معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز

معرفی کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز توسط حسن محمد نشتایی، سینا رضازاده سرابی و کمیل نصری تحت عنوان گروه آموزشی ماز تالیف کرده‌اند. این کتاب هفتصد صفحه‌ای منبع بسیار خوبی برای دانش‌آموزان بوده و می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در کنکور سراسری تجربی رتبه خوبی کسب کنند.

با توجه به میزان اهمیت درس زیست شناسی و ضریب آن در زیر گروه‌های مختلف گروه علوم تجربی، هیچ داوطلبی نمی‌تواند با بی‌توجهی از کنار این درس بگذرد. مباحثی که در کتاب زیست شناسی پایه یازدهم مطرح می‌شوند، از اهمیت زیادی برخوردارند و لازم است که شما پیش از ورود به پایه دوازدهم و همچنین در دوران مطالعه برای کنکور این درس را به خوبی فرا بگیرید. در ادامه بخش‌های مختلف این کتاب را بررسی می‌کنیم تا بدانید چرا این کتاب از منابع خوب کنکور تجربی است؟

ساختار کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز

کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای زیست شناسی یازدهم خیلی سبز با داشتن درسنامه‌هایی کامل و جامع توانسته محبوبیت زیادی در بین داوطلبان پیدا کند. درسنامه‌های این کتاب در کنار تعداد زیادی تست و پرسش چهار گزینه‌ای می‌توانند هر دانش‌آموزی را تا سر جلسه کنکور همراهی کنند. اگر مایلید تا با منبعی از انواع تست‌ها آشنا شوید و با تست زنی آمادگی خود را کامل کنید، این کتاب قطعاً گزینه بسیار خوبی برای شماست.

در کنار این موارد مولفان کتابهای انتشارات خیلی سبز به شیوه‌ای کتابها را تالیف و طراحی می‌کنند که دانش‌آموزان به هیچ منبع و کتاب کمک درسی دیگری نیاز نداشته باشند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر مطالعه کنید و مجبور نباشید که مدام از این کتاب به کتاب دیگری بروید و تا نگران باشید که نکته‌ای جا مانده و شما از آن غافل شده‌اید. این کتاب تمام چیزهایی که لازم است درباره زیست شناسی پایه یازدهم بدانید، به شما آموزش می‌دهد.

فهرست کتاب زیست شناسی یازدهم تست خیلی سبز

درس زیست شناسی پایه یازدهم از مباحث و موضوعات متنوعی تشکیل شده است. شما در اولین فصل این کتاب با موضوع تنظیم عصبی روبه‌رو می‌شوید. دومین فصل نیز درباره حواس و فصل سوم درباره دستگاه حرکتی است. در چهارمین فصل به مبحث تنظیم شیمیایی پرداخته شده است. ایمنی، تقسیم یاخته و تولید مثل نیز عناوین فصل‌های پنجم، ششم و هفتم کتاب هستند. دو فصل آخر نیز درباره تولیدمثل نهاندانگان و پاسخ گیاهان به محرک‌ها است. هر کدام از این فصول نیز شامل درسنامه‌ها و تست، تست‌های ترکیبی و پاسخنامه تشریحی هستند.

در صورتی که به علائم مختلفی که در طول کتاب وجود دارند، دقت کرده باشید، متوجه می‌شود که نکات، حاشیه، یادآوری، ترکیب، پاورقی، مفهوم و جمع‌بندی از جمله علائمی هستند که از طریق آنها موضوعات مربوطه را فرامی‌گیرید. در ضمن تعداد صفحه هر کدام از بخش‌های کتاب نیز به طول دقیق مشخص شده تا بتوانید بدون هیچ اتلاف وقتی به سراغ موضوع موردنظر خود بروید.

درسنامه کتاب زیست شناسی یازدهم انتشارات خیلی سبز

درسنامه‌هایی که برای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم خیلی سبز طراحی شده، آن‌قدر کامل و جامع است که شما را از هر منبع آموزشی دیگری بی‌نیاز می‌کند. با داشتن این درسنامه‌ها حتی می‌توانید کتاب درسی خود را هم کنار بگذارید. هر چند که همیشه توصیه مولفان این است که کتاب خود را بخوانید و بعد به سراغ این کتاب بیایید.

در هر صورت نکات فراوانی در طول درسنامه وجود دارد و مباحث نیز با زبانی ساده و قابل فهم شرح داده شده‌اند. علاوه بر این تصاویر رنگی و با کیفیت به همراه توضیحات کاملی که برای آنها نوشته شده، به شما کمک می‌کند تا هر ایراد و اشکالی که دارید را برطرف کنید. تعداد زیادی جدول و کادرهای آموزشی نیز در درسنامه گنجانده شده تا بعد از مطالعه مباحث بتوانید از طریق آنها یک بار دیگر مطالب را با خود مرور کنید.

بسیاری از دانش‌آموزان با خواندن این درسنامه‌ها خود را برای امتحانات و همچنین آزمون‌های آزمایشی آماده می‌کنند. بنابراین این کتاب هم یک کتاب کار و هم یک کتاب کنکور است. با وجود اینکه درسنامه‌ها مختصر و مفید هستند و حجم زیادی ندارند؛ اما خواندنشان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سطح تسلط شما در درس زیست شناسی ۲ بگذارد.

تست‌های کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز

در کتاب زیست شناسی پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز تست‌های متنوعی وجود دارد. علاوه بر تست‌هایی که از کنکور سالهای گذشته در این کتاب آمده، تست‌های ترکیبی و تالیفی نیز مطابق با نکات و مباحث کنکور طراحی شده است. داوطلبان در حین خواندن کتاب از بخش درسنامه با این تست‌ها روبه‌رو می‌شوند.

تست‌هایی که در درسنامه وجود دارند، شما را با نحوه طراحی سوالات کنکور و همچنین شیوه پرداختن به نکات مربوط به هر فصل آشنا می‌کنند. در ضمن باعث می‌شوند که ترس‌تان از تست زنی کم شود و ناگهان با انبوهی از تست‌های دشوار روبه‌رو نشوید. وقتی که به بخش تست‌های هر فصل می‌روید نیز اول با تست‌های ساده و آسان روبه‌رو می‌شوید. چرا که تست‌ها به ترتیب ساده به دشوار مرتب شده‌اند. کم‌کم و به مرور آمادگی ذهنی‌تان بالا می‌رود و سرعت تست‌زنیتان نیز افزایش پیدا می‌کند.

از آن‌جایی که تست‌های درس زیست شناسی مفهومی هستند، می‌توانید کل تستهای کتاب را به چند بخش تقسیم کرده و به طور منظم و مکرر به آنها پاسخ دهید. در ضمن تعداد تست‌های هر فصل نیز براساس میزان اهمیت آن در کنکور چیده شده. به این معنا که فصل حواس به دلیل اهمیت بیشتر و تست خیز بودن در کنکور تجربی، تعداد تست بیشتری را به خود اختصاص داده. پس از آن نیز فصل تنظیم عصبی بیشترین تست را دارد. با این حال تعداد تست‌های هر فصل متناسب و کافی بوده و شما هرگز با کمبود تست مواجه نخواهید شد.

چرا کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز را پیشنهاد می‌کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت کتاب زیست شناسی پایه یازدهم که از سوی انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده، هماهنگی درسنامه‌ و محتوای آن با تست‌ها و پرسش‌های چهارگزینه‌ای آن است. به این معنا که این دو بخش کتاب کاملاً همدیگر را کامل می‌کنند و بر میزان تسلط شما در درس زیست شناسی و نهایتاً درصدی که در این درس کسب می‌کنید، تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل بسیاری از مشاوران آموزشی و داوطلبان کنکور سالهای گذشته این کتاب را به دیگران توصیه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *