مغزتان استراحت بدهید. پس لازم نیست که اخم کنید و با جدیت از روی این شوخی‌ها بگذرید. می‌توانید حتی موقع یادگیری درس شیمی هم بخندید. چه کاری از این بهتر؟

سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم

بعد از تمام شدن درسنامه، بخش نمونه سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم خیلی سبز شروع می‌شود. در این بخش از کتاب سؤالات متفاوتی وجود دارد که در قالب‌های کاملاً مختلفی طرح شده‌اند. مؤلف تلاش کرده تا با طراحی انواع نمونه سؤالات به شکل درس به درس شما را برای امتحانات کتاب و همچنین امتحانات اصلی مدرسه آماده کند.

دانش‌آموزان باید موقع جواب دادن به این سؤالات از آمادگی ذهنی لازم برخوردار باشند. اما نباید بلافاصله بعد از خواندن و یا حفظ کردن نکات درسنامه به سراغ این سؤالات بروید. چون ممکن است نتیجه‌ای که می‌گیرید خیلی هم واقعی نباشد. در واقع جواب دادن به سؤالات شیمی درست بعد از خواندن نکات آن باعث می‌شود که نکات توی ذهن‌تان حاضر و آماده باشند. پس بهتر است با کمی فاصله به سؤالات جواب بدهید تا مباحث کاملاً در حافظه‌تان ذخیره شده باشد.

امتحانات کتاب ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم خیلی سبز

در کتاب کار ماجراهای من و درسام شیمی پایه یازدهم خیلی سبز چند امتحان جامع وجود دارد که به طور جداگانه برای نیمسال اول و نیمسال دوم طراحی شده‌اند. تعداد این امتحانات زیاد نیست پس باید در پاسخ دادن به آن‌ها هوشمندانه رفتار کنید. مناسب‌ترین زمان برای پاسخ دادن به امتحانات وقتی است که بتوانید پس از هر امتحان پاسخ‌های تشریحی آن‌ها را با دقت بخوانید و در صورت وجود هر گونه اشکال و اشتباهی آن را برطرف کنید.

شاید لازم باشد یک مبحث شیمی را از اول بخوانید و یا بخش‌هایی از مسائل شیمی را مرور کنید و راه‌حل مسائل شیمی را یاد بگیرید. در این صورت باید زمان داشته باشید تا بدون استرس از امتحان و سرخوردگی از اشتباهاتی که داشته‌اید، خودتان را برای امتحان اصلی آماده کنید. چون این امتحانات خیلی شبیه به امتحانات اصلی مدرسه هستند، معمولاً دانش‌آموزان نتیجه‌ای که در آن‌ها می‌گیرند را همان نتیجه‌ای در نظر می‌گیرند که قرار است در امتحان اصلی کسب کنند.

در صورتی که کتاب ماجراهای من و درسام می‌تواند نیاز شما از یک کتاب کار جامع و کامل را برطرف کند، پیشنهاد می‌کنیم آن را از سایت کتاب مهر تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *