معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب زیست جامع جلد اول انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب زیست جامع جلد اول انتشارات خیلی سبز

کتاب زیست جامع جلد اول انتشارات خیلی سبز

کتاب زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز شامل در دو جلد مجزا منتشر شده است. مولفان این کتاب پوریا خیراندیش، فرزام فرهمندنیا و گروه آموزشی ماز توانسته‌اند در چهارصد و سی‌وشش صفحه محتوای آموزشی مورد نیاز شما در درس زیست‌شناسی را گرد هم بیاورند. شما باید به عنوان یک داوطلب کنکور تجربی بتوانید بر تمام تست‌های این کتاب مسلط شده و نکات آن را به حافظه بسپارید.

در صورتی که مثل سایر رقبای خود در کنکور سراسری به درس زیست شناسی اهمیت می‌دهید، از توجه و تورق این کتاب غفلت نکنید. جلد اول کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی به تست و پرسش چهار گزینه‌ای اختصاص یافته است. همان‌طور که می‌دانید خواندن تست زنی می‌تواند اولین و مهم‌ترین قدم در مطالعه کنکوری و دقیق این درس به شمار رود. در ادامه شما را با جزئیات این کتاب بیش‌تر آشنا می‌کنیم.

ساختار کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی سبز

در جلد اول کتاب زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز بیش از سه هزار تست گنجانده شده است. تمام سرفصل‌هایی که در طراحی درسنامه و همچنین تست به کار رفته منطبق با سرفصل‌های کتاب درسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است. شما می‌توانید به صورت مبحث به مبحث و یا به شکل پایه به پایه تست بزنید.

این کتاب به شما اجازه می‌دهد تا با انواع روش‌‌های تست‌زنی تسلط خود را بر مباحث زیست شناسی کامل کرده و در نهایت برای جلسه کنکور سراسری آماده شوید. در فهرست این کتاب سه پایه به طور مشخص جدا شده‌اند. بنابراین شما سرفصل‌های هر پایه را به صورت مجزا می‌بینید و پس از آن می‌توانید به فصل و مبحث موردنظر خود بروید. به این ترتیب پایه دهم شامل ۷ فصل، پایه یازدهم ۹ فصل و پایه دوازدهم نیز ۸ فصل دارد.

بودجه بندی تست‌های کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

اگر با تست خیزترین مباحث زیست شناسی کنکور سراسری آشنا باشید، می‌دانید که بعضی از مباحث از اهمیت بیش‌تری برخوردارند و لازم است که بیشتر از سایر فصل‌ها و مباحث بر روی آن‌ها متمرکز شوید. به عنوان مثال فصل تغییر در اطلاعات وراثتی که یکی از سرفصل‌های زیست شناسی پایه دوازدهم است، تعداد زیادی تست به خود اختصاص داده چون فصل بسیار مهمی است. بر همین اساس هر مبحث متناسب با اهمیت خود دارای تعداد تست مناسب و کافی است.

پس خیالتان از بابت تستهای کنکوری و تالیفی راحت باشد. مولفان با در نظر گرفتن استانداردها و اصول طراحی سؤالات کنکور به طراحی تست پرداخته‌اند. به همین دلیل تست‌های این کتاب هم به اندازه و هم دارای همان نکاتی است که نیاز دارید. مجموع تعداد کل تست‌های این کتاب برای داوطلب کنکور تجربی مناسب بوده و می‌تواند با داشتن این کتاب در دوره مطالعه برای کنکور و پس از آن در دوره جمع بندی و روزهای آخر منتهی به کنکور به تست زنی ادامه دهد.

ترتیب خواندن کتاب دو جلدی زیست شناسی جامع خیلی سبز

برای خواندن کتاب زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز که در دو جلد تدوین شده است، باید اول از همه نسبت به وضعیت درسی خود مطمئن شوید. قطعاً دانش‌آموزان ضعیف‌ باید قبل از هر چیز کتاب درسی خود را مطالعه کرده و اشکالات و ایرادات خود را پیدا کنند. اگر روی یک مبحث مشکل جدی دارید، باید بتوانید با مطالعه دوباره کتاب درسی به سطح مناسبی برسید. در مرحله بعد باید به سراغ تست‌ها بروید. تست‌های کتاب در جلد اول گنجانده شده و ترتیب آن‌ها نیز از آسان به سخت است. برای تست زنی بهتر است خیلی عجله نکنید و تست‌ها را متناسب با محتوای آموزشی که مطالعه کرده‌اید، پاسخ دهید.

برای تست زنی حتماً برنامه‌ای منظم و دقیق داشته باشید. به شکلی که هر روز تعداد مناسبی تست بزنید و بدون افراط و تفریط در تست‌زنی به تسلط موردنیاز برسید. علاوه بر این لازم است بعد از تست زنی پاسخنامه کلیدی و پاسخنامه تشریحی را بررسی کنید. اگر بتوانید با برنامه جلو بروید می‌توانید کم‌کم مفاهیم سخت زیست شناسی را به حافظه بسپارید و با مرور منظم آن‌ها و تست‌زنی به موقع به موفقیت برسید.

تیپ بندی تست‌های کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

تستهای جلد اول کتاب زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز از ساده به دشوار مرتب شده‌اند. تعداد زیادی از این تست‌ها مربوط به تست‌های کنکور سال‌های گذشته هستند و بعضی از آن‌ها نیز تست‌های تالیفی‌اند. مولفان کتاب همچنین تست‌هایی که شامل نکته‌های مهم و یا خاصی هستند را مشخص کرده‌اند. این تست‌ها را می‌توانید در مواقع خاص از جمله قبل از آزمون‌های آزمایشی و یا در دوره جمع بند بزنید.

وجود این تست‌ها به شما کمک می‌کند که بهتر و دقیق‌تر وضعیت خود را محک بزنید. بسیاری از داوطلبان از تست زنی وحشت دارند و همیشه سعی می‌کنند تست زنی را به تعویق بیندازند و بیشتر وقت‌شان را روی مطالعه مباحث می‌گذارند. این در حالی است که مهارت در تست زنی در کنار تسلط بر مباحث اهمیت زیادی دارد.

پس خوب است که بتوانید از تست‌های ساده کتاب شروع کرده و کم‌کم به سراغ تست‌های دشوارتر بروید. یادتان باشد که معیار اصلی سنجش شما در کنکور سراسری تست زنی و مهارت شما در پاسخ دادن به تست‌هاست. هر چه بیش‌تر تست بزنید و سرعت خود را در تست‌زنی بالاتر ببرید در نهایت نتیجه بهتری هم کسب می‌کنید. رقبای شما، داوطلبانی هستند که وقت زیادی را به تست زنی اختصاص می‌دهند و برای درس زیست شناسی به طور خاص و ویژه برنامه‌ریزی می‌کنند. پس خوب است که با مهارت بتوانید از آن‌ها جلو بزنید.

معرفی مختصر جلد دوم زیست شناسی جامع خیلی سبز

در جلد دوم این کتاب کمک درسی پاسخنامه قرار گرفته است. مولفان کتاب این پاسخنامه را به نوعی درسنامه کتاب نیز دانسته‌اند چرا که این بخش مملو از نکات کنکوری و مهم است. با این حال بهتر است داوطلبان با تسلط کامل بر کتاب درسی خود به سراغ این دو جلد بروند. در پاسخنامه می‌توانید هم درستی تست‌ها را بررسی کنید و هم نکات مهم را استخراج کرده و در دوره‌های جمع‌بندی آن‌ها را مرور کنید. اگر می‌خواهید در درس زیست شناسی درصد خوب و قابل قبولی کسب کنید، لازم است که هر دو جلد این کتاب را به خوبی مطالعه کرده و بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *