معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب شیمی دهم خیلی سبز

معرفی کتاب شیمی دهم خیلی سبز

خرید کتاب شیمی دهم خیلی سبز

کتاب شیمی پایه دهم خیلی سبز را مهدی براتی و نیما سپهری در پانصد و پنجاه‌وپنج صفحه تالیف کرده‌اند. این کتاب همچون سایر کتابهای تست انتشارات خیلی سبز بر تستهای کنکور سال‌های گذشته تمرکز دارد و به شما کمک می‌کند تا سرعت تست‌زنی‌تان را افزایش دهید.

تعداد قابل توجهی از تست‌ها نیز تألیفی هستند؛‌ اما براساس استانداردهای طراحی سؤالات کنکور طرح شده‌اند. داوطلبان کنکور تجربی و کنکور ریاضی و همچنین دانش‌‌آموزان پایه دهم می‌توانند از این کتاب برای درک بهتر مباحث شیمی و همچنین تست‌زنی و آمادگی برای آزمون‌های آزمایشی و در نهایت موفقیت در کنکور سراسری استفاده کنند.

شیمی پایه دهم درس مهمی برای دانش‌آموزان است و مباحث آن از جمله مباحث پایه‌ای شیمی به شمار می‌رود. اگر شما هم به این درس اهمیت می‌دهید و به دنبال منبع خوبی برای مطالعه دقیق آن هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ساختار کتاب شیمی دهم خیلی سبز

کتاب شیمی دهم انتشارات خیلی سبز مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی شما طراحی و تدوین شده است. بر همین اساس اولین فصل این کتاب کیهان زادگاه الفبای هستی است و فصل دوم به موضوع ردپای گازها در زندگی می‌پردازد. فصل سوم نیز درباره آب آهنگ زندگی است. هر فصل شامل چند بخش مختلف بوده و اولین بخش هر فصل به تست‌های سری آ اختصاص داده شده است. پس از آن آزمون جامع فصل و پاسخنامه تشریحی قرار گرفته است.

در صورتی که می‌خواهید تست زنی را شروع کنید بهتر است کتاب درسی شیمی دهم را به خوبی مطالعه کرده باشید. اگر هم هنوز مطالعه کنکوری را شروع نکرده‌اید و دانش‌آموز پایه دهم هستید، خوب است بعد از مطالعه کتاب درسی به سراغ درسنامه‌های این کتاب بروید و نکات مهم این بخش را بخوانید. خیلی از دانش‌آموزان با مرور چند باره نکات مهم و همچنین یادگیری دقیق بخش‌های حفظی شیمی دهم می‌توانند در مسیر یادگیری این درس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به دست آورند.

درسنامه کتاب شیمی دهم خیلی سبز

تمام خط به خط کتاب درسی شیمی پایه دهم در بخش درسنامه این کتاب قرار دارد. با این حال تفاوت درسنامه کتاب شیمی دهم خیلی سبز با کتاب درسی در لحن صمیمانه و ساده آن و همچنین برجسته کردن نکات مهم هر بخش است. بنابراین حتی اگر کتاب درسی را خیلی خوب و دقیق خوانده باشید، باز هم خواندن درسنامه برایتان مفید خواهد بود.

در واقع درسنامه کتاب همان بخش پاسخنامه تشریحی است. با این حال مباحث به طور کامل تشریح شده و هر فصل نیز به طور دقیق مشخص شده است. تمام شکل‌های کتاب درسی با کیفیت بالا در درسنامه نیز آورده شده. بنابراین دیگر نیازی نیست که به کتاب درسی‌تان مراجعه کنید. همچنین مباحث به موضوعات ریزتری تقسیم شده‌اند و از کادرهای آموزشی برای مشخص‌ کردن نکات مهم و طلایی استفاده شده است.

تست‌های کتاب شیمی دهم خیلی سبز

در کتاب شیمی پایه دهم انتشارات خیلی سبز چند مدل تست وجود دارد. همان‌طور که گفتیم اولین گروه تست‌ها، تست‌های سری آ هستند که هر فصل با آن‌ها شروع می‌شود. پس از آن تست‌های سری Z تست‌های چالش‌برانگیزی هستند برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند سخت‌ترین و دشوارترین تست‌های کنکور را هم جواب بدهند. پس بهتر است همان اول کار به سراغشان نروید و وقتی به آن‌ها پاسخ دهید که مطمئن شده باشید از هر نظر بر مباحث شیمی تسلط پیدا کرده‌اید.

آزمون‌های جامع نیز در انتهای هر فصل قرار دارند و شامل تست‌های مختلفی از آسان به سخت هستند. دانش‌آموزان می‌توانند تمام تستهای کتاب را تقسیم بندی کنند و در مراحل مختلف و در حین مطالعه به سراغشان بروند. مؤلفان کتاب با طراحی تست‌های سری زد تلاش کرده‌اند تا روی طراحان سؤالات کنکور را کم کنند و شما را با تست‌هایی آشنا کنند که احتمال وجودشان در کنکور چندان زیاد نیست؛‌ اما ذهنتان را برای سخت‌ترین تست‌ها هم آماده می‌کند.

در این کتاب بیش از هزار تست گنجانده شده است. تعداد تست‌های هر فصل نیز مناسب و به اندازه است. بنابراین شما با کمبود تست شیمی دهم روبه‌رو نخواهید شد. از آن‌جایی که تمام سه فصل کتاب شیمی دهم در کنکور از اهمیت یکسانی برخوردار است، تعداد تست‌های اختصاص یافته به هر کدام از این سه فصل نسبتاً شبیه است. چنان که سیصد و شصت و پنج تست در فصل کیهان زادگاه الفبای هستی قرار دارد و سیصد و پنجاه و پنج تست به فصل ردپای گازها در زندگی اختصاص یافته. فصل آب آهنگ زندگی هم سیصد و هشتاد و پنج تست دارد.

کتاب شیمی پایه دهم خیلی سبز را چطور بخوانیم؟

این کتاب کمک درسی برای دانش‌آموزان قوی یک سکوی پرش است. آن‌ها می‌توانند در اولین قدم به سراغ تست‌های کتاب بروند و قبل از هر آزمون آزمایشی تعدادی از تست‌های کتاب را بزنند. دانش‌آموزان ضعیف و متوسط بهتر است در ابتدا تعداد کمی تست بزنند و با ارزیابی وضعیت خود نسبت به رفع اشکالاتشان اقدام کنند.

اگر در درس شیمی وضعیت ضعیفی دارید به شما توصیه می‌کنیم که بر روی درسنامه و نکات طلایی این کتاب وقت بیشتری صرف کنید و تلاش کنید تا مشکلاتتان را پیدا کرده و رفع کنید. علاوه بر این دانش‌آموزان ضعیف و متوسط باید زودتر از دانش‌آموزان قوی مطالعه درس شیمی را شروع کنند. چرا که این درس در کنکور سراسری اهمیت زیادی دارد و لازم است که دانش‌آموزان درصد خوبی در آن کسب کنند. اگر مطالعه‌تان را دیر شروع کنید، حتماً از رقبایتان عقب می‌مانید.

با مطالعه مستمر درسنامه‌ها و مرور نکات مهم و کنکوری هر فصل خودتان را برای تست‌زنی آماده کنید. قبل از شروع آزمون‌های آزمایشی مباحث و سرفصل‌هایی که برای هر آزمون مشخص شده را مرور کنید و تست‌های آن بخش را پاسخ دهید. بعد از آن با دقت کامل و کافی پاسخنامه هر تست را بخوانید. یادتان باشد که لازم نیست در این مرحله به سراغ تست‌های سری زد بروید.

هنوز برای پاسخ دادن به این تست‌ها وقت زیادی دارید. بعد از تست زنی درصد خود را محاسبه کنید و اشکالاتتان را پیدا کنید. اگر به مرحله‌ای رسیدید که دیگر روی مباحث اشکالی ندارید و می‌توانید با سرعت بیشتری تست بزنید، بهتر است تمرکزتان را روی تست‌زنی بیشتر کنید تا سرعتتان بالا برود و برای کنکور سراسری به آمادگی کامل برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *