معرفی کتابهای کودک و نوجوان, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب Family and Friends 2

معرفی کتاب Family and Friends 2

خرید کتاب family and friends 2 

کتاب family and friends 2 یکی از جلدهای مجموعه آموزشی زبان انگلیسی فمیلی اندر فرندز است که توسط دانشگاه آکسفورد انگلستان تألیف و منتشر شده‌اند. ویرایش دوم این کتاب تازه‌ترین نسخه این مجموعه است و در صورتی که قصد خرید این مجموعه را دارید بهتر است آخرین نسخه آن را تهیه کنید.

شماره‌ای که در انتهای عنوان هر جلد این مجموعه می‌آید سطح آن کتاب را تعیین می‌کند. این مجموعه از شش سطح آموزشی تشکیل شده است. پس اگر فرزندتان می‌خواهد آموزش زبان را شروع کند باید به سراغ اولین جلد مجموعه برود. این مجموعه کتابها برای بچه‌های هفت تا سیزده سال طراحی شده و محتوای آموزشی آن‌ها به یادگیری و تقویت تمام مهارت‌های زبان انگلیسی از جمله خواندن، نوشتن، مکالمه، درک مطلب و شنیدن در بچه‌ها کمک می‌کند.

در صورتی که به دنبال یک کتاب آموزش زبان انگلیسی مفید و باکیفیت هستید، پیشنهاد سایت کتاب مهر خرید مجموعه کتابهای family and friends است. در ادامه شما را با جزئیات کتاب Family and Friends 2 آشنا می‌کنیم.

ساختار کتاب Family and Friends 2

مجموعه کتابهای family and friends ساختاری مشابه هم دارند و تفاوت آن‌ها تنها در سطح آموزشی مباحث و موضوعات آن‌هاست. هر چه سطح کتاب بالاتر برود، مباحث جدی‌تر می‌شوند. مهم این است که بچه‌ها بتوانند هر کتاب را به طور کامل یاد بگیرند و در آزمون نهایی نشان بدهند که به تسلط کافی رسیده‌اند.

در کتاب family and friends 2 یک فهرست دقیق وجود دارد. در این فهرست می‌توانید لیست پانزده درس کتاب را ببینید. طبق جدولی که در فهرست مشخص شده، هر درس شامل بخش واژگان، گرامر، صداها و مهارت‌هاست. در بخش مهارت‌ها هم به طور مجزا بر روی مهارت‌های ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ تأکید شده است.

علاوه بر این هر سه درس در فهرست کتاب با یک رنگ مشخص شده‌اند. این نشان می‌دهد که هر سه درس در یک بخش کلی‌تر قرار می‌گیرند که از نظر موضوع به هم نزدیک هستند. زبان‌آموز باید بعد از خواندن هر درس تمرین‌های آن را مطابق برنامه کلاسی انجام داده و مکالمه‌های آن را هم مرور کند. خواندن و تکرار مکالمه‌ها این مزیت را دارد که بچه‌ها می‌توانند عبارات انگلیسی رایج را یاد بگیرند و از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده کنند.

موضوعات کتاب Family and Friends 2

مؤلفان این کتاب آموزش زبان تلاش کرده‌اند تا موضوعاتی را انتخاب کنند که برای کودکان جذاب باشد. این موضوعات جز مسائلی هستند که هم کودک به آن‌ها علاقه دارد و هم می‌تواند درباره‌اش حرف بزند و یا فکر کند. این موضوعات ترکیبی از سؤالات چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده هستند که بچه‌ها دوست دارند درباره آن‌ها با دیگران صحبت کنند.

از طرفی در بخش ریدینگ هر درس یک متن وجود دارد که از منابع مختلف و متنوعی انتخاب شده‌ است. بچه‌ها با خواندن این متن علاوه بر این‌که زبان انگلیسی خود را تقویت می‌کنند درباره یک موضوع خاص هم اطلاعات جدیدی کسب می‌کنند. مثلاً در بعضی از دروس متنی که برای ریدینگ انتخاب شده از یک وب‌سایت گرفته شده است.

بچه‌ها با خواندن این متن در واقع دارند صفحه یک سایت را می‌خوانند و اطلاعات جانبی و جدیدی درباره موضوع درس‌شان به دست می‌آورند. بعضی از بچه‌ها آن‌قدر به این موضوعات علاقه‌مند می‌شوند که در خانه و با پدر و مادرشان هم درباره این موضوعات حرف می‌زنند و تبادل نظر می‌کنند.

از آن‌جایی که مخاطب این کتاب‌ها بچه‌هایی هستند که مدرسه را شروع کرده‌اند مهارت نوشتن هم در طراحی مباحث آموزشی کتاب مدنظر قرار گرفته شده است. بنابراین بچه‌ها سعی می‌کنند با نوشتن در کنار گوش دادن و خواندن مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. متن‌هایی که در این کتاب از بچه‌ها خواسته شده هم متناسب با توانایی آن‌ها در نوشتن بوده و بچه‌ها با استفاده از کلمات و لغات جدیدی که یاد می‌گیرند، می‌توانند درباره هر موضوع یک متن به زبان انگلیسی بنویسند.

مسیر آموزش با کتاب Family and Friends 2

کتاب family and friends 2 شامل یک نسخه دانش‌آموز و یک کتاب کار و گرامر است. زبان‌آموزان در ابتدا مباحث اصلی را از طریق کتاب دانش‌آموز یاد می‌گیرند و تمرینات جانبی را در کتاب کار انجام می‌دهند. هر زبان‌آموز در هر جلسه آموزشی بخشی از کتاب را یاد می‌گیرد و متناسب با حجم محتوایی که آموخته به حل تمرین می‌پردازد.

در کنار این دو کتاب هر زبان‌آموز به تعدادی فایل صوتی دسترسی دارد که به بخش‌های مختلف کتاب مثل مکالمه‌ها، واژگان و درک مطلب مربوط است. این فایل‌های صوتی اهمیت زیادی داشته و تکرار مداوم آن‌ها به بچه‌ها کمک می‌کند تا در کنار فهم بهتر لغات با نحوه تلفظ دقیق آن‌ها آشنا شود. شنیدن آهنگ‌ها، عبارات و یا اصطلاحات زبان انگلیسی باعث می‌شود تا بچه‌ها بتوانند در مکالمه‌های خود از این عبارات استفاده کرده و صحبت کردن‌شان به زبان انگلیسی native نزدیک‌تر شود.

از طرفی طراحان مجموعه Family and Friends با به‌کارگیری لهجه‌ها و لحن‌های مختلف به زبان‌آموز کمک می‌کنند تا شیوه‌های غیرمعمول تلفظ هر کلمه را هم بشنود و گوشش با انواع لحن‌ها و صداها آشنا باشد.

با این شیوه بچه‌ها حتی در مواجهه با لحن‌های غیرمعمول هم گیج نشده و جملات انگلیسی را تشخیص خواهند داد. هدف از آموزش زبان انگلیسی هم در واقع همین است که افراد بتوانند در فضای عمومی و در ارتباط با آدم‌های مختلف که هر کدام لحن مخصوص خودش را دارد، حرف بزنند، بشنوند و ارتباط برقرار کنند.

در صورتی که فرزندتان علاوه بر خواندن کتابهای family and friends به مطالعه بیش‌تر و جدی‌تر زبان انگلیسی علاقه‌مند است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کنار آموزش زبان انگلیسی از کتاب‌های داستانی که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد گردآوری و منتشر شده است، استفاده کنید. این کتاب هم دارای سطح‌بندی هستند و مثل مجموعه family and friends با توانایی و مهارت‌های خوانندگان و زبان‌آموزان متناسب هستند.

با تهیه این کتاب‌ها در کنار خرید کتاب family and friends 2 به فرزندتان نشان می‌دهید که تلاشش را برای یادگیری زبان انگلیسی تحسین می‌کنید و مسیری که طی می‌کند برای شما نیز ارزشمند است. تحسین و همراهی شما در راه آموزش زبان انگلیسی به بچه‌ها انگیزه و انرژی بیش‌تری می‌دهد و باعث می‌شود تا با شوق و اشتیاقی دو چندان جذب فضای آموزشی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *