معرفی کتابهای عمومی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب پدر پولدار پدر بی پول

معرفی کتاب پدر پولدار پدر بی پول

خرید کتاب چهارراه پولسازی

کتاب پدر پولدار پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی یکی از پرفروش‌ترین کتاب های موفقیت است. این کتاب به شما راه دستیابی به ثروت را نشان می‌دهد؛ اما نکته مهم‌تر این است که به شما می‌گوید چطور پولدار شوید و پولدار بمانید. حتماً می‌دانید که بسیاری از افراد با روش‌های مختلف و حتی یک شبه به ثروت هنگفتی دست پیدا می‌کنند؛ ولی بعد از مدتی همه ثروت خود را از دست می‌دهند. دلیل این امر نداشتن تدبیر و مهارت حفظ ثروت است. این همان مسئله‌ای است که رابرت کیوساکی در کتاب خود بررسی می‌کند. او با دانشی که در زمینه اقتصاد دارد و مهارتی که در امور مالی به دست آورده، به شما راه و روش حفظ ثروت را آموزش می‌دهد.

رابرت کیوساکی امروز صاحب یک کمپانی بزرگ به نام پدر پولدار است. شاید برایتان سوال باشد که پدر پولدار چه معنایی دارد؟ آیا معنای آن این است که همه ما باید یک پدر پولدار داشته باشیم؟! جواب این سوال در مضمون و درونمایه اصلی این کتاب نهفته است. در صورتی که مایلید تا درباره کتاب پدر پولدار پدر بی پول بیشتر بدانید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید:

موضوع کتاب پدر پولدار پدر بی پول

اصلی‌ترین موضوع کتاب پدر پولدار پدر بی پول ثروتمند شدن از طریق کسب مهارت و سواد مالی و اقتصادی است. رابرت کیوساکی نویسنده این کتاب با داشتن تجربه‌های مختلف در این زمینه و همچنین دانش کافی در حوزه اقتصادی به خوانندگان خود می‌گوید چطور ثروتمند شوند و پس از آن چطور ثروت خود را چند برابر کرده و در نهایت به موفقیت برسند. در واقع شما با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که داشتن مهارت در امور اقتصادی و مالی ارتباطی به میزان تحصیلات و یا شرایط زندگی و خانوادگی شما ندارد.

فرقی نمی‌کند که بالاترین مدرک تحصیلی را گرفته باشید یا نه، وقتی ندانید چطور ثروتتان را حفظ کنید، آینده برایتان قابل پیش‌بینی نخواهد بود. نویسنده کتاب با ذکر مثال‌های مختلف از آدم‌های ثروتمندی که کارنامه تحصیلی درخشانی نداشتند، توجه خوانندگان را به این موضوع جلب می‌کند که ثروت و تحصیلات ربط دقیقی به هم ندارند. در واقع شاید گفت که تنها عاملی که می‌تواند ارتباط دقیقی با ثروت داشته باشد، هوش مالی بالاست. آیا شما در زمینه مالی، فرد باهوشی محسوب می‌شوید؟

در واقع رابرت کیوساکی اعتقاد دارد که پول شکلی از قدرت است؛ اما آنچه قدرتمندتر از پول است، آموزش مالی است. چرا که پول می‌آید و می‌رود، اما اگر در مورد چگونگی کارکرد پول آموزش دیده باشید، بر آن قدرت پیدا می‌کنید و می‌توانید شروع به ثروت‌سازی و ثروت‌اندوزی کنید.

فهرست کتاب پدر پولدار پدر بی پول

کتاب پدر پولدار پدر بی پول شامل ده فصل است. در فصل اول کتاب، نویسنده ماجرای پدر پولدار و پدر بی‌پول خودش را شرح داد و نوشته چه درسی از رابرت فراست، شاعر مشهور گرفته است. در فصل دوم خواننده با اولین درس کتاب مواجه می‌شود؛ اینکه ثروتمندان برای پول کار نمی‌کنند. فصل سوم درباره لزوم سواد و دانش مالی و فصل چهارم درباره تجارت‌های شخصی است. رابرت کیوساکی در پنجمین فصل کتاب تاریخچه فعالیت‌ها و به قدرت رسیدن شرکت‌ها را شرح داده و در فصل ششم گفته ثروتمندان چطور پول می‌سازند.

فصل هفتم هم درباره برتری و ترجیح یادگیری و آموختن به ثروت‌اندوزی است. فصل هشتم به غلبه بر موانع می‌پردازد و فصل نهم درباره شروع کردن است. آخرین فصل کتاب هم دستورالعملی برای شروع ثروت‌اندوزی و حفظ ثروت است. خواننده این کتاب پس از مطالعه هر فصل و به تدریج با خواندن هر صفحه از کتاب درمی‌یابد که چرا نویسنده دو عبارت پدر پولدار و پدر بی پول را در مقابل هم قرار داده. او در واقع با این عبارت می‌خواهد شما را به مضمون اصلی کتاب برساند و نشان دهد در هر کدام از این دو وضعیت زندگی شما چطور خواهد بود و شما چه مسیری را طی خواهید کرد.

رابرت کیوساکی یک بخش نیز با عنوان سخن آخر نیز به کتاب اضافه کرده و در پیوست انتهای کتاب با عنوان «عمل کنید!» آخرین توصیه‌ها و اندرزهایش را گنجانده است. همان‌طور که از عنوان یک پیوست می‌توان فهمید، نویسنده از مخاطبانش می‌خواهد که دست به عمل بزنند و آن کاری که لازم است را انجام دهند.

کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول برای چه کسانی مناسب است؟

این روزها دیگر همه جنبه‌های زندگی ما به پول و ثروت وابسته است و اقتصاد هر روز بیشتر از روز پیش بر زندگی و وضعیت ما تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل می‌توان گفت که کتاب پدر پولدار پدر بی پول برای همه ما مناسب است. مهم نیست که امروز چقدر ثروت داریم، مهم این است که سواد مالیمان در چه حدی است! سواد و هوش مالی رابطه مستقیمی با میزان ثروت شما در آینده دارد. این آینده می‌تواند ده سال دیگر یا همین فردا باشد. اگر شما سواد مالی پایینی داشته باشید، نمی‌توانید ثروتمند بودن خود را تضمین کنید.

کتاب پدر پول دار پدر بی پول علاوه بر دانش اقتصادی، راه و روش رسیدن به اهداف و کسب موفقیت‌های بزرگ را نیز به خوانندگانش می‌آموزد. به همین دلیل است که این کتاب را یکی از بهترین کتابهای موفقیت می‌دانند و نویسنده آن نیز با انتشار کتابهای متعدد در زمینه موفقیت توانسته به شهرت دست یابد.

آشنایی بیشتر با رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی علاوه بر کتاب پدر پولدار پدر بی پول، کتاب دیگری به نام کسب ثروت به روش پدر پولدار نوشته است. این کتاب را می‌توان دنباله کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول دانست. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که رابرت کیوساکی در کنار نوشتن کتاب انجام داده، آموزش به افراد مختلف در سطوح متفاوت اجتماعی است. به عقیده رابرت کیوساکی، همه افراد نیازمند کسب دانش در زمینه مسائل مالی هستند؛ چرا که این موضوعات در مدرسه به افراد آموزش داده نمی‌شود. بیشتر آدم‌ها این مسائل را در خانه و از والدینشان می‌آموزند. اما نمی‌توان گفت آموزشی که والدین درباره پول و ثروت به فرزندانشان می‌دهند، مفید و نتیجه‌بخش باشد.

کیوساکی می‌گوید:

«مسائل پولی در مدرسه آموزش داده نمی‌شوند. مدارس تنها روی مهارت‌های تحصیلی و تخصصی تمرکز می‌کنند نه روی مهارت‌های مالی. به این ترتیب می‌توان علت وجود مشکلات مالی را در زندگی حسابدارها، دکترها و بانکدارهای باهوش توضیح داد».

به همین دلیل آموزش به یکی از دغدغه‌های کیوساکی تبدیل شده تا دیگران نیز بتوانند همچون خودش به موفقیت و ثروت دست یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *