معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

خرید کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم انتشارات خیلی سبز را علی جعغری ندوشن و گودرز سروی در صد و هفتاد و سه صفحه تالیف کرده‌اند. این کتاب مخصوص دانش‌آموزان رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک مناسب بوده و مخصوص آن‌ها تالیف شده است. کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم همچون سایر کتابهای ماجراهای من و درسام یک کتاب کار مفید و کامل است که دانش‌آموزان می‌توانند از ابتدای سال تحصیلی از آن استفاده کنند.

درس عربی هم برای دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی و هم برای دانش‌آموزان رشته انسانی درس مهمی به شمار می‌آید. با وجود اینکه عربی برای دانش‌آموزان رشته تجربی و ریاضی یک درس عمومی است، باز هم به دلیل دشواری مباحث آن یک درس چالش‌برانگیز محسوب می‌شود و دانش‌آموزان را وادار می‌کند تا به سراغ کتابهای کار بروند.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از کتابهای کار در بازار موجود است و دانش‌آموزان نمی‌دانند کدام را انتخاب کنند تا بتواند به ارتقای آنها در درس عربی کمک کند، پیشنهاد می‌کنیم معرفی این کتاب را تا انتها مطالعه کنند.

مروری بر سال‌های گذشته

یکی از ویژگی‌های کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز این است که با یک مرور درست و حسابی از قواعد و نکات مهم عربی در سال‌های گذشته شروع می‌شود. شما می‌توانید از همان ابتدای سال تحصیلی با داشتن این کتاب پایه خود را تقویت کنید و با قدرت و انرژی کامل نتایج درخشانی کسب کنید.

مرور قواعد سال‌های گذشته به خصوص درباره درسی مثل عربی الزامی است. چرا که قواعد آن به هم وابسته هستند و اگر هر قاعده‌ای را فراموش کنید با مشکل روبه‌رو می‌شوید. بخش مرور قواعد در این کتاب به شکلی طراحی و نوشته شده تا تمام جزئیات هر مبحث را به یاد بیاورید و نکات مهم را به حافظه بسپارید. این بخش با وجود مختصر و مفید بودن می‌تواند شما را برای یک سال تحصیلی پر از موفقیت آماده کند.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام عربی پایه دهم انتشارات خیلی سبز که مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی طراحی شده شامل شرح هر درس است. اولین بخش درسنامه آموزش قواعد آن درس است. در این بخش شما می‌توانید شرح کاملی از درس‌های عربی را مطالعه کنید. ضمن اینکه از جداول و کادرهای آموزشی به منظور درک بهتر این مفاهیم بهره‌مند شوید.

تفکیک مباحث هر درس به بخش‌های کوچکتر و استفاده از جدول و دسته‌بندی قواعد عربی باعث می‌شود که شما مرحله به مرحله مباحث را یاد بگیرید و بهتر آن‌ها را به حافظه بسپارید. همچنین مطالعه این بخش‌های تفکیک شده راحت‌تر است و شما زودتر از زمان مورد انتظارتان هر درس را به اتمام می‌رسانید. در این درسنامه‌ها همچنین مثال‌ها و پرسش‌های مختلف و متنوعی قرار گرفته تا بتوانید حسابی آن درس را تمرین کرده و کامل و دقیق فرا بگیرید.

بخش دوم درسنامه به نکات مربوط به ترجمه اختصاص دارد و نکات مهم نیز در قالب «نکته ترجمه» در درسنامه قرار گرفته‌اند. متن هر درس به همراه ترجمه دقیق و واژه واژه و روان آن نیز در این قسمت آمده است. پس از این قسمت نیز در یک جدول مخصوص تمام کلمات جدید فهرست شده‌اند تا مطالعه و یادگیری آن‌ها ساده‌تر باشد. شما می‌توانید این کلمات را به مرور و به طور پیوسته در طول سال تحصیلی مطالعه کرده و حفظ کنید.

در بخش سوم درسنامه نیز تمام تمرین‌های کتاب درسی به همراه پاسخ صحیح آن‌ها قرار گرفته است. بهتر است که خودتان قبل از مراجعه و بررسی پاسخ به این تمرین‌ها جواب بدهید تا بتوانید ارزیابی دقیقی از وضعیت خود داشته باشید. در صورتی که به هر تمرین پاسخ نادرست داده باشید،‌ می‌توانید به درسنامه برگردید و مبحث مورد نظر را دوباره بخوانید و مرور کنید.

بخش امتحان کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

بعد از درسنامه هر کدام از دروس کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز نمونه‌ سؤال‌های امتحانی قرار گرفته است. تعداد این نمونه سؤال‌ها به اندازه و کافی بوده و می‌تواند به شما کمک کند تا در امتحانات پایان ترم و امتحانات میان‌ترم نتیجه خوبی کسب کنید. شیوه طراحی سؤالات این بخش نیز مطابق با نحوه طراحی سؤالات امتحانی است و شما می‌توانید با سؤالات امتحانی آشنا شوید. سوالات امتحانی در قالب‌های متنوع طراحی شده‌اند.

بنابراین شما می‌توانید انواعی از سؤالات تشریحی، جای خالی، چند گزینه‌ای و درست و نادرست را در میان سوالات امتحانی این کتاب پیدا کنید. بلافاصله بعد از هر امتحان، پاسخ تشریحی سوالات آن گنجانده شده است. بنابراین شما هر کدام از دروس کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز را به طور کامل و دقیق مطالعه کرده و سپس به سراغ درس بعدی می‌روید.

اگر این کتاب را همزمان با مدرسه و زنگ عربی مطالعه می‌کنید، بهتر است که پس از مرور کتاب درسی خود به سراغ درسنامه بروید. بعد از مطالعه درسنامه خوب است اجازه دهید کمی زمان سپری شود و پس از آن به سراغ امتحانات بروید. قبل از امتحانات اصلی هم می‌توانید سؤالات این بخش را دوباره مرور کرده و پاسخ دهید.

تست و نمونه سوالات کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم

سومین قسمت این کتاب کمک درسی نمونه سؤالات و تست‌های چهار گزینه‌ای است. این بخش می‌تواند برای دانش‌آموزانی که قصد دارند در آزمون‌های مختلف شرکت کنند نیز بسیار مناسب باشد.

علاوه بر این به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا زودتر از آنچه انتظار دارند با تست و نحوه طراحی آنها آشنا شوند. این نکته بسیار مهم است که دانش‌آموزانی که به زودی تبدیل به داوطلبان کنکور سراسری می‌شوند، با تست‌ آشنا باشند و نسبت به تست زنی اضطراب و استرس نداشته باشند. شما هر چه زودتر تست زنی را شروع کنید، ترستان از کنکور سراسری کمتر خواهد بود. در این بخش از کتاب تست‌های خوبی قرار گرفته و بهتر است شما بعد از اینکه به طور کامل بر مباحث هر درس تسلط پیدا کردید به سراغ تست‌ها بروید.

برای تست‌های کتاب نیز پاسخنامه مجزایی وجود دارد که بعد از سؤالات گنجانده شده است. پاسخنامه تشریحی این تست‌ها مختصر و مفید بوده و خواندنش خالی از لطف نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *