معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم خیلی سبز

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم خیلی سبز

خرید کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام عربی پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز توسط محمدعلی جنانی و علی جعفری ندوشن در صد و هشتاد و چهار صفحه تألیف و منتشر شده است. این کتاب یکی از پرکاربردترین کتابهای کار پایه یازدهم بوده و برای دانش‌آموزان رشته ریاضی و رشته تجربی مناسب است. با اینکه درس عربی برای دانش‌آموزان این دو رشته، مثل رشته انسانی یک درس تخصصی به شمار نمی‌آید، اما همچنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در واقع درس عربی در آینده و در کنکور سراسری نقش تعیین‌کننده‌ای داشته و می‌تواند به‌طور مستقیم بر روی رتبه داوطلبان تأثیر بگذارد. با توجه به اینکه خیلی از دانش‌آموزان وقت زیادی را صرف مطالعه این درس نمی‌کنند و در نهایت درصد پایینی در این درس می‌آورند، تقویت پایه و همچنین تسلط بر مباحث این درس می‌تواند شما را از رقبایتان جلو بیندازد. بنابراین تلاش امروز شما می‌تواند به نتیجه‌ای درخشان در آینده بینجامد.

با توجه به تنوع انواع کتابهای کار در بازار قصد داریم در این مطلب با معرفی بخش‌های مختلف این کتاب، دلایل و مزیت‌های آن را نسبت به سایر کتابهای کمک آموزشی موجود برشماریم. با این مطلب همراه شوید:

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم انتشارات خیلی سبز به عنوان یک کتاب کار، شامل بخشی مفصل و جامع برای درسنامه و شرح دروس است. پس از آن شما با انواع نمونه سؤالات درس عربی آشنا می‌شوید. این نمونه سؤالات ذهنتان را برای امتحانات آماده می‌کنند و می‌توانید پس از خواندن درسنامه به سراغشان بروید. بعد از آن هم در پایان هر فصل بخش امتحانات گنجانده شده تا بتوانید ارزیابی کامل و جامعی از وضعیت خود داشته باشید.

در این مرحله می‌توانید بفهمید که چقدر درس موردنظر را فهمیده‌اید و مباحثش را یاد گرفته‌اید و چقدر نیاز دارید که برگردید و دوباره مطالب را مرور کنید. ساختار کلی این کتاب برای هر درس به همین منوال است و شما به اندازه کافی نمونه سؤال در اختیار دارید تا بتوانید خودتان را محک بزنید.

مؤلفان برای درس‌هایی که مبحث و قواعد دشوارتری دارند، تعداد بیشتری نمونه سؤال در نظر گرفته‌اند. اما به طور کلی می‌توان گفت که تعداد سؤالات برای هر درس کافی و به اندازه است.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم خیلی سبز

درس عربی شامل سه بخش مهم قواعد، فنون ترجمه و واژگان است. درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم انتشارات خیلی سبز براساس همین سه بخش طراحی و تألیف شده است. به این ترتیب شما اول از همه قواعد عربی هر درس را با توضیحات کامل و کافی یاد می‌گیرید. مؤلفان با استفاده از کادرهای آموزشی و دسته‌بندی مطالب شرح آن‌ها را ساده‌تر کرده‌اند.

همچنین بخش‌های کوچکی مثل نکته‌های مهم، جدول‌های آموزشی و … نیز به شما کمک می‌کند تا مطلب را به طور کامل یاد بگیرید. در ضمن درسنامه کتاب پر از مثال‌های آموزشی است و برای هر کدام یک پاسخ کامل و پر و پیمان وجود دارد. خیلی بعید است که بعد از خواندن دقیق درسنامه باز هم ایرادی در درس عربی داشته باشید. مخصوصاً اگر قبل از خواندن پاسخ هر مثال، خودتان به آن جواب داده باشید.

قسمت بعد از شرح درس در درسنامه، واژگان است. از آن‌جایی که واژگان نیاز به حفظ کردن دارد، مؤلفان آن‌ها را با نظم و ترتیب در جدول مرتب کرده‌اند تا بتوانید به آسانی واژه‌ها را بخوانید و مرور کنید. در نهایت هم در بخش ترجمه می‌توانید ترجمه دقیق درس را بخوانید و تمرین‌های هر درس را براساس مطالبی که یاد گرفته‌اید، پاسخ دهید.

بخش امتحان در کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم

کتاب ماجراهای من و درسام عربی پایه یازدهم خیلی سبز شامل یک بخش امتحانات است. احتمالاً شما در روزهای قبل از امتحانات نیمه اول و نیمه دوم به سراغ این بخش از کتاب می‌روید. از ویژگی‌های مثبت این بخش، تنوع سؤالات و دسته‌بندی آن‌ها براساس نوع سؤال است. به‌طور مثال شما می‌توانید در یک امتحانات سؤالات ترجمه‌محور و سؤالات قاعده‌محور را ببینید. این تقسیم‌بندی به شما کمک می‌کند تا اشکالات خود را بهتر پیدا کنید. پس از هر امتحان نیز پاسخنامه تشریحی و جامع آن امتحان قرار گرفته است. خواندن این بخش را به شما جداً توصیه می‌کنیم.

همچنین خوب است که برای پاسخ دادن به امتحانات این کتاب برنامه‌ای دقیق داشته باشید و با رعایت توازن و تعادل به آن‌ها پاسخ دهید تا هم استرس‌تان از امتحان اصلی کم شود و هم فشار زیادی به خودتان وارد نشود و بتوانید با آرامش و نظم به مطالعه درس عربی بپردازید. خیلی از دانش‌آموزان با وجود داشتن کتاب کار ماجراهای من و درسام باز هم مطالعه آن را به تأخیر می‌اندازند و پاسخ دادن به امتحانات را به شب قبل از امتحان اصلی موکول می‌کنند. با این کار استرس زیادی متحمل شده و نتیجه مطلوبی هم کسب نمی‌کنند.

پرسش‌های چهارگزینه‌ای کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم

در آخرین قسمت هر درس از کتاب ماجراهای من و درسام عربی یازدهم خیلی سبز سؤالات چهارگزینه‌ای گنجانده شده است. با وجود اینکه تعداد سؤالات این بخش خیلی زیاد نیست، اما می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار مفید و کاربردی باشد. شما با پاسخ دادن به سؤالات چهارگزینه‌ای درس عربی پایه یازدهم خودتان را برای انواع آزمون‌هایی که ممکن است در آینده داشته باشید، آماده می‌کنید.

با شیوه طراحی تست کنکور آشنا شده و یاد می‌گیرید که قواعد عربی و نکات مهم هر درس چطور در قالب تست و سؤال چهارگزینه‌ای مطرح می‌شود. بنابراین وجود این بخش در کتاب می‌تواند یک تیر و چند نشان باشد. اگر می‌خواهید تسلط خوبی بر درس عربی پیدا کنید و بتوانید مطمئن شوید که میزان درک شما از درس عربی حتی بر روی رتبه کنکور شما هم تأثیر می‌گذارد، خوب است که از این بخش غافل نشوید.

مقایسه‌ای دقیق و موشکافانه میان کتاب ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز با سایر کتاب‌های کار موجود نشان می‌دهد که توجه به مباحث و شرح درس در این کتاب بسیار دقیق‌تر و باکیفیت بهتری صورت گرفته است. همچنین تنوع سؤالات امتحانی و نزدیکی آن‌ها به سؤالات طرح شده در امتحانات نیمه اول و نیمه دوم هم دلیل دیگری بر برتری این کتاب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *