معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز

معرفی کتاب فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز

خرید کتاب فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب فیزیک پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز برای دانش‌آموزان رشته تجربی مناسب است. این کتاب توسط ایمان سلیمان‌زاده، رضا سبزمیدانی و نوید شاهی در پانصد و سی‌وشش صفحه تالیف و گردآوری شده است. بسیاری از دانش‌آموزان رشته تجربی به درس فیزیک بیش‌تر از درس ریاضی اهمیت می‌دهند. دلیل چنین دانش‌آموزانی این است که یادگیری این درس راحت‌تر بوده و پاسخ دادن به مسائلش نیز ساده‌تر است.

بنابراین جست‌وجو برای منابع درس فیزیک بیش‌تر صورت می‌گیرد. اگر شما هم برای درس فیزیک پایه یازدهم به دنبال یک کتاب خوب هستید و تلاش دارید با رفع اشکال از مباحث این پایه و همچنین تست زنی، نتیجه خوبی در کنکور سراسری کسب کنید، کتاب پرسشهای چهار گزینه‌ای فیزیک یازدهم انتشارات خیلی سبز می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. برای آشنایی بیش‌تر با این کتاب تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

ساختار کتاب فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب فیزیک یازدهم تست انتشارات خیلی سبز با کلی تغییرات خوب منتشر شده و شامل سه بخش اصلی درسنامه، تست و پرسش‌های چهارگزینه‌ای و پاسخنامه تشریحی است. هر سه بخش این کتاب مکمل یکدیگر هستند و لازم است که دانش‌آموزان تمام این سه بخش را مطالعه کنند.

اگر گمان می‌کنید که کتاب درسی خود را به اندازه کافی خوانده‌اید و دیگر خواندن درسنامه این کتاب بی‌فایده است و یا تست‌ها را به درستی پاسخ داده‌اید و نیازی نیست که پاسخنامه تشریحی را بخوانید، باید به شما بگوییم که این شیوه مطالعه می‌تواند بر روی نتیجه کارتان اثر بگذارد. چرا که تمام سه بخش این کتاب مهم بوده و هر کدام نقش خاصی در تسلط تمام و کمال شما در درس فیزیک پایه یازدهم ایفا می‌کند. اگر مایلید که نتیجه خوبی بگیرید، کتاب فیزیک یازدهم انتشارات خیلی سبز را کامل بخوانید.

فهرست کتاب فیزیک پایه یازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب فیزیک یازدهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز تمام سرفصل‌های کتاب درسی را پوشش می‌دهد. فهرست آن نیز مطابق با مباحث آموزشی فیزیک پایه یازدهم است. عناوین فصل‌های کتاب شامل این موارد است: فصل اول به الکتریسته ساکن اختصاص دارد. فصل دوم جریان الکتریکی و فصل سوم مغناطیس و القای الکترومغناطیسی را توضیح داده است. لازم به توضیح است که هر کدام از این فصول شامل چند بخش مختلف هستند و در هر کدام از آن‌ها نیز درسنامه و پرسش‌های چهارگزینه‌ای به صورت مجزا و جداگانه ارائه شده‌اند.

درسنامه کتاب فیزیک یازدهم خیلی سبز

اگر کتاب فیزیک پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز را ورق بزنید، متوجه می‌شوید که درسنامه‌های آن بسیار کامل و جامع‌اند. این درسنامه‌ها هر مبحث از کتاب درسی شما را به طور مفصل توضیح داده‌اند. با این حال تفاوت مهم آن‌ها تقسیم‌بندی هر مبحث به مباحث کوچکتر است. به طوری که فهم آن‌ها برای شما ساده‌تر شده و با استفاده از انواع جدول‌ها و کادرهای آموزشی و نکات تفکیک شده، می‌توانید موضوع درس را بهتر درک کنید.

علاوه بر این از تعدادی مثال و پرسش و تمرین نیز در درسنامه‌ها استفاده شده است. با این شیوه قبل از اینکه به تست زنی اصلی برسید و با سؤالات کنکوری آشنا شوید، می‌توانید راه و روش تست زنی را یاد گرفته و بارها تمرین کنید. بسیاری از داوطلبان که بدون خواندن درسنامه‌ها و بالا بردن آمادگی ذهنی‌شان برای تست‌زنی به سراغ تستهای کنکور سال‌های گذشته می‌روند، چون با ترفندهای تست زنی و نکات کنکوری آشنا نیستند با مشکل مواجه می‌شوند.

اما این درسنامه‌ها شما را با صورت سؤالات کنکور و نحوه طراحی سؤال و همچنین شیوه‌های تست زنی و حل مسائل فیزیک آشنا می‌کنند. همچنین در درسنامه مشخص شده که سؤالات و تمرینات از چه منبعی طرح شده‌اند و یا اگر سؤالی از تمرینات کتاب درسی برگرفته شده باشد در زیر آن سؤال مشخص شده است.

تست‌های کتاب فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب فیزیک یازدهم انتشارات خیلی سبز شامل بیش از هزار تست است. توجه داشته باشید که این تعداد تست برای یک پایه بسیار کافی و مناسب است. شما می‌توانید در طول مطالعه برای کنکور و همچنین در دوران جمع‌بندی و مرور از تست‌های این کتاب استفاده کنید. بهتر است تست‌هایی که با آنها مشکل دارید و یا به آنها پاسخ نادرست داده‌اید را مشخص کرده و در دوره مرور دوباره به آن‌ها پاسخ دهید.

تعداد تست‌هایی که برای هر فصل فیزیک یازدهم طراحی و گردآوری شده هم متناسب با میزان اهمیت آن مبحث در کنکور سراسری است. با این ترتیب فصل مغناطیس و القای الکترومغناطیسی دارای سیصد و هفتاد تست، الکتریسته جاری دارای سیصد و چهل‌وسه تست و فصل الکتریسته ساکن نیز سیصد و بیست‌وسه تست دارد. دانش‌آموزانی که در طول سال تحصیلی به عنوان کتاب کار از این کتاب استفاده می‌کنند، می‌توانند در کنار درسنامه تعدادی از تستهای این کتاب را نیز پاسخ دهند.

پاسخنامه کتاب فیزیک یازدهم انتشارات خیلی سبز

کتاب فیزیک پایه یازدهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز یک پاسخنامه تشریحی کامل و مفصل نیز دارد. بهتر است بعد از تست زنی به پاسخنامه کلیدی اکتفا نکرده و به پاسخنامه تشریحی نیز رجوع کنید. این پاسخنامه علاوه بر اینکه دلایل نادرستی سایر گزینه‌ها را برای شما توضیح می‌دهد، دارای نکات کنکوری مهمی نیز هست.

اگر بتوانید این نکات را یادداشت کرده و در فواصل منظم و همراه با مطالعه درس فیزیک، آنها را هم مرور کنید، دیگر خیالتان راحت است که تمام نکات ریز و درشت فیزیک پایه یازدهم را می‌دانید و بر آنها مسلط هستید. بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری از صفحات سفید کتابهای کمک درسی و کتابهای کنکور هم نمی‌گذرند و با دقت فراوان خط به خط کتاب را مطالعه می‌کنند. وقتی بدانید چنین داوطلبانی رقبای شما هستند، خواندن پاسخنامه به نظرتان بیهوده و بی‌فایده نخواهد بود.

در پاسخنامه کتاب نیز همانند بخش درسنامه از کادرهای آموزش و نکته استفاده شده است. چنانچه داوطلبی با خواندن پاسخنامه هم نتواند اشکالش را رفع کند، لازم است که به درسنامه مراجعه کرده و مبحث موردنظر را بار دیگر مرور کند. یادتان باشد مرور و تست زنی پیوسته و مداوم راز موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری است. پس از اینکه یک مبحث و سرفصل فیزیک را بارها مطالعه می‌کنید، ناراحت نباشید. هر دقیقه‌ای که صرف مطالعه می‌کنید بر روی نتیجه کنکورتان اثر مستقیم دارد و به موفقیتتان کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *