معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ریاضی دوازدهم تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب ریاضی دوازدهم تجربی انتشارات خیلی سبز

کتاب ریاضی دوازدهم تجربی انتشارات خیلی سبز

کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای ریاضی پایه دوازدهم را کوروش اسلامی، رسول محسنی‌منش و سروش موئینی تالیف کرده‌اند. این کتاب در چهارصد و نود و شش صفحه و از سوی انتشارات خیلی سبز چاپ و منتشر شده است. در این کتاب می‌توانید تمام مباحث و سرفصل‌های ریاضی دوازدهم رشته تجربی را پیدا کنید. اگر هدفتان از شرکت در کنکور سراسری گروه علوم تجربی کسب رتبه درخشان است، به شما توصیه می‌کنیم از همین حالا برای درس ریاضی برنامه‌ریزی داشته باشید.

بدون برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری و همچنین تلاش شبانه‌روزی نمی‌توانید به آنچه می‌خواهید دست یابید. تاکید بر درس ریاضی نیز از این رو است که این درس برای خیلی از داوطلبان و دانش‌آموزان دشوار است و ترجیح می‌دهند به کلی آن را کنار بگذارند. بنابراین اگر بتوانید در این درس درصد خوبی بیاورید، از بسیاری از رقبایتان جلو می‌افتید. در ادامه با جزئیات این کتاب و بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا می‌شویم:

ساختار کتاب ریاضی دوازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب ریاضی دوازدهم تجربی تست خیلی سبز منبع به‌روز و کاملی از تست‌های کنکوری و تالیفی است. در این کتاب تمام مثال‌ها و همچنین تمرین‌های کتاب درسی به شکل تست‌های کاملاً استاندارد بررسی می‌شوند. علاوه بر این سوالات ویژه‌ای برای دانش‌آموزان ممتاز و قوی طراحی شده است. در کنار اینها آزمون‌های کتاب در دو نوع فصل به فصل و جامع در دسترس شما قرار گرفته‌ است. کتابی که پیش روی شماست از چند فصل تشکیل شده که هر فصل دارای درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است.

همچنین مولفان کتاب نمادهای مختلفی در این کتاب قرار داده‌اند که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست. به عنوان مثال صورتک خندان نشانه تست‌های آسان و صورتک غمگین نشانه تست‌های دشوار است. البته دانش‌آموزان قوی و سختکوش با دیدن تست‌های سخت هم غمگین نمی‌شوند. مگر نه؟ علائمی مثل «نکته»، «اشاره» و «خاطره» نیز در کتاب معانی مختلفی دارند.

نکته نشان‌دهنده نکته‌ای ات که یا یاد گرفتن آن الزامی بوده و یا باعث می‌شود تست‌های آن مبحث را سریع‌تر حل کنید. اشاره نیز برای وقت‌هایی استفاده می‌شود که یک اشاره کوچک به مطلب، مفهوم، توضیح یا مثالی باعث می‌شود که مطلب را بهتر بفهمید. پس از کنار آن نیز بی‌تفاوت نگذرید. خاطره هم نشان دهنده یک فرمول، تعریف یا… از درس‌های قبلی یا سالهای گذشته است.

فهرست کتاب ریاضی دوازدهم خیلی سبز

این کتاب کمک درسی همچون کتاب درسی دارای هفت فصل است. فصل اول تابع و فصل دوم مثلثات را توضیح می‌دهد. در فصل سوم به مبحث حد بی‌نهایت و حد در بی‌نهایت پرداخته شده است. فصل چهارم مشتق و فصل پنجم درباره کاربرد مشتق است. فصل ششم هندسه و فصل آخر نیز احتمال است. در انتهای کتاب نیز پاسخنامه تشریحی و پاسخنامه کلیدی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که هر کدام از فصل‌های کتاب شامل چند درس بوده و هر درس نیز دارای درسنامه و تست است.

بعضی از دانش‌آموزان یک مبحث مشخص را از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم انتخاب کرده و به طور همزمان آن را مطالعه می‌کنند. مطالعه مبحثی به خصوص برای دروسی مثل ریاضی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. ضمن اینکه این شیوه برای کسب رتبه خوب در آزمون‌های آزمایشی نیز مفید خواهد بود. بنابراین فرقی نمی‌کند که به چه شیوه‌ای ریاضی را می‌خوانید، این کتاب برای مطالعه به تمام روش‌ها مناسب و کاربردی است.

درسنامه کتاب ریاضی دوازدهم خیلی سبز

کتاب تست ریاضی دوازدهم خیلی سبز درسنامه‌های کامل و خوبی دارد. علاوه بر تمام نکات و مباحثی که در کتاب درسی مطرح شده، کلی نکته، تست و سوال در این درسنامه‌ها گنجانده شده است. مهم‌ترین توصیه ما هم این است که قبل از مطالعه دقیق و کامل درسنامه به سراغ تست زنی نروید. اگر بعد از تست زنی با کلی پاسخ نادرست روبه‌رو شوید، اعتماد به نفستان را برای ادامه مسیر از دست می‌دهید.

پس اول از همه درسنامه را بخوانید. نکاتش را مرور کنید و به سوالات و تمرین‌هایش پاسخ دهید. یادتان باشد با برنامه‌ریزی جلو بروید و متناسب با توان و گنجایش ذهنی‌تان مباحث را بخوانید. پاسخ دادن به نمونه سوالات به شما کمک می‌کند تا ارزیابی دقیقی از خودتان داشته باشید و بفهمید که وقتش رسیده به سراغ تست‌ها بروید یا نه؟

تست‌های کتاب ریاضی دوازدهم پایه دوازدهم خیلی سبز

کتاب ریاضیات تجربی ۳ خیلی سبز شامل انواع مختلفی از تست‌های کنکوری و تالیفی است. تیپ‌بندی تست‌های این کتاب متناسب با تست‌های کنکوری بوده و براساس شیوه‌ای طراحی شده‌اند که طراحان تست کنکور به کار می‌برند. در کنار بعضی از تست‌ها می‌توانید یک نماد آبی رنگ پیدا کنید. این نماد مربوط به تست‌های نشان دار بوده و برای مرور سریع مناسب است.

از این تست‌ها می‌توانید در دوره جمع بندی فصل‌ها استفاده کنید و با پاسخ دادن به آن‌ها خودتان را بسنجید و یا اگر قبل از یک آزمون زمان کمی دارید و می‌خواهید مهم‌ترین تست‌های هر فصل را بزنید، به سراغ این تست‌ها بروید و مطمئن باشید که مجموعه‌ای از نکات آن سرفصل را با این تست‌ها مرور کرده‌اید.

کتاب ریاضی ۳ تجربی خیلی سبز را چطور بخوانیم؟

مولفان کتاب ریاضی دوازدهم انتشارات خیلی سبز توصیه کرده‌اند که قبل از هر چیز درسنامه را خوب و کامل بخوانید. پس از آن نکات و مطالبی که از درسنامه مهم است را مشخص کرده و یادداشت برداری کنید. در مرحله بعدی فقط و فقط تست‌های بخش درسنامه را حل کرده و به آن‌ها با دقت پاسخ دهید. در مرحله بعدی می‌توانید به سراغ تست‌ها بروید و پاسخ تست‌ها را ابتدا از پاسخنامه کلیدی و سپس از پاسخنامه تشریحی بررسی کنید. با توجه به اینکه برای بعضی از تست‌ها راه‌حل‌های مختلفی ارائه شده است، خواندن و بررسی پاسخنامه اهمیت زیادی دارد.

اگر در طول سال تحصیلی از این کتاب استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از رفتن به سراغ این کتاب، حتماً کتاب درسی خود را بخوانید و مطمئن باشید مشکل خاصی با مبحث موردنظر ندارید. پس از آن می‌توانید درسنامه کتاب ریاضی دوازدهم خیلی سبز را مرور کنید. احتمالاً در این مرحله نکات بسیار زیادی پیدا خواهید کرد. درست است که این نکات در کتاب درسی هم آمده؛ اما احتمالاً چندان به آن‌ها توجه نکرده‌اید. در نهایت با آزمون‌های جامع کتاب می‌توانید اطمینان پیدا کنید که بر درس ریاضی پایه دوازدهم مسلط شده‌اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *