معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم خیلی سبز به دو شکل متفاوت برای دانش‌آموزان رشته انسانی و دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی و علوم تجربی منتشر شده است. کتابی که پیش‌روی شماست مخصوص رشته‌های تجربی و ریاضی فیزیک بوده و توسط محمد کشوری در صد و دوازده صفحه تالیف شده است.

این کتاب می‌تواند آخرین تلاش شما برای دانش‌افزایی و جمع کردن توشه راه‌تان برای کنکور سراسری باشد. پس خوب است اگر آخرین قدم‌ها را محکم‌تر و سنجیده‌تر بردارید. حالا که پایه دوازدهم هستید برای انتخاب یک کتاب کار مناسب دقت بیش‌تری به خرج دهید و با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف کتابهای کمک آموزشی کتابی را انتخاب کنید که برای شرایط شما مناسب‌تر است.

در این مطلب با معرفی کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم مسیر این انتخاب را برایتان ساده‌تر می‌کنیم. با این مطلب همراه باشید:

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم

درسنامه، نمونه سؤال و امتحان سه بخش اصلی این کتاب کمک درسی هستند. سرفصل دروس این کتاب مطابق با کتاب درسی بوده و عناوین آن شامل موارد زیر است:

  • درس اول: هستی‌بخش،
  • درس دوم: یگانه بی‌همتا،
  • درس سوم: توحید و سبک زندگی،
  • درس چهارم: فقط برای او،
  • درس پنجم: قدرت پرواز،
  • درس ششم: سنت‌های خداوند در زندگی،
  • درس هفتم: بازگشت،
  • درس هشتم: احکام الهی در زندگی امروز،
  • درس نهم: پایه‌های استوار
  • درس دهم: تمدن جدید و مسئولیت ما

در هر درس یک بخش برای درسنامه و شرح درس قرار گرفته و پس از آن سؤال‌های امتحانی مرتبط با همان درس گنجانده شده است. در انتهای کتاب هم خلاصه درس‌ها به صورت فشرده آمده و امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم به همراه پاسخنامه تشریحی آن‌ها در بخش بعدی قرار دارد.

در مجموع می‌توان گفت که این کتاب با وجود حجم کم توانسته نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کند و به آن‌ها در شب‌های قبل از امتحان یاری برساند. هدف بسیاری از دانش‌آموزان برای تسلط کامل بر درس دینی دوازدهم فقط کسب نتیجه عالی در امتحانات نیمسال اول و دوم نیست، بلکه آن‌ها می‌دانند که این درس در کنکور مهم بوده و بهتر است آن را به شکلی بخوانند که برای کنکور مشکلی نداشته باشند و لازم نباشد وقت اضافه‌ای را به خواندن و رفع اشکال اختصاص دهند.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم

با وجود این‌که درس دینی، درسی حفظ کردنی است اما مؤلف کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم انتشارات خیلی سبز تلاش کرده مباحث آن را به شیوه‌ای تفکیک کند و توضیح بدهد که بتوانید مثل فرمول‌های فیزیک و ریاضی آن‌ها را بخوانید و بفهمید. احادیث و به خصوص آیات که بخش مهمی از هر درس دین و زندگی هستند در این کتاب به شکلی برجسته توضیح داده شده‌اند.

به این معنا که مؤلف علاوه بر ترجمه آیه و توضیح مفهوم آن با طرح سؤال درباره هر آیه و پاسخ دادن به این سؤال شما را با نمونه سؤالات احتمالی این بخش آشنا می‌کند. حتماً می‌دانید بخش تدبر در آیات و تفکر در حدیث از بخش‌های مهم کتاب هستند. به همین دلیل در درسنامه این کتاب توضیحاتی کافی و کامل درباره این دو بخش وجود دارد.

در ضمن درسنامه شامل مثال و تمرین هم هست تا بتوانید در پایان هر بخش از درسنامه یک بار تمام مباحث را در ذهنتان مرور کنید. شاید باورش برایتان سخت باشد ولی درسنامه کتاب به شکلی طراحی شده که خواندن درسی مثل دین و زندگی را راحت‌تر کرده و می‌توانید هم بهتر آن را مطالعه کنید و هم سریع‌تر مباحثش را بفهمید.

نمونه سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم

در کتاب ماجراهای من و درسام دینی پایه دوازدهم خیلی سبز تعدادی نمونه سؤال مبحث‌بندی شده قرار دارد. این سؤالات دقیقاً بعد از هر درس قرار گرفته‌اند تا بتوانید از خودتان امتحان بگیرید و ببینید چقدر از درس را فهمیده‌اید. هر گونه اشکال و اشتباهی که در حین جواب دادن به این سؤالات پیدا کنید باید خیلی زود به آن‌ها رسیدگی کرده و برطرف‌شان کنید.

این سؤالات متنوع هستند و شباهت بسیار زیادی به سؤالات امتحان اصلی شما دارند. انواع سؤالات این بخش شامل درست و نادرست، جای خالی، سؤالات تشریحی و سؤالات چهارگزینه‌ای هستند. بهتر است زمانی به این سؤالات پاسخ دهید که فرصت داشته باشید به همه آن‌ها با دقت و تمرکز جواب داده و فضایی شبیه یک امتحان واقعی را برای خود فراهم کنید.

امتحانات کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم

شاید بپرسید وقتی کتاب ماجراهای من و درسام دینی دوازدهم خیلی سبز شامل تعدادی نمونه سؤال است، چرا بخش ویژه‌ای برای امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم در آن قرار گرفته؟ جواب این سؤال ساده است. نمونه سؤالات کتاب شامل سؤالاتی است که متناسب با هر درس و با تمرکز بر محتوای هر فصل کتاب طراحی شده‌اند. اما امتحانات کتاب جامع بوده و تمام سرفصل‌هایی که در نیمسال اول و نیمسال دوم تحصیلی مورد سؤال قرار می‌گیرند، در آن‌ها لحاظ شده است.

به عنوان مثال شما بعد از خواندن درس توحید و سبک زندگی به سراغ نمونه سؤالات آن می‌روید و می‌دانید که این نمونه سؤالات از همین درس طرح شده‌اند. اما در امتحانات جامع نمی‌دانید کدام سؤال مربوط به کدام درس است. بنابراین اگر آمادگی ذهنی نداشته باشید، پاسخ دادن به این سؤال برایتان سخت است. در نهایت مجبور می‌شوید به پاسخنامه تشریحی مراجعه کنید و در پاسخنامه است که می‌فهمید آن سؤال سخت مربوط به کدام درس بوده است.

دینی دوازدهم را چطور بخوانیم؟

برای این‌که بتوانید به امتحانات کتاب هم به راحتی جواب بدهید، خوب است روش مطالعه درس دینی پایه دوازدهم را بدانید. درست است که درسنامه این کتاب کاملاً تفکیک شده و منظم است، اما می‌توانید برای خودتان یادداشت‌برداری کرده و نکات مهم هر درس را استخراج کنید.

علاوه بر این موقع خواندن و حفظ کردن هر بخش صبور باشید و خودتان را مجبور نکنید که چند آیه را هم‌زمان حفظ کرده و به خاطر بسپارید. سؤالاتی که در درسنامه مطرح شده‌اند را هم جدی بگیرید و بدون نگاه کردن به جواب آن‌ها ابتدا خودتان به هر سؤال پاسخ دهید تا بفهمید چقدر متوجه مبحث موردنظر شده‌اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *