معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم خیلی سبز

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم خیلی سبز

محتوای درس عربی پایه دوازدهم برای دانش‌آموزان رشته ریاضی و تجربی با دانش‌آموزان رشته انسانی متفاوت است. از این رو کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم خیلی سبز نیز به طور مجزا برای این دو گروه از دانش‌آموزان منتشر شده است.

این کتاب به عنوان یک کتاب کار می‌تواند به تقویت درس عربی و ارتقای وضعیت شما در این درس بسیار کمک کند. همچنین می‌تواند مسیرتان را به سوی کنکور سراسری هموارتر کند.

کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم انتشارات خیلی سبز توسط گودرز سروی و محمدعلی جنانی در صد و شانزده صفحه تألیف و گردآوری شده است. اگر می‌خواهید به صورت دقیق با جزئیات این کتاب آشنا شوید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ساختار کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم

در کتاب ماجراهای من و درسام عربی پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز مجموعه‌ای از محتواهای آموزشی مفید برای دانش‌آموزان جمع‌آوری شده است. هر کدام از بخش‌های این کتاب به شیوه‌ای به شما کمک می‌کنند تا اشکالاتتان را در درس عربی پیدا کرده و برطرف کنید.

ممکن است در سال‌های گذشته و در پایه‌های دهم و یازدهم مشکلاتی با این درس داشته و حالا تصمیم گرفته‌اید که قبل از فرارسیدن زمان کنکور سراسری، حسابتان را با این درس تسویه کنید. وجود کتاب کاری مثل این کتاب در چنین وضعیتی به شما خیلی کمک می‌کند. این کتاب شامل سه بخش کلی درسنامه، نمونه سؤال به همراه پاسخ تشریحی و امتحانات نهایی است.

علاوه بر نمونه امتحانات مرتبط با هر درس و همچنین وجود امتحانات نهایی نیمسال اول و نیمسال دوم، بخش ویژه‌ای با نام مشاوره شب امتحان نیز در این کتاب قرار گرفته است.

نکاتی که در این بخش وجود دارد به شما کمک می‌کند تا هم استرس‌ شب امتحان را کنترل کنید و هم یاد بگیرید چطور با تسلط کامل سر جلسه امتحان حاضر شوید. خوب است بعد از خواندن دروس و پاسخ دادن به سؤالات امتحانی این بخش ویژه را هم مطالعه کنید.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم

درسنامه مهم‌ترین بخش هر کتاب کار است. در واقع شما کتاب کار را با این هدف تهیه می‌کنید که مطالب کتاب درسی را به شکلی دقیق‌تر و عمیق‌تر بخوانید. پس به شما اطمینان می‌دهیم که با خرید کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم می‌توانید به راحتی به این هدف دست پیدا کنید.

درسنامه این کتاب کامل و جامع است و علاوه بر تشریح خط به خط کتاب عربی پایه دوازدهم، نکات مهم و طلایی را نیز استخراج کرده و در اختیار شما گذاشته است.

درسنامه سه قسمت کلی دارد. در اولین قسمت قواعد هر درس به طور کامل توضیح داده می‌شود. در این بخش از کادرها و جداول مختلف استفاده شده تا بتوانید مطلب را بهتر درک کنید.

در ضمن هر جا که نیاز بوده تا مطلبی از پایه دهم و یا یازدهم یادآوری شود، به آن مطالب نیز اشاره شده است. قسمت دوم هم ترجمه است که به طور دقیق انجام شده و می‌توانید بدون مراجعه به کتاب درسی خود ترجمه درس را بخوانید.

قسمت سوم هم واژگان است که کاملاً تفکیک شده و مجزاست. تفکیک این بخش می‌تواند مرور و مطالعه مداوم آن را راحت‌تر کند. در انتها هم تمرین‌های هر درس به همراه پاسخ آن‌ها قرار گرفته و خوب است قبل از دیدن پاسخ، خودتان هر تمرین را حل کنید.

با وجود این قسمت‌ها در درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم شما دیگری نیاز چندانی به کتاب درسی نداشته و می‌توانید کل دروس عربی را به طور دقیق فراگرفته و یاد بگیرید.

سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم

سؤالاتی که در کتاب ماجراهای من و درسام عربی پایه دوازدهم آمده، متنوع بوده و در قالب‌های مختلفی طرح شده است. این سؤالات با تمرکز بر قواعد و فنون ترجمه و به صورت درس به درس مرتب شده‌اند. بهترین زمان برای پاسخ دادن به این سؤالات، زمانی است که درسنامه هر درس را به طور کامل خوانده و واژگانش را مرور کرده باشید.

می‌توانید مثل یک امتحان درسی با این سؤالات برخورد کنید و بعد از اینکه به آن‌ها پاسخ دادید، حتماً پاسخنامه را بخوانید و توضیحی که برای هر پاسخ آمده را مطالعه کنید.

امتحانات کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم

در این کتاب کمک درسی قسمتی برای امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم در نظر گرفته شده است. تفاوت این بخش با سؤالات موجود در کتاب، جامع بودن آن‌هاست. این امتحانات تمام مباحثی که در امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم در نظر گرفته می‌شوند را پوشش می‌دهند.

بنابراین شما می‌توانید قبل از امتحانات اصلی به سراغ این سؤالات بروید. مؤلفان تلاش کرده‌اند تا مطابق با الگوی طراحی سؤالات امتحانات نهایی و امتحانات پایان سال این سؤالات را طرح کنند تا ذهن شما با شیوه طراحی سؤال آشنا شود.

پس از اینکه به هر امتحان جواب دادید، پاسخ‌های تشریحی آن را بخوانید و نکات مهم آن را یادداشت کنید.

همچنین با جواب دادن به این سؤالات در صورتی که اشکال کوچکی هم در هر مبحث داشته باشید را پیدا می‌کنید و برای رفع آن به مرور دوباره آن مبحث می‌پردازید. امتحانات این کتاب در کنار رفع اشکال بر کنترل استرس شما در شب‌های قبل از امتحان هم کمک می‌کنند.

به خصوص اگر از درس عربی یک هیولای ترسناک در ذهنتان ساخته‌اید و فکر می‌کنید عربی از آن درس‌های خیلی سختی است که هیچ‌جوره نمی‌توان در امتحاناتش به موفقیت رسید. این امتحانات هیولای این درس را در ذهنتان نابود کرده و شما را با خیالی آسوده و اعتماد به نفس بالا راهی امتحانات اصلی می‌کنند.

اگر می‌خواهید نتایج درخشانی در درس عربی کسب کنید و حتی برای آینده‌ نزدیکی به نام کنکور هم آمادگی پیدا کنید، خواندن کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم پیشنهاد ما به شماست.

با خواندن این کتاب و مروری دوباره بر عربی پایه دهم و یازدهم و فهم دقیق مباحث عربی دوازدهم حتماً می‌توانید با دست پر به سراغ کنکور بروید و به جای اینکه زمانی را به مطالعه مباحث قبل اختصاص بدهید، یک راست به سراغ تست زنی بروید و خودتان را برای کنکور هم آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *