معرفی کتابهای کودک و نوجوان, نقد و معرفی کتاب

مجموعه کتاب حواستو جمع کن ۱ تا ۱۲

مجموعه کتاب حواستو جمع کن ۱ تا ۱۲

کتابهای حواستو جمع کن

مجموعه کتابهای حواستو جمع کن از سوی موسسه نشر و تحقیقات ذکر به چاپ رسیده‌اند. این مجموعه برای کودکان ۳ تا ۵ ساله مناسب بوده و مولف این مجموعه، فهیمه سید ناصری تلاش کرده تا در هر جلد به موضوع و مسأله‌ای بپردازد که برای کودکان این رده سنی آموزنده و مفید است. سنین قبل از پنج سالگی نقش مهمی در رشد کودک و شکل‌گیری شخصیت او دارد. بسیار مهم است که در این دوره چه نوع محتوای آموزشی و تربیتی در اختیار کودک قرار می‌گیرد. بسیاری از والدین برای این دوره از زندگی و رشد فرزندشان برنامه‌ریزی می‌کنند.

والدین تلاش دارند تا محتوایی مناسب، آموزنده و سرگرم‌کننده را در اختیار فرزندشان قرار دهند تا او برای آموزش و تحصیل در مدرسه نیز آماده شود. از سوی دیگر حساسیت این دوره از رشد کودک باعث می‌شود که والدین بر روی انتخاب و خرید کتاب مناسب برای کودکشان نیز دقت زیادی به خرج دهند. خرید کتاب کودک باید اصولی و با توجه به معیارهای آموزشی و تربیتی صورت گیرد.

به همین دلیل انتخاب کتابهایی که با موضوعات مناسب و آموزشی منتشر شده‌اند، انتخاب خوبی برای والدین هستند. در این مطلب به معرفی مجموعه کتاب حواستو جمع کن که به صورت کیف قاصدک در دسترس والدین قرار گرفته، می‌پردازیم:

۱۲ موضوع آموزشی

مجموعه کتابهای حواستو جمع کن شامل ۱۲ جلد هستند. در هر کدام از جلدهای این کتاب به این موضوع مهم و آموزشی پرداخته شده است. نویسنده کتاب، فهمیه سیدناصری تلاش کرده تا این مسائل را متناسب با سن کودک ۳ تا ۵ ساله ارائه دهد. بنابراین محتوای کتاب برای کودک مناسب است. با این همه لازم است که والدین همواره در کنار کودک باشند و محتوای کتاب را برای او شرح داده و بخوانند. در کنار این پرسش‌هایی برای کودک مطرح می‌شود که والدین باید به آنها پاسخ دهند.

نویسنده این کتاب را به شیوه‌ای تالیف کرده که برای پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودکها نیز مناسب باشد. مربیان کودک می‌توانند برای پیش‌برد مباحث آموزشی از این ۱۲ کتاب استفاده کنند.

جلد اول مجموعه کتاب حواستو جمع کن

عنوان جلد اول مجموعه کتاب حواستو جمع کن تشخیص و ارتباطات، تطابق و هماهنگی است. موضوعی که در این کتاب عنوان شده، یکی از آموزش‌های اولیه به کودک است. کودکی که در رده سنی ۳ تا ۵ سال قرار دارد، می‌تواند از طریق محتوای کتاب شکل‌های مختلف را بشناسد. ضمن اینکه محتوای کتاب به شکلی طراحی شده تا برای کودک جذاب باشد. آموزش از طریق رنگ آمیزی و سرگرمی موجب درک عمیق‌تر کودک می‌شود و ارتباط برقرار کردن با شکل‌های هندسی و تطابق و کشف ارتباط آنها نیز برای کودک ساده‌تر خواهد شد.

جلد دوم مجموعه کتاب حواستو جمع کن

در جلد دوم مجموعه کتاب حواستو جمع کن به موضوع دقت و تمرکز اختصاص داده شده است. اگر با والدین و مربیان کودک صحبت کرده باشید، به اهمیت موضوع دقت و تمرکز پی خواهید برد. بسیاری از کودکان نیاز دارند تا از طریق بازی و آموزش بر روی موضوع دقت و تمرکز دقیق شوند. طرح‌های کتاب، تمرین‌های آموزشی و سرگرم کننده آن باعث تقویت دقت و تمرکز کودک می‌شوند. در ضمن بهتر است توجه داشته باشید که هر جلد از مجموعه کتابهای حواستو جمع کن که در قالب کیف قاصدک ارائه می‌شوند، مکمل هم بوده و استفاده از تمام آنها اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

جلد سوم مجموعه کتاب حواستو جمع کن

مولف و طراح کتاب مجموعه حواستو جمع کن در سومین جلد این مجموعه به موضوع مهم شناخت شکل‌ها با تمرکز بر تفاوت و تشابه پرداخته است. این موضوع می‌تواند پایه بسیاری دیگر از آموزش‌ها باشد. به همین در جلدهای اولیه این مجموعه گنجانده شده است. از طرف دیگر پی بردن و کشف تفاوتها و تشابه‌ها در درک کودک از محیط اطرافش نیز تأثیر زیادی می‌گذارد. کودک بعد از شناخت تفاوت‌ها و تشابه‌ها میان اشکال مختلف می‌تواند با دقت بیشتری دنیای اطراف خود را کشف کند. بنابراین بهتر است والدین تمرین‌های این کتاب را جدی بگیرند و در انجام آنها کودک را همراهی کنند.

جلد چهارم مجموعه کتاب حواستو جمع کن

عنوان چهارمین جلد از مجموعه کتابهای حواستو جمع کن آموزش مفاهیم ریاضی با تکیه بر مفاهیم متضاد است. اگر کودک جلدهای قبلی این مجموعه را به خوبی درک کرده باشد، این جلد می‌تواند قدم بزرگی در مسیر شناخت و آموزش او باشد. ورود کودک به جهان گسترده و وسیع ریاضی می‌تواند اتفاق بسیار خوشایندی برای او باشد؛ اگر بتواند بدون سختگیری و از طریق آموزش‌های مناسب برای سن خودش به این دنیای جذاب وارد شود. جلد چهارم مجموعه کتاب حواستو جمع کن با این هدف تالیف و منتشر شده است.

چرا خرید مجموعه کتاب حواستو جمع کن را پیشنهاد می‌کنیم؟

امروزه کتابهای آموزشی کودکان به تعداد بالایی منتشر شده است. بعضی از این کتابها غیراصولی بوده و بر اساس الگوهای تربیتی معتبر طراحی و منتشر نشده‌اند. به همین دلیل دقت در انتخاب و خرید کتاب کودک وظیفه‌ای خطیر است که والدین و مربیان باید آن را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانند. در صورتی که کودکی دارید و آموزش او برایتان دغدغه‌ای مهم و هر روزه است، از مجموعه کتاب حواستو جمع کن غافل نشوید. این مجموعه با نیازهای کودک و ویژگی‌های جسمی و روانی او مطابق بوده و با در نظر گرفتن مراحل رشد شخصیتی و مغزی او طراحی شده‌ است.

کیف قاصدک مناسب برای کودک

همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، هر کدام از جلدهای مجموعه حواستو جمع کن به موضوع مهمی اشاره دارند. به عنوان مثال در چند جلد از این مجموعه آموزش مفاهیم ریاضی به صورت دقیق و با تمرکز بر موضوعات مختلف گنجانده شده است. آموزش مفاهیم علوم نیز موضوع دیگری است که مولف کتاب به آنها پرداخته است. شیوه انتقال این مفاهیم و گنجاندن آنها در هر جلد نیز با در نظر گرفتن توان جسمی و روانی کودک و ظرفیت او در دریافت محتوای آموزشی از طریق یک کتاب است.

به این معنا که کودک سه تا پنج ساله نمی‌تواند حجم زیادی از مفاهیم آموزشی را دریافت کند. بنابراین مولف هر موضوع را به ریز موضوعاتی تقسیم کرده تا انتقال آنها ساده‌تر باشد. در کنار اینها این مفاهیم در قالب بازی و سرگرمی و رنگ‌آمیزی به کودک انتقال داده می‌شوند تا نسبت به مباحث آموزشی خسته و دلزده نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *