معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب فیزیک دهم تجربی خیلی سبز

معرفی کتاب فیزیک دهم تجربی خیلی سبز

خرید کتاب فیزیک دهم تجربی خیلی سبز

کتاب فیزیک پایه دهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز توسط احمد مصلایی، نوید شاهی و رضا سبز میدانی در سیصد و بیست‌وهفت صفحه تالیف و گردآوری شده است. این کتاب تمام سرفصل‌های کتاب درسی فیزیک دهم را پوشش می‌دهد و می‌تواند برای دانش‌آموزان رشته تجربی و همچنین داوطلبان کنکور سراسری مثل یک کتاب کار یا کتاب کنکور مفید واقع شود. مؤلفان، این کتاب را براساس آخرین تغییرات کتابهای درسی تالیف کرده‌اند و همچنین نمونه سؤالات آخرین کنکور سراسری برگزار شده نیز در این کتاب گنجانده شده است.

با توجه به اینکه فیزیک پایه دهم شامل مباحث و مسائلی است که در سال‌های بعد به شکلی متفاوت و گسترده‌تر مطرح می‌شود، یادگیری این درس و فهم دقیق و درست مباحث آن اهمیت زیادی برای دانش‌آموزان دارد. بنابراین هر چه در این پایه یاد بگیرید، بر آینده شما تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت. همچنین می‌توانید روش‌های حل مسائل را نیز بیاموزید و راه‌حل‌های کنکوری و غیرکنکوری را یاد بگیرید.

پس اگر می‌خواهید به یک منبع آموزشی دسترسی داشته باشید که علاوه بر تعداد زیادی تست کنکوری و تألیفی، درسنامه‌ای مفید و کامل داشته باشد که در آن تمام مباحث فیزیک پایه دهم شرح داده شده‌اند، خرید کتاب فیزیک دهم تجربی خیلی سبز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در صورتی که مایلید با بخش‌های این کتاب بیش‌تر آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید.

ساختار کتاب فیزیک دهم تجربی انتشارات خیلی سبز

کتاب فیزیک پایه دهم رشته تجربی خیلی سبز همچون سایر کتابهای انتشارات خیلی سبز از سه بخش درسنامه، تست و پاسخنامه تشکیل شده است. شما می‌توانید در بخش فهرست کتاب، این سه بخش را مشاهده کنید. بررسی فهرست کتاب همچنین نشان می‌دهد که سرفصل‌های این کتاب مطابق با فصل‌های کتاب درسی طراحی شده‌اند. به‌طوری که فصل اول به مبحث فیزیک و اندازه‌گیری و فصل دوم به کار، انرژی و توان اختصاص دارد.

فصل سوم کتاب ویژگی‌های فیزیکی مواد را توضیح داده و فصل چهارم درباره دما و گرما است. هر کدام از این فصل‌ها به بخش‌های کوچکتر تقسیم شده‌اند و هر بخش نیز شامل درسنامه به اضافه تست و سؤالات چهار گزینه‌ای است. در صورتی که می‌خواهید فیزیک پایه دهم را به صورت مبحث به مبحث بخوانید، فهرست کتاب می‌تواند در کمترین زمان ممکن شما را به مقصدتان برساند.

کتاب فیزیک دهم تجربی خیلی سبز همچنین شامل یک بخش ویژه ضمائم نیز هست. در این بخش دو آزمون جامع قرار گرفته که شامل سؤالات کنکور دو سال گذشته است. برای هر کدام از این دو بخش نیز دو پاسخنامه تشریحی کامل بلافاصله بعد از آزمون، قرار گرفته است. در انتها نیز یک بخش کتابنامه قرار دارد تا بتوانید منابعی که مولفان در تالیف کتاب استفاده کرده‌اند را بشناسید.

درسنامه کتاب فیزیک پایه دهم تجربی خیلی سبز

درسنامه کتاب فیزیک دهم انتشارات خیلی سبز شامل شرح کامل هر درس به همراه نکات کلیدی و کنکوری آن است. مباحث آموزشی در درسنامه‌ها به بخش‌های کوچکتر تفکیک شده‌اند. علاوه بر این از کادرهای آموزشی استفاده شده تا بتوانید هر مبحث دشوار را بهتر یاد بگیرید. در بین بخش‌های تفکیک شده درسنامه نیز تعدادی تست و مثال و تمرین گنجانده شده تا قبل از ورود به بخش تازه، بتوانید خودتان را ارزیابی کنید که چقدر از مبحث موردنظر را درک کرده‌اید.

بهتر است جوابی که به این تمرین‌ها و مثال‌ها می‌دهید را جدی بگیرید. به این معنا که اگر در حین پاسخ به تمرین‌ها و مثال‌ها، جوابتان نادرست بود، دوباره به شرح درس برگردید و اشکال خود را برطرف کنید. رفع اشکال در این مرحله بهتر از رفع اشکال در مرحله تست زنی است.

هدف از مثال‌ها و تست‌های متعدد درسنامه این است که شما با اطمینان کامل از اینکه مبحث را یاد گرفته‌اید به سراغ تست‌ها بروید و بتوانید آنچه آموخته‌اید را با خودتان تمرین کنید. همچنین این مثال‌ها شما را با شیوه طراحی سؤالات کنکور آشنا می‌کنند و تست‌های سخت دیگر برایتان ناآشنا و عجیب‌وغریب نیست. اگر بتوانید از این مرحله خودارزیابی با موفقیت عبور کنید، می‌توانید به سراغ بخش بعدی کتاب بروید و تست بزنید.

تست‌های کتاب فیزیک پایه دهم رشته تجربی خیلی سبز

این کتاب کمک درسی شامل بیش از هزار تست است. تعداد تست‌های هر کدام از فصل‌های کتاب به این شرح است: فصل فیزیک و اندازه‌گیری: صد و چهل‌وشش تست، فصل ویژگی‌های فیزیکی مواد: دویست و هشتادوپنج تست، فصل کار، انرژی و توان: دویست و شصت‌وشش تست، فصل دما و گرما: دویست و نودوهفت تست.

اگر بخواهید از این تست‌ها در طول سال تحصیلی هم استفاده کنید، می‌توانید تست‌ها را تقسیم کرده و با فواصل معین به آن‌ها پاسخ دهید. خیلی از دانش‌آموزان پایه دهم که در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنند و از همین سال برای کنکور آماده می‌شوند، از کتاب فیزیک دهم خیلی سبز به عنوان منبع مهم تست‌ها و پرسش‌های چهارگزینه‌ای استفاده می‌کنند.

در کنار این موارد، تست‌های این کتاب از درجه سختی متفاوتی برخوردارند. شما می‌توانید هم تست‌های ساده و هم تست‌های خیلی دشوار را در این کتاب پیدا کنید. دانش‌آموزان قوی که پذیرای هر گونه چالش و سختی‌ای هستند، از تست‌های دشوار این کتاب به خوبی استقبال می‌کنند.

ضمن اینکه تست‌ها مبحث بندی شده‌ هستند و حتی در درسنامه نیز به طور خاص مشخص شده که کدام شماره تست مربوط به کدام مبحث خاص است. اگر می‌خواهید به صورت مبحث به مبحث تست بزنید، بهتر است به این موارد در درسنامه دقت کنید و سپس به سراغ تست‌های مبحث موردنظرتان بروید.

پاسخنامه کتاب فیزیک دهم تجربی خیلی سبز

هر داوطلب کنکور تجربی بعد از تست زنی به سراغ پاسخنامه می‌رود. بررسی پاسخنامه درست مثل تست زنی و مطالعه درسنامه واجب و لازم است. در پاسخنامه می‌توانید نکاتی را بیابید که مکمل نکات کنکوری و شرح درس‌های درسنامه است. پس از بررسی پاسخنامه، در صورت لزوم به رفع اشکال بپردازید.

نگران این نباشید که با رفع اشکال و بازگشت به درسنامه از برنامه‌تان عقب می‌افتید و یا زمان لازم برای تست زنی را از دست می‌دهید. چرا که رفع اشکال مرحله مهمی در آمادگی برای کنکور است؛ به این دلیل که شما با رفع اشکال و مرور دوباره مباحث به تسلط کامل می‌رسید و یاد می‌گیرید چطور تست بزنید و مسائل فیزیک را بدون اشکال پاسخ دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *