معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز

معرفی کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز

خرید کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز

کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز توسط نیما سپهری، مهدی براتی و یاسر عبداللهی برای دانش‌آموزان رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک منتشر شده است. شما می‌توانید تمام آنچه درباره شیمی پایه دوازدهم نیاز دارید را در این کتاب هفتصد و پانزده صفحه‌ای پیدا کنید. چرا که تمام سرفصل‌های این کتاب مطابق با مباحث و فصل‌های کتاب درسی بوده و نمونه سؤالات و تست‌های آخرین کنکور برگزار شده نیز در آن گنجانده شده است.

از آن‌جایی که درس شیمی برای داوطلبان کنکور ریاضی و کنکور تجربی اهمیت زیادی دارد و ضریب آن نیز قابل توجه است، بسیاری از دانش‌آموزان برای این درس برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند. برای بسیاری از زیرگروه‌های گروه آزمایشی علوم تجربی درس شیمی به اندازه درس زیست‌شناسی مهم است. به همین دلیل وجود منبعی ارزشمند از تست‌های کنکوری و تألیفی می‌تواند شما را سریع‌تر و بهتر به نتیجه دلخواهتان برساند. اگر می‌خواهید با خرید این کتاب رسیدن به نتیجه مطلوبتان را تضمین کنید، با این مطلب همراه شوید.

ساختار کتاب شیمی دوازدهم انتشارات خیلی سبز

کتاب شیمی پایه دوازدهم خیلی سبز همچون کتابهای تست خیلی سبز از سه بخش اصلی درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی تشکیل شده است. هر کدام از این بخش‌ها با این هدف طراحی شده‌اند که داوطلبان کنکور سراسری را به بالاترین سطح تسلط در درس شیمی برسانند. بنابراین مطالعه دقیق و بررسی کامل هر سه بخش برای داوطلبان ضروری است. شما می‌توانید در فهرست کتاب فصل‌بندی مباحث را ببینید.

در اولین فصل کتاب، مبحث مولکول‌ها در خدمت تندرستی توضیح داده شده و فصل دوم به آسایش و رفاه در سایه شیمی اختصاص دارد. فصل سوم نیز شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری و فصل چهارم شیمی راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر را توضیح می‌دهد. هر کدام از این چهار فصل شامل چند بخش مختلف هستند. در اولین بخش تست‌های سری A قرار گرفته و پس از آن آزمون جامع فصل آمده است. بعد از آن نیز تست‌های سری Z قرار دارند و در نهایت پاسخنامه تشریحی به همراه کادرهای آموزشی و پاسخنامه کلیدی گنجانده شده است.

درسنامه کتاب شیمی پایه دوازدهم خیلی سبز

در کتاب شیمی پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز درسنامه‌های کامل و جامعی قرار گرفته است. این درسنامه‌ها با رویکرد آموزش حل تست طراحی شده‌اند. حتماً می‌دانید که مباحث شیمی شامل مباحث حفظی و مسائل حل‌کردنی هستند و مطالعه هر دو نوع این مباحث به تمرکز و دقت زیادی نیاز دارد. درسنامه‌های این کتاب به شکلی طراحی شده‌اند تا بتوانید آن‌ها را راحت‌تر بخوانید و درک کنید.

خیلی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم از شرح درس‌های این کتاب به عنوان کتاب کار نیز استفاده می‌کنند و در طول سال تحصیلی به مطالعه این بخش از کتاب می‌پردازند. درست است که این کتاب برای تست زنی بهتر طراحی شده اما نکاتی که در آن ذکر شده می‌تواند برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز مفید و راه‌گشا باشد.

استفاده از انواع جدول‌ها، کادرهای آموزشی و نکته‌های مهم و کنکوری در شرح درس‌ها توجه شما را نسبت به مباحث موردنظر افزایش می‌دهد. یادتان باشد اولین قدم برای کسب درصد بالا در درس شیمی، مطالعه دقیق همین بخش از کتاب است. چرا که درسنامه به طور کامل تمام نکاتی که در سال‌های گذشته در کنکور سراسری مطرح شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با مثال‌های مختلف ذهنتان را برای مواجهه با انواع تست‌ها و پرسش‌های چهار گزینه‌ای هم آماده می‌کند.

مؤلفان در ابتدای هر فصل پیش‌نیازهای اصلی آن فصل را مشخص کرده‌اند و با ارجاع به فصل‌هایی از کتاب‌های پایه دهم و یازدهم به شما یادآوری کرده‌اند که باید چه مباحثی را خوانده باشید تا بتوانید مباحث فصل موردنظر را بهتر درک کنید. مثلاً در فصل مولکول‌ها در خدمت تندرستی شما باید فصل دوم و سوم از کتاب دهم و فصل اول و سوم از کتاب یازدهم را به خوبی مطالعه کرده باشید. پس بهتر است به حرف مؤلفان کتاب گوش کرده و با آمادگی کامل به سراغ درسنامه هر فصل بروید.

تست‌های کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز

در کتاب شیمی پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز بیش از هزار و پانصد تست کنکوری و تالیفی و ترکیبی قرار گرفته است. تستهای تالیفی کتاب براساس استانداردهای طراحی سؤالات کنکور طرح شده‌اند. علاوه بر این تست‌های سری Z شامل تست‌های چالشی هستند که دانش‌آموزان قوی را به چالش می‌کشند و آن‌ها را برای پاسخگویی به سؤالات دشوار کنکور سراسری آماده می‌کنند. دانش‌آموزان همچنین می‌توانند با نشان‌دار کردن تست‌های دشوار و سخت در دوره مرور و جمع‌بندی دوباره به سراغشان بروند.
وجود انواع تست‌های مختلف در این کتاب به شما کمک می‌کند که تا شب قبل از برگزاری کنکور سراسری تست بزنید و هم به تسلط کامل برسید و هم سرعت تست‌زنی‌تان را افزایش دهید. از آن‌جایی که مسائل شیمی هم اهمیت زیادی دارند و هم وقت‌گیرند، تنها با تست‌زنی و یادگیری ترفندها و راه‌حل‌های سریع و کنکوری می‌توانید درصد خوبی در درس شیمی کنکور کسب کنید.

بودجه‌بندی تست‌ها در کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز

بودجه‌بندی تستهای کتاب شیمی پایه دوازدهم خیلی سبز نیز مطابق با میزان اهمیت هر سرفصل و تست خیز بودن آن در کنکور سراسری انجام گرفته است. فصل دوم کتاب شیمی دوازدهم به دلیل اهمیت مباحث و میانگین بالاتر تعداد تست در کنکور سال‌های گذشته، در این کتاب نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین فصل آسایش و رفاه در سایه شیمی دارای چهارصد و پنجاه‌ویک تست است.

فصل مولکول‌ها در خدمت تندرستی نیز چهارصد و بیست‌وسه تست دارد. فصل شیمی راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر سیصد و هشتادوشش تست و فصل شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری نیز دویست و هفتاد تست به خود اختصاص داده است.

تمام بخش‌های کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز به گونه‌ای طراحی و تدوین شده‌اند که شما بتوانید بالاترین بهره را از آن‌ها برده و نتیجه خوبی در کنکور سراسری به دست بیاورید. در صورتی که می‌خواهید تسلط کاملی بر درس شیمی دوازدهم پیدا کنید، تمام بخش‌های این کتاب را با دقت بخوانید. علاوه بر این تست‌های مهم و دشوار را علامت‌ بزنید تا در دفعات بعدی دوباره به آن تست‌ها پاسخ دهید. استمرار در مطالعه و تمرین در تست زنی کلید موفقیت شما در کنکور سراسری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *