معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب فیزیک دوازدهم تجربی دو جلدی خیلی سبز

معرفی کتاب فیزیک دوازدهم تجربی دو جلدی خیلی سبز

خرید کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد سوال خیلی سبز

خرید کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد پاسخ خیلی سبز

کتاب فیزیک دوازدهم رشته تجربی از سوی انتشارات خیلی سبز و در دو جلد منتشر شده است. ایمان سبزمیدانی، فرید شهریاری و نوید شاهی این کتاب را تالیف و گردآوری کرده‌اند. جلد اول کتاب شامل درسنامه بوده و جلد دوم نیز از دو بخش درسنامه و پاسخ تشکیل شده است.

با توجه به حساسیت درس فیزیک پایه دوازدهم و همچنین میزان توجه دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی، این کتاب می‌تواند نقش موثری در افزایش درصد درس فیزیک کنکور شما داشته باشد و در به کسب رتبه‌ای بهتر منجر شود.

این کتاب که سرفصل‌هایش کاملاً با کتاب درسی پایه دوازدهم مطابقت دارد، به شما کمک می‌کند تا از ابتدای برنامه‌ریزی‌تان برای مطالعه کنکور یک کتاب کمک آموزشی خوب و جامع داشته باشید و بتوانید به اندازه نیاز تست بزنید و بر مباحث فیزیک دوازدهم مسلط شوید. برای آشنایی با جزئیات کتاب با این مطلب همراه شوید:

ساختار کتاب فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز

همان‌طور که پیش از این گفتیم در جلد اول کتاب فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز تست‌ها و پرسش‌های چهارگزینه‌ای گنجانده شده است و در جلد دوم می‌توانید درسنامه و پاسخنامه تست‌ها را پیدا کنید. دو جلد این کتاب با هم مکمل بوده و بدون داشتن یکی از آن‌ها مطالعه شما در درس فیزیک کامل نخواهد بود.

در صورتی که می‌خواهید نتیجه خوبی کسب کنید، هر دو جلد را با هم مطالعه کنید. فهرست سرفصل‌های این کتاب به این شرح است: فصل اول: حرکت‌شناسی. فصل دوم: دینامیک. فصل سوم: نوسان و موج. فصل چهارم: آشنایی با فیزیک اتمی و هسته‌ای.

هر کدام از این فصل‌ها به بخش‌های کوچکتر تقسیم شده‌اند. هر بخش نیز شامل چند درس است به‌طوری که می‌توان گفت هر درس فقط به یک موضوع مشخص اختصاص دارد.

هر کدام از بخش‌های کتاب یک آزمون جامع و یک آزمون بخش دارند. از این آزمون‌ها می‌توانید به عنوان تست‌های جمع‌بندی در دوره مرور استفاده کنید. در کنار همه این موارد با اسکن کردن QR کد داخل صفحه شناسنامه کتاب می‌توانید به تعدادی آزمون دیگر دسترسی پیدا کرده و به آن‌ها نیز پاسخ دهید.

تست‌های کتاب فیزیک پایه دوازدهم خیلی سبز

در کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز می‌توانید تست‌ها و پرسش‌های چهارگزینه‌ای را به صورت مبحث بندی شده ببینید. در انتهای هر بخش از کتاب تست‌هایی با عنوان «۱۰۰ شو» قرار گرفته است. همان‌طور که از اسم و عنوان این تست‌ها مشخص است، شما با پاسخ دادن به آن‌ها می‌توانید خود را به چالش کشیده و برای قوی‌ترین تست‌های فیزیک آمادگی پیدا کنید. علاوه بر این تست‌های رنگی به شما کمک می‌کنند که با عجیب‌ترین تست‌های کنکور هم آشنا شوید. هر چند احتمال وجود این تست‌ها در کنکور کم است؛ اما مولفان پیشنهاد می‌کنند به آن‌ها پاسخ دهید.

تعداد دیگری از تستهای کتاب با ایموجی مشخص شده‌اند. این ایموجی بدون دهان است و شما می‌توانید بعد از تست‌زنی مشخص کنید که دقیقاً قیافه این تست باید چه شکلی باشد. مثلاً اگر تست موردنظر برایتان آسان بود، برایش یک دهان خندان بکشید و یا اگر سخت بود دهانش را با یک پرانتز رو به پایین مشخص کنید تا دفعه بعد یادتان باشد این تست برایتان سخت بوده.

پس همان‌طور که گفتیم آنچه در فهرست جلد اول کتاب فیزیک دوازدهم خیلی سبز پیدا می‌کنید به طور کلی در چند بخش خلاصه می‌شود که شامل پرسش‌های چهارگزینه‌ای، آزمون‌های مبحث بندی شده و تست‌های «۱۰۰ شو» و آزمون جامع است.

بودجه‌بندی تست‌های کتاب فیزیک دوازدهم خیلی سبز

در جلد اول کتاب فیزیک دوازدهم خیلی سبز بیش از دو هزار و دویست تست گنجانده شده است. این تعداد تست بین سرفصل‌های مختلف فیزیک پایه دوازدهم تقسیم شده است. با این حال شما می‌توانید به اندازه نیاز تست بزنید. تعداد تست‌های هر فصل متناسب با تست خیز بودن مبحث موردنظر در کنکور سراسری تعیین شده است.

بر همین اساس فصل نوسان و موج دارای هفتصد و هجده تست است و بیشترین تعداد تست را در کتاب به خود اختصاص داده. فصل حرکت‌شناسی نیز از جمله سرفصل‌های مهم فیزیک در کنکور سراسری است و در این کتاب پانصد و چهار تست دارد. فصل دینامیک نیز سیصد و هشتاد و هفت تست دارد و در نهایت فصل آشنایی با فیزیک اتمی و هسته‌ای که کمترین میزان اهمیت را داراست، حدود دویست و بیست و پنج تست دارد.

درسنامه کتاب فیزیک دوازدهم خیلی سبز

در جلد دوم کتاب فیزیک پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز درسنامه‌هایی دقیق و جامع قرار گرفته که برای دانش‌آموزان بسیار کاردبری و مفید خواهد بود. یکی از اولین قدم‌ها برای مطالعه هر درس این است که مفاهیم اصلی آن را به خوبی فرابگیرید. هیچ داوطلب باهوشی در اولین قدم به سراغ تست زنی نمی‌رود.

بلکه ابتدا تمام آنچه باید بیاموزد را مطالعه کرده و مرور می‌کند. پس از آن با فهم دقیق این مطالب خود را مجهز کرده و تست زنی را شروع می‌کند. برای داوطلب کنکور سراسری آمادگی ذهنی و تسلط کامل و کافی بر مطالب درسی مهم‌ترین مرحله است.

بنابراین شما به درسنامه‌هایی نیاز دارید که بتواند تمام مباحث را به شما توضیح دهد. درسنامه‌های این کتاب علاوه بر تفکیک مباحث به درس‌های کوچکتر شامل انواع کادرهای آموزشی و جدول و شکل‌های مفید هستند. استفاده از این موارد به فهم دقیق مطالب کمک زیادی می‌کند.

ممکن است فکر کنید درسنامه کتاب فقط شامل شرح است و کلی نکته کنکوری است؛ که البته درست فکر کرده‌اید. اما جلد دوم فقط همین نیست. شما می‌توانید تعداد زیادی مثال، تمرین و تست را در جلد دوم و در میان شرح درس‌ها پیدا کنید. در هر کدام از درس‌های درسنامه تعدادی تست و تمرین وجود دارد.

مولفان تست‌ها و سؤالاتی را در درسنامه قرار داده‌اند که از اهمیت بالایی برخوردارند و می‌توانند از طریق آن‌ها روشهای کنکوری و راه‌حل‌های سریع را به شما آموزش دهند. علاوه بر این برای بعضی از سؤالات بیش از یک راه‌حل دارند که مولفان آن‌ها را نیز شرح و توضیح داده‌اند.

در نهایت پاسخنامه کتاب که در کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد دوم خیلی سبز قرار گرفته هم پر از نکته و یادآوری‌های مهم است. در صورتی که بعد از هر بار تست‌زنی به بخش پاسخنامه مراجعه کنید، می‌توانید این نکات را هم بخوانید و تسلطتان بر فیزیک دوازدهم را کامل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *