معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ریاضیات جامع تجربی جلد اول خیلی سبز

معرفی کتاب ریاضیات جامع تجربی جلد اول انتشارات خیلی سبز

کتاب ریاضیات جامع تجربی جلد اول انتشارات خیلی سبز

کتاب پرسشهای چهار گزینه‌ای ریاضی جامع در ششصد و هشتاد صفحه از سوی انتشارات خیلی سبز برای دانش‌آموزان رشته تجربی به چاپ رسیده است. این کتاب شامل در دو جلد منتشر شده که جلد اول آن به درسنامه و سؤال اختصاص دارد. مؤلفان این کتاب رسول محسنی‌منش، کوروش اسلامی و سروش موئینی هستند و تلاش کرده‌اند تا تمام نکاتی که داوطلب کنکور سراسری برای درس ریاضی نیاز دارد را در این کتاب بگنجانند. در صورتی که شما هم دانش‌آموز رشته تجربی هستید و می‌خواهید در کنکور سراسری رتبه خوبی کسب کنید، با این معرفی کتاب همراه شوید:

ساختار کتاب ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز

در جلد اول کتاب ریاضی جامع انتشارات خیلی سبز می‌توانید دو بخش مهم درسنامه و سوال را پیدا کنید. درسنامه این کتاب به‌گونه‌ای طراحی شده که هم دانش‌آموزان و هم داوطلبان بتوانند از آن بهره‌مند شوند. این کتاب تمام سرفصل‌های درس ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد. به همین دلیل شما را از هر نوع کتاب کمک درسی دیگری بی‌نیاز می‌کند. نکته مهم دیگری که درباره این مباحث وجود دارد این است که شما می‌توانید آن‌ها را به صورت یک‌جا و مرتب شده مطالعه کنید.

به این معنی که اگر یک مبحث به شکل محدود و مختصر در پایه دهم و سپس در پایه دوازدهم ارائه شده باشد، شما می‌توانید آن‌ها را به صورت منظم و کامل در یک فصل از این کتاب بخوانید. ضمن اینکه به طور دقیق مشخص شده است که این مبحث به کدام فصل و کدام پایه اختصاص دارد. این شیوه سبب می‌شود که با تمرکز بیشتری مباحث را بخوانید و نیاز نباشد تا مدام به صفحات مختلف کتاب مراجعه کنید. این ویژگی یکی از مزایا و حتی برتری‌های این کتاب نسبت به کتابهای درسی است.

فهرست کتاب ریاضی جامع انتشارات خیلی سبز

ریاضیات تجربی جامع تست انتشارات خیلی سبز شامل هفده فصل است. این فصل‌ها متناسب با مباحث و همچنین ترتیب ارائه آن‌ها در کتابهای درسی ریاضی ارائه شده‌اند. به‌عنوان مثال فصل اول به موضوع تابع اختصاص دارد و شما می‌توانید در فهرست کتاب ببینید که این فصل مربوط به فصل ۵ ریاضی دهم، فصل ۳ ریاضی یازدهم و فصل ۱ ریاضی دوازدهم است. فصل دوم نیز درباره مثلثات است و به همین ترتیب در زیر عنوان آن در فهرست مشخص شده که مربوط به فصل ۲ ریاضی دهم، فصل ۳ ریاضی یازدهم و فصل ۱ ریاضی دوازدهم است.

هر کدام از فصل‌های کتاب ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز نیز به درس‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و هر درس نیز شامل درسنامه و تست است. یکی از مزایای دیگری این شیوه از طراحی کتاب این است که داوطلبان کنکور تجربی برای آزمون‌های آزمایشی بهتر و منظم‌تر برنامه‌ریزی می‌کنند.

چرا که می‌توانند متناسب با مباحث این کتاب و مباحثی که در آزمون از آن‌ها تست طرح می‌شود، به مطالعه بپردازند. دیگر لازم نیست که برای خواندن یک مبحث خاص مدام بین کتاب‌های دهم و یازدهم و دوازدهم بچرخید و با خیال راحت و اطمینان از اینکه تمام نکات یک مبحث در این کتاب آمده، می‌توانید فقط همین کتاب را مطالعه کنید.

درسنامه کتاب ریاضیات جامع تجربی جلد اول خیلی سبز

جلد اول کتاب ریاضیات جامع رشته تجربی خیلی سبز با درسنامه‌هایی شروع می‌شود که در آن‌ها مباحث به شکل تفکیک شده و با انواع جدول و شکل و مثال آموزش داده شده‌اند. ضمن اینکه تمام مثال‌ها و تمرین‌های کتاب درسی در این کتاب آمده و به آن‌ها پاسخ داده شده است.

اگر می‌خواهید با آمادگی کامل به سراغ تست‌ها و سؤالات چهار گزینه‌ای این کتاب بروید، بهتر است این مثال‌ها و تمرین‌ها را به خوبی و با دقت کامل بخوانید. در طول درسنامه نکته‌های مهم به شکل برجسته مشخص شده‌اند. در حین خواندن این نکات سعی کنید مثال مرتبط با آن را نیز حل کرده و پاسخ دهید. با این روش نکته موردنظر بهتر توی حافظه‌تان ثبت می‌شود.

از آن‌جایی که مبحث هر فصل از کتاب به چند ریز موضوع تقسیم شده، بهتر است متناسب با ظرفیت خود و توان یادگیری‌تان مطالعه کنید و زمانی به سراغ بخش بعدی درسنامه بروید که مطمئن شده باشید بخش مطالعه شده را به خوبی فراگرفته‌اید.

تست کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

در طراحی بخش تست کتاب ریاضیات جامع تجربی انتشارات خیلی سبز از منابع به‌روز استفاده شده است. علاوه بر این در کتاب تست‌های کنکوری، تست‌های تالیفی با بررسی کنکورهای اخیر طراحی شده‌اند تا نتیجه‌ای که از تست‌زنی سوالات این کتاب می‌گیرید، به نتیجه‌ای که از کنکور سراسری خواهید گرفت، نزدیک باشد.

تست‌های کلیدی نیز برای دوره‌های جمع‌بندی و مرور نشان‌دار شده‌اند. این تست‌ها را در روزهای آخر منتهی به کنکور دوباره پاسخ دهید و نکاتشان را حسابی مرور کنید. در کنار این موارد، آزمون‌های جامع و فصل به فصل با شبیه‌سازی تمام ایده‌های کنکور در این کتاب گنجانده شده‌اند.

در کتاب ریاضیات جامع تجربی انتشارات خیلی سبز بیش از سه هزار تست کنکوری و تالیفی وجود دارد. این تعداد تست برای داوطلب کنکور تجربی، تعداد قابل ملاحظه‌ای است. بنابراین شما هرگز دچار کمبود تست نمی‌شوید و می‌توانید با استفاده از سوالات چهارگزینه‌ای این کتاب هم سرعت تست‌زنی خود را افزایش دهید و هم بر مباحث ریاضی کنکور مسلط شوید.

بودجه بندی تست‌های کتاب نیز متناسب با اهمیت مباحث و تست خیز بودن هر مبحث انجام شده است. به این معنا که مثلاً فصل تابع به دلیل اهمیت بیشتر در کنکور حدود پانصد تست این کتاب را به خود اختصاص داده است. برای فصل مثلثات نیز حدود سیصد و پنجاه تست تدوین و طراحی شده است.

کتاب ریاضیات جامع خیلی سبز را چطور بخوانیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای مطالعه این کتاب در نظر بگیرید، این است که کتاب ریاضی جامع تجربی انتشارات خیلی سبز شامل دو جلد است. شما در جلد اول درسنامه را مطالعه کرده و تست‌ها را هم پاسخ می‌دهید. اما برای بررسی بیش‌تر هر تست به پاسخنامه‌ای تشریحی نیاز دارید.

نیاز شما به پاسخنامه فقط برای زمانی نیست که تستی را درست پاسخ نداده باشید و بخواهید راه‌حل مسئله را بررسی کنید. شما به عنوان یک داوطلب که قصد دارد درس ریاضی را با درصد بالایی در کنکور بزند، باید پاسخنامه تشریحی را با دقت بخوانید. پس خوب است در کنار خواندن جلد اول، جلد دوم را هم حتماً بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *