معرفی کتابهای کودک و نوجوان, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب American First Friend 3

معرفی کتاب American First Friend 3

خرید کتاب American First Friend 3

کتاب american first friend 3 یک کتاب آموزش زبان انگلیسی به کودکان است که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد به‌طور تخصصی طراحی و منتشر شده‌اند. این کتاب هم در واقع آخرین جلد یک مجموعه سه جلدی است که هر جلد آن به یک سطح خاص اختصاص دارد و مهم است که کودکان آن‌ها را به ترتیب از جلد اول تا جلد سوم تهیه کرده و مطالب آن را یاد بگیرند.

اگر شما هم از آن پدر یا مادرهایی هستید که به آموزش زبان انگلیسی فرزندتان اهمیت می‌دهید و دوست دارید آن‌ها از سنین کودکی زبان انگلیسی را یاد بگیرند، استفاده از کتابهای american first friend می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های این مجموعه آشنا شوید و بدانید از چه بخش‌هایی تشکیل شده، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ساختار کلی کتاب american first friend 3

در کتاب american first friend 3 تمام مهارتهای زبانی موردنیاز کودکان درنظر گرفته شده است. این مهارت‌ها براساس تواناییهای کودک و همچنین میزان درک او از محیط پیرامون و حتی توانایی او در نوشتن به زبان فارسی درنظر گرفته شده است. به این معنا که کودک همان اندازه‌ای ملزم به نوشتن کلمات و حروف انگلیسی است که توانایی و ظرفیتش را دارد.

بخش واژگان زبان انگلیسی مهم‌ترین بخش این کتاب است. معلم، مربی و یا والدین می‌تواند با استفاده از تصویر و همچنین پخش فایل صوتی کلمات انگلیسی را به کودک آموزش دهد. بدون این‌که کودک بداند این کلمات چطور نوشته می‌شوند. مکالمه‌های کتاب هم بسیار ساده و کوتاه هستند اما شیوه ارتباط از طریق زبان انگلیسی را به بچه‌ها آموزش می‌دهند. کودک با تکرار این مکالمه‌ها متوجه می‌شود که دارد چه پیامی را به طرف مقابل منتقل می‌کند و هدف از هر مکالمه چیست؟

مباحث و محتوای آموزشی کتاب american first friend 3 مثل دو جلد قبلی این مجموعه با تصاویر رنگی و شاد همراه شده‌اند تا کودک اشتیاق بیش‌تری به یادگیری داشته باشد. او با دنبال کردن تصاویر و پیدا کردن ارتباط بین هر کلمه و عکس تلاش می‌کند محتوای آموزشی را دریافت کرده و در حافظه خود ذخیره کند.

درس‌های کتاب american first friend 3

این کتاب آموزش زبان شامل ۱۰ درس است. هر کدام از این درس‌ها قسمتی برای واژگان و لغات زبان انگلیسی و قسمتی هم برای مکالمه دارند. علاوه بر این یک ساختار خاص در هر درس به بچه‌ها آموزش داده می‌شود. اگر به فهرست کتاب نگاهی بیندازید، می‌بینید که در یک جدول مشخص شده که همراه با هر درس چه مباحث آموزشی تدریس می‌شود.

مثلاً برای هر درس بخشی به عنوان تمرین وجود دارد که در آن بچه‌ها یک آهنگ را به زبان انگلیسی می‌شوند و با هم تمرین می‌کنند. در ضمن صداهایی که هر درس بر آن متمرکز است هم در فهرست مشخص شده است. منظور از صداها حروفی هستند که ترکیب آن‌ها صدای متفاوتی ایجاد می‌کند. مثلاً صدایی که از ترکیب دو حرف c و h به وجود می‌آید با صدایی که این دو حرف به‌طور مجزا دارند، فرق می‌کند. در هر درس کودک با یاد گرفتن چند کلمه این صداها را هم می‌آموزد.

موضوعات کتاب american first friend 3

موضوعات کتاب american first friend 3 نسبت به دو جلد قبلی مجموعه سطح بالاتری دارند. در این کتاب کودک با موضوعاتی آشنا می‌شود که دایره امن او را هم گسترش می‌دهند. مثلاً موضوع درس هفتم «در سفر» است. در این درس کودک درباره سفرهایی که تجربه کرده فکر می‌کند و براساس آن‌ به سؤالات معلم جواب می‌دهد.

بعد از آن با شنیدن مکالمه درس متوجه می‌شود که به جز خودش دیگران هم تجربه‌های جالبی درباره سفر دارند. کلماتی که در این درس می‌آموزد هم کاملاً مرتبط با مبحث بوده و جز لغات پرکاربرد به حساب می‌آیند. مثلاً کلماتی مثل sea، crab و beach جز کلمات این درس هستند که کودک با یادگیری آن‌ها احتمالاً تصمیم می‌گیرد در سفر بعدی‌اش از آن‌ها استفاده کند.

در درس دهم کتاب که به موضوع مشاغل اختصاص دارد، کودک با انواع شغل‌ها آشنا می‌شود و اسامی مشاغل رایج‌تر را به زبان انگلیسی یاد می‌گیرد. او درباره شغل موردعلاقه خودش هم فکر می‌کند و اگر این شغل در بین کلمات تازه کتابش نباشد، می‌تواند تلفظ آن را از معلمش بپرسد.

ارتباط کودکان با کتاب american first friend 3

شما می‌توانید بر روی مراحل آموزش کودک تمرکز بیش‌تری داشته باشید تا مهارت‌های او را رصد کنید. مثلاً ببینید که چقدر واژه‌هایی که از کتاب آموخته را به ذهن سپرده و چقدر از آن‌ها را فراموش کرده است؟ و یا این موضوع را بررسی کنید که تا چه اندازه مفهوم و پیام دقیق هر مکالمه برایش قابل فهم است.

بررسی شما می‌تواند این مسئله را روشن کند که کودک تا چه میزان با کتاب آموزش زبان انگلیسی american first friend 3 ارتباط برقرار کرده است. کلمات و یا بخش‌هایی از کتاب که برای کودک نامفهوم و یا گیج کننده هستند را پیدا کرده و آن‌ها را با سرعت کم‌تری دوباره با کودک مرور کنید.

مزیت جانبی کتاب american first friend 3

ممکن است والدین به این موضوع توجه نداشته باشند اما وقتی کودک در مسیر یادگیری زبان انگلیسی قرار می‌گیرد و با استفاده از کتاب american first friend 3 تلاش می‌کند تا وارد این دنیای تازه شود، تجربه‌های متفاوتی به دست می‌آورد. این تجربه‌ها بر روی رشد فردی کودک هم اثر می‌گذارند.

دایره ارتباطاتش را وسیع‌تر می‌کنند و باعث می‌شود که نظم و مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرد. ممکن است کودک شما در خانه چندان منظم نباشد و یا نتواند به مدت یک ساعت روی صندلی بنشیند ولی در کلاس آموزش زبان انگلیسی به دلیل اشتیاق برای یادگیری کلمات جدید بدون آن‌که مشکلی برایش پیش بیاید، روی صندلی می‌نشیند و نظم کلاس را رعایت می‌کند.

کودک با همسن‌وسال‌هایش می‌خندد، حرف می‌زند و ارتباط برقرار می‌کند و حتی ممکن است ارتباط با دوستان تازه‌اش به ارتباطی عمیق تبدیل شود که تا سال‌ها بعد از کلاس زبان انگلیسی هم ادامه پیدا کند.

اگر آموزش و رشد فرزندتان برایتان یک دغدغه است به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مجموعه کتابهای american first friend این مسیر را بی‌دردسر و راحت طی کنید و به فرزندتان فرصت دهید که تجربه‌های جدیدی کسب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *