معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب تست ریاضی دهم خیلی سبز

معرفی کتاب تست ریاضی دهم خیلی سبز

کتاب تست ریاضی دهم خیلی سبز

کتاب تست ریاضی دهم را رسول محسنی منش، سروش موئینی و کوروش اسلامی تالیف کرده‌اند. این کتاب را انتشارات خیلی سبز در چهارصد و دو صفحه به چاپ رسانده است. تمام دانش‌آموزان رشته ریاضی و رشته تجربی می‌توانند از این کتاب به‌ عنوان کتاب کار و همچنین منبع کنکور سراسری استفاده کنند. ضمن این که ساختار کتاب به گونه‌ای طراحی شده تا امکان استفاده آن در دوران جمع بندی کنکور نیز فراهم باشد. همچنین تعداد زیادی تست که در این کتاب گنجانده شده، می‌تواند نیاز شما به انواع تست برای درس ریاضی دهم را تا پایان کنکور برآورده کند. پس دیگر نگران تست ریاضی دهم نباشید. اگر دانش‌آموز و یا داوطلب کنکور هستید و مایلید برای درس ریاضی پایه دهم یک کتاب کمک درسی داشته باشید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ساختار کتاب ریاضی دهم خیلی سبز

مجموعه کتاب‌های پرسش‌های چهارگزینه‌ای انتشارات خیلی سبز در کنار تعداد بسیار زیادی تست‌های کنکوری و تست‌های تألیفی، بخش مجزایی شامل درسنامه دارند. این درسنامه‌ها بسیار کامل و جامع هستند و نیاز دانش‌آموزان را به مرور مباحث درسی قبل از تست زنی برطرف می‌کنند. علاوه بر این در کتاب ریاضی دهم خیلی سبز سؤالات کنکور سراسری سال گذشته نیز آورده شده است. اگر مایلید که به کل این سؤالات دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به بخش مربوطه در کتاب بروید. شما می‌توانید در فهرست کتاب، درسنامه و تست‌ها را که براساس دروس مختلف کتاب ریاضی پایه دهم مرتب شده‌اند، ببینید. بسیاری از دانش‌آموزان ریاضی را براساس دروس می‌خوانند؛ اما گاهی قبل از آزمون‌های آزمایشی بعضی از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند که دروس را براساس مباحث بخوانند. برای مطالعه مبحثی ریاضی دهم، می‌توانید از فهرست کتاب کمک بگیرید.

فهرست کتاب ریاضی دهم خیلی سبز

در فهرست کتاب ریاضی دهم انتشارات خیلی سبز می‌توانید این سرفصل‌ها را بیابید. فصل اول به مبحث مجموعه، الگو و دنباله اختصاص داده شده است. فصل دوم مثلثات بوده که از مباحث مهم کنکور سراسری است. فصل سوم توان‌های گویا و عبارت‌های جبری و فصل چهارم نیز معادله‌ها و نامعادله‌ها را توضیح می‌دهد. در فصل پنجم تابع و در فصل ششم می‌توانید شمارش بدون شمردن را بخوانید. فصل هفتم نیز که آخرین فصل کتاب را تشکیل می‌دهد درباره آمار و احتمال است.

هر کدام از این فصل‌ها از چند درس تشکیل شده‌اند. بعد از هر درس آزمون، پاسخنامه تشریحی و پاسخنامه کلیدی آزمون آورده شده است. این شیوه طراحی کتاب باعث می‌شود که بتوانید هر زمان که می‌خواهید به هر فصل و مبحث که نیاز دارید، مراجعه کنید.

درسنامه کتاب ریاضی دهم نشر خیلی سبز

کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای ریاضی دهم انتشارات خیلی سبز شامل درسنامه‌هایی برای هر فصل است. این درسنامه‌ها بسیار کاربردی و کامل هستند. تمام دانش‌آموزانی که از کتابهای خیلی سبز به عنوان منبع کنکور استفاده کرده‌اند، بر این نکته تأکید کرده‌اند که درسنامه‌ها به آنها برای مرور دروس بسیار کمک کرده است. ضمن اینکه مولفان کتاب تلاش کرده‌اند هر جا که مباحث فصل ادامه‌ای از مباحث دروس سال‌های گذشته است، آن مبحث را به صورت «یادآوری» دوباره توضیح دهند و نکات مهم را ذکر کنند.

از طرفی درسنامه‌های ریاضی دهم خیلی سبز پر از مثال و سوال‌ است. شما پس از مرور و یا مطالعه یک مبحث با پاسخ دادن به سوالات و مثال‌ها آن مبحث را به طور کامل یاد می‌گیرید. مولفان با تقسیم کردن هر مبحث به موضوعات ریزتر، فهم آن را برای شما بسیار آسانتر کرده‌اند. بنابراین شما در ابتدا یک ریز موضوع را مطالعه کرده و مثال آن را می‌خوانید و به نمونه سوال پاسخ می‌دهید و سپس به سراغ موضوع بعدی می‌روید. با توجه به این درس ریاضی شامل مباحثی است که در آن می‌توان از چند راه مختلف به جواب یک سوال رسید، مولفان تلاش کرده‌اند راه‌حل‌های کنکوری را در اختیارتان قرار دهند.

تستهای کتاب ریاضی دهم خیلی سبز

تست‌های کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای ریاضی پایه دهم خیلی سبز شامل تیپ‌های مختلف است. در هر فصل از کتاب تست‌های مرتبط با آن مبحث از ساده به دشوار مرتب شده‌اند. بنابراین بهتر است از ابتدا شروع کرده و تست‌ها را به ترتیب بزنید. علاوه بر این تست‌های کنکوری و تالیفی نیز قابل تشخیص هستند و می‌توانید در صورت تمایل فقط تست‌های کنکوری را پاسخ دهید. تنوع تست‌های کتاب باعث می‌شود که دیگر به هیچ کتاب تستی رجوع نکرده و با همین کتاب بر تمام مباحث و تست‌های درس ریاضی پایه دهم مسلط شوید.

لازم به ذکر است که برای هر بخش از تست‌های کتاب ریاضی دهم خیلی سبز یک پاسخنامه تشریحی کامل و یک پاسخنامه کلیدی وجود دارد. در صورتی که عجله دارید، می‌توانید فقط از پاسخنامه کلیدی استفاده کنید؛ اما به شما توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت پاسخنامه تشریحی را نیز مطالعه کنید. چرا که نکات بسیار مهمی در این بخش از کتاب گنجانده شده است. مولفان کتاب تلاش کرده‌اند، از طریق بررسی و تحلیل صورت هر سوال و تست، نکات مهم هر مبحث را به شما یادآوری کنند. بنابراین از خواندن پاسخنامه هم غافل نشوید.

کتاب ریاضی دهم خیلی سبز را کی بخوانیم؟

تعیین زمان مناسب برای مطالعه کتاب ریاضی دهم خیلی سبز به شرایط و سطح شما در درس ریاضی دهم بستگی دارد. دانش‌آموزان ضعیف‌تر بهتر است زودتر مطالعه این کتاب را شروع کنند و حتی به عنوان کتاب کار در طول سال تحصیلی از درسنامه آن استفاده کنند. پس از آن با شروع دوره مطالعه برای کنکور، تست زنی را شروع کرده و پس از هر تست زنی، پاسخ‌های خود را در بخش پاسخنامه بررسی کنند.

دانش‌آموزانی که سطح متوسط و قوی دارند، می‌توانند در دوره مطالعه برای کنکور از این کتاب بهره‌مند شوند. بهتر است تمام دانش‌آموزان و داوطلبان قبل از مطالعه این کتاب، به طور دقیق و کامل کتاب درسی خود را بخوانند. خواندن مباحث کتاب درسی ذهن شما را برای تست زنی آماده می‌کند؛ اما می‌توانید قبل از تست‌زنی یک دور هم درسنامه‌ها را مرور کنید. مثال‌ها و سوالاتی که در درسنامه گنجانده شده، راه‌حل‌های کنکوری و آسان را به شما آموزش می‌دهد و سرعت تست زنیتان را بالا می‌برد.

در نهایت با توجه به اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی و کنکوری ریاضی به شما پیشنهاد می‌کنیم از خرید کتاب تست ریاضی دهم انتشارات خیلی سبز غافل نشوید تا بتوانید درصد خوبی در درس ریاضی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *