معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ریاضیات تجربی جامع جلد دوم خیلی سبز

معرفی کتاب ریاضیات تجربی جامع جلد دوم خیلی سبز

کتاب ریاضیات تجربی جامع جلد دوم خیلی سبز

جلد دوم کتاب ریاضی جامع رشته تجربی انتشارات خیلی سبز توسط رسول محسنی‌منش، سروش موئینی و کوروش اسلامی مؤلفان این کتاب را در ششصد و هشتاد صفحه تالیف و گردآوری شده است. این کتاب یکی از منابع خوب برای تسلط کامل بر درس ریاضی است. داوطلبان کنکور تجربی می‌توانند با استفاده از جلد اول این کتاب درسنامه‌های کامل و جامع آن را مطالعه کرده و تست زنی را شروع کنند و با جلد دوم آن نیز پاسخ تست‌ها را بررسی کرده و اشکالات خود را برطرف کنند.

این کتاب می‌توانند بر درصدی که شما از ریاضی کنکور کسب می‌کنید، تأثیر قابل توجهی بگذارد. البته لازمه این نتیجه درخشان، پشتکار شما و پیگیری مباحث ریاضی کنکور به صورت کامل و دقیق است. در صورتی که می‌خواهید با این منبع ارزشمند کنکور آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ساختار کتاب ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز

در دومین جلد از کتاب ریاضیات جامع تجربی انتشارات خیلی سبز شما با پاسخنامه‌هایی روبه‌رو می‌شوید که به ترتیب سرفصل‌های سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مرتب شده‌اند. اگر جلد اول کتاب را خوانده باشید، می‌دانید که در آن بیش از سه هزار تست گنجانده شده است. بنابراین در جلد دوم کتاب بیش از سه هزار پاسخ تست آمده است. این پاسخ‌ها در مجموع می‌توانند یک درسنامه باشند و با نکته‌های مهم کنکوری و محتوای آموزشی ارزشمندشان به شما کمک کنند تا مشکلاتی که در درس ریاضی دارید را رفع کنید.

بسیاری از دانش‌آموزان بدون خواندن پاسخنامه تست زنی می‌کنند. چنین داوطلبانی تنها به پاسخنامه کلیدی اکتفا می‌کنند و هرگز بررسی بیشتری روی پاسخ تست‌ها انجام نمی‌دهند. این در حالی است که مولفان با دقت بالایی پاسخنامه‌ها را طراحی کرده‌اند. تصاویر، کادرهای آموزشی و جداول زیادی در پاسخنامه وجود دارد. اگر پاسخنامه‌ها اهمیت نداشتند، برای گردآوری آن‌ها این میزان دقت و تلاش صورت نمی‌گرفت.

در صورتی که به شکل مبحث بندی شده و فصل به فصل تست زنی می‌کنید، خوب است که جلد دوم کتاب ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز را کنار دست خود بگذارید و بعد از اتمام تست زنی هر فصل، پاسخنامه‌ها را خوب و دقیق بخوانید. اگر هم می‌خواهید تست‌های هر پایه را جداگانه پاسخ دهید، باز هم می‌توانید همزمان با تست زنی به پاسخنامه رجوع کنید.

فهرست جلد دوم کتاب ریاضی جامع خیلی سبز

کتاب ریاضی جامع تجربی جلد دوم انتشارات خیلی سبز شامل فهرستی است که به ترتیب از پایه دهم تا دوازدهم مرتب شده‌اند. در این کتاب تلاش شده تا پاسخ‌های سؤالات براساس مباحث کتاب درسی آورده شوند و فهرست بندی نیز مطابق با جلد اول باشد. بنابراین پیدا کردن پاسخ هر تست کار بسیار آسانی است. ضمن اینکه هر کدام از فصل‌ها به چند گفتار تقسیم شده‌اند. در هر کدام از این گفتارها، مباحث ریزتر درس ریاضی آمده است.

شما می‌توانید برای مراجعه به پاسخ تست‌های مورد نظر خود، مبحث یا سرفصل آن را از روی فهرست پیدا کرده و به صفحه موردنظر بروید. البته یک راه دیگر هم برای شما وجود دارد که حتی بدون کمک گرفتن از فهرست می‌توانید پاسخ تست خود را پیدا کنید و آن پیدا کردن شماره تست است. به این معنا که اگر می‌خواهید پاسخ تست صد و چهلم را پیدا کنید، فقط کافی‌ است که در پاسخنامه این شماره تست را بیابید.

ضرورت مطالعه جلد دوم کتاب ریاضی جامع تجربی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب ریاضی جامع تجربی جلد دوم خیلی سبز این است که می‌توان آن را مکمل درسنامه‌های جلد اول کتاب دانست. در واقع شما با خواندن این کتاب نه تنها مباحثی که از درسنامه‌های جلد خوانده‌اید را مرور می‌کنید؛ بلکه با نکات تازه‌ای آشنا می‌شوید که مولفان روی هر تست به شما توضیح داده‌اند. شرح پاسخ هر تست می‌تواند در پیدا کردن ترفندهای طراحی سوالات کنکور هم موثر باشد و به شما کمک کند که بتوانید با پیچیدگی‌های طراحی تست آشنا شوید.

در چنین شرایطی سر جلسه کنکور با سرعت بالاتر و آمادگی بیش‌تری به تست‌ها پاسخ می‌دهید. بنابراین لازم است که در حین مطالعه پاسخنامه تمام نکات مهم را یادداشت برداری و استخراج کنید. پس از آن در حین مرور مباحث ریاضی از طریق کتاب درسی و یا درسنامه جلد اول، این نکات را هم دوباره بخوانید و مرور کنید. یادتان باشد جدی گرفتن پاسخنامه می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی تسلط شما در این درس و همچنین درصدی که در کنکور کسب می‌کنید، داشته باشد.

مروری کوتاه بر جلد اول کتاب ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز

جلد اول کتاب ریاضی جامع انتشارات خیلی سبز که برای دانش‌آموزان رشته تجربی طراحی و تدوین شده است به دو بخش مهم درسنامه و تست اختصاص یافته است. این کتاب یکی از منابع خوب برای تسلط بر درس ریاضی کنکور و همچنین بالا بردن سرعت و مهارت تست زنی در میان داوطلبان کنکور سراسری است. در این کتاب می‌توانید درسنامه‌های کامل و جامعی پیدا کنید.

این درسنامه‌ها مطابق با سرفصل‌های درس ریاضی سه پایه است و آنقدر کامل و جامع است که شما را از هر منبع و کتاب دیگری بی‌نیاز می‌کند. علاوه بر این در این کتاب بیش از سه هزار تست وجود دارد که براساس میزان اهمیت هر مبحث در کنکور سراسری در این کتاب گنجانده شده‌اند. به این معنا که مباحث مهم‌تر تعداد تست بیش‌تری دارند تا بتوانید با تست زنی بیش‌تر تمام نکات مرتبط با آن مبحث را فرابگیرید.

تست‌های جلد اول این کتاب به ترتیب آسان به سخت چیده شده‌اند. همچنین تمام مثال‌ها و تمرین‌های کتاب درسی در بین سؤالات این کتاب به همراه پاسخ کامل آن‌ها گنجانده شده است. تست‌های کلیدی و مهم نیز نشان‌دار شده‌اند تا بتوانید در زمان‌های کوتاه که فرصت زیادی برای تست‌زنی نداریم به طور مستقیم به سراغ این تست‌ها بروید. آزمون‌های فصل به فصل و جامع نیز در دسترس شما قرار گرفته تا در دوره مرور و جمع‌بندی هم از تعداد زیادی تست بهره‌مند شوید.

اگر به دنبال یک کتاب کمک درسی مناسب برای کنکور هستید و می‌خواهید تمام مباحث درس ریاضی سه پایه را به صورت یک جا داشته باشید تا مطالعه‌شان آسانتر شود، پیشنهاد ما خرید کتاب دو جلدی ریاضیات جامع رشته تجربی انتشارات خیلی سبز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *