معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

معرفی کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم خیلی سبز را حسن محمد نشتایی، کمیل نصری و گروه آموزشی ماز در هفتصد و نودوپنج صفحه تالیف و گردآوری کرده‌اند. این کتاب یکی از بهترین منابع برای تسلط کامل و جامع بر مباحث زیست شناسی پایه دوازدهم است. دانش‌آموزان این پایه و همچنین داوطلبان کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی از این کتاب بسیار استقبال کرده‌اند.

داوطلبان سال‌های گذشته نیز از کیفیت این کتاب و تاثیری که در نتایج کنکور آنان داشته، ابراز رضایت کرده‌اند. در صورتی که درس زیست‌شناسی برایتان اهمیت دارد و خواهان یک رتبه عالی و درخشان هستید، خوب است که از این کتاب غافل نشوید. در ادامه این مطلب شما را با جزئیات این کتاب بیش‌تر آشنا می‌کنیم.

ساختار کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی خیلی سبز شامل چند بخش مختلف است. مولفان در هر بخش تلاش کرده‌اند تا تمام نکات و محتوای آموزشی لازم را در اختیارتان قرار دهند. شرط اصلی این است که بتوانید کتاب را دقیق و کامل مطالعه کنید و از هیچکدام از بخش‌های آن به سادگی عبور نکنید. در این کتاب کلیه مباحث زیست شناسی دوازدهم پوشش داده می‌شود.

سرفصل‌های کتاب درسی به طور دقیق در این کتاب نیز بررسی شده و شرح داده می‌شوند. همچنین درسنامه‌های کتاب کامل و خوب هستند و اگر یک دور کتاب درسی را خوانده و با آمادگی به سراغ درسنامه‌ها بروید، متوجه می‌شوید که نکات کنکوری و مهمی در این بخش قرار گرفته است. تست‌ها و سوالات چهارگزینه‌ای کتاب نیز به اندازه نیاز شما و شامل دو نوع تست کنکوری و تالیفی هستند. در نهایت پاسخنامه تشریحی کتاب می‌تواند شما را به تسلط کامل برساند و شما را برای کنکور سراسری آماده کند.

فهرست کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

در کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز هشت فصل گنجانده شده که شامل این عناوین است: فصل اول: مولکول‌های اطلاعاتی، فصل دوم: جریان اطلاعات در یاخته، فصل سوم: انتقال اطلاعات در نسل‌ها، فصل چهارم:‌ تغییر در اطلاعات وراثتی، فصل پنجم: از ماده به انرژی، فصل ششم: از انرژی به ماده، فصل هفتم: فناوری‌های نوین زیستی و فصل هشتم:‌ رفتارهای جانوران.

لازم به توضیح است که هر کدام از این فصل‌ها شامل چند گفتار هستند و پس از آن در انتهای فصل نیز تست‌ها و سؤالات چهار گزینه‌ای هر فصل آمده است. پس از آن نیز پاسخنامه تشریحی هر فصل قرار گرفته تا بتوانید پس از تست‌زنی، پاسخهایتان را بررسی کنید.

درسنامه کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

یکی از ویژگی‌های درسنامه کتاب زیست شناسی دوازدهم انتشارات خیلی سبز، تست محور بودن آن است. به این معنا که در طول درسنامه تعداد زیادی تست و سؤال قرار گرفته و هر کدام از این تست‌ها شامل نکات کنکوری مهمی هستند. این روش طراحی درسنامه به شما کمک می‌کند تا با نکات کنکوری قبل از تست زنی آشنا شوید و دیگر موقع تست زنی با پیچیدگی‌های تست دچار اضطراب نشده و غافلگیر نشوید. اگر درسنامه را به خوبی مطالعه کنید و نکات آن را برای دوره مرور و جمع‌بندی استخراج کنید، مطمئن باشید که نتیجه خوبی هم کسب خواهید کرد.

در درسنامه این کتاب، مباحث هر فصل تفکیک و نکات مهم به صورت مجزا ارائه شده‌اند. علاوه بر این در طول درسنامه از شکل‌ها و تصاویر رنگی استفاده شده تا بتوانید در کنار شرح درس از این تصاویر استفاده کنید. جدول‌ها و کادرهای آموزشی نیز به منظور فهم بهتر و سریع‌تر مباحث در درسنامه گنجانده شده‌اند.

تست‌های کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم خیلی سبز بیش از ۱۷۰۰ تست دارد. این تست‌ها براساس درجه سختی از آسان به دشوار مرتب شده‌اند و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی و تقسیم مباحث و سرفصل‌های کتاب به تست زنی بپردازید. تست‌های علامت‌دار شده نیز تست‌های مهمی هستند که می‌توانند شما را زودتر به مقصد برسانند. بنابراین قبل از آزمون‌های آزمایشی و یا در دوره جمع بندی می‌توانید به طور خاص از این تست‌ها استفاده کنید.

البته وجود این تست‌ها به این معنی نیستند که شما از سایر تست‌های کتاب بی‌نیاز شده‌اید. چرا که هر چه بیش‌تر تست بزنید، سرعت‌تان افزایش پیدا کرده و مهارت‌تان بالاتر می‌رود. در نهایت ذهنتان با شیوه طراحی تست آشنا شده و تستهای کنکور دیگر برایتان سخت و دشوار نخواهند بود. پس همه تستهای کتاب را به موقع و با برنامه‌ریزی جواب بدهید.

بودجه بندی تست‌ها در کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

تعداد تست‌های هر مبحث در کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز به میزان اهمیت آن مبحث در کنکور سراسری وابسته است. به این ترتیب فصل انتقال اطلاعات در نسل‌ها به این دلیل که یکی از مباحث تست خیز در کنکور است، ۳۴۰ تست را به خود اختصاص داده است.

مبحث جریان اطلاعات در یاخته نیز مبحث مهم دیگری در زیست شناسی پایه دوازدهم است. این فصل نیز بیش از دویست تست دارد. فصل مولکول‌های اطلاعاتی و تغییر در اطلاعات وراثتی نیز هر کدام ۲۱۹ تست دارند. اگر قصد دارید به صورت مبحث به مبحث تست بزنید، می‌توانید با در نظر گرفتن اهمیت هر مبحث و تعداد تست‌هایش، برای تست زنی برنامه‌ریزی کنید.

کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز را چطور بخوانیم؟

کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز می‌تواند برای همه دانش‌آموزان با هر وضعیت تحصیلی، مناسب باشد. اگر شما در این درس ضعیف هستید، باید ابتدا ضعف خود را برطرف کرده و به سطح مطلوبی برسید. پس از آن می‌توانید از درسنامه این کتاب و تست‌هایش استفاده کنید. اما بهتر است آهسته پیش بروید و عجله نکنید. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری مطالعه پیوسته، منظم و دقیق است. اگر در ابتدای مسیر شتاب کنید و سرعت بگیرید، در انتها با کمبود انرژی روبه‌رو می‌شوید.

نکته دیگری که در خواندن این کتاب باید رعایت کنید، مطالعه پاسخنامه تشریحی آن است. در واقع پاسخنامه تشریحی یک درسنامه مختصر و جمع‌وجور به حساب می‌آید که خواندنش بر شما واجب است. از طرف دیگر به دلیل گستردگی مطالب و مباحث درس زیست شناسی دوازدهم خوب است که مدام نکات آن را تکرار و مرور کنید. پاسخنامه به شما اجازه می‌دهد تا این نکات را بار دیگر در قالب تستهای کنکوری و تالیفی مرور کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *