معرفی کتابهای عمومی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب شفای زندگی

معرفی کتاب شفای زندگی

خرید کتاب شفای زندگی

کتاب شفای زندگی نوشته لوییز هی یکی از کتاب‌های محبوب در زمینه خودیاری است. این کتاب در ایران توسط چند ناشر و مترجم مختلف به چاپ رسیده؛ اما یکی از معروف‌ترین ترجمه‌های این کتاب، ترجمه خانم گیتی خوشدل است. در صورتی که با ترجمه‌های گیتی خوشدل آشنا باشید، می‌دانید که وی در زمینه ترجمه کتابهای خودیاری کارنامه پرباری دارد.

کتاب شفای زندگی درباره موفقیت و تحول در زندگی از طریق تغییر کردن‌ است. لوییز هی برخلاف بسیاری از نویسندگان کتابهای انگیزشی و موفقیت از معجزه و یا اتفاقات غیرممکن حرف نمی‌زند. آنچه او خوانندگان را به سویش دعوت می‌کند، آرامش درونی و شفای زندگی است. بنابراین کتاب پیش‌رو به ویژه برای کسانی مناسب است که از زندگی روزمره، از مسیری که در آن قرار دارند و اتفاقاتی که با آن روبه‌رو می‌شوند، خسته‌اند و به آرامش درونی و تحولی عمیق و بنیادین نیاز دارند. بسیاری از افراد در مسیر زندگی کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که قرار نیست به موفقیت دست یابند و بهتر این است که از تلاش دست بکشند؛ اما نویسنده این کتاب توجه خوانندگان را به مفهوم مهمی جلب می‌کند و آنان را دعوت می‌کند تا با شوق و آگاهی به سوی آنچه می‌خواهند قدم بردارند.

موضوع کتاب شفای زنگی

کتاب شفای زندگی کتابی الهام‌بخش همراه با امید و بینش‌های تازه به زندگی است. بسیاری از افرادی که این کتاب را خوانده و تمام کرده‌اند، با این عبارت درباره کتاب موافق‌اند. چرا که لوییز هی با توصیه‌های زندگی‌بخش خود می‌تواند امید و بینشی تازه به شما ببخشد و به شما بیاموزد چطور زخم‌ها، ناخرسندی‌ها و ناملایماتی که در زندگی تجربه کرده‌اید را پشت سر بگذارید. از طرف دیگر آنچه لوییز هی در این کتاب می‌گوید، در بینش و شیوه نگاه خوانندگان به مسائل مختلف و دنیای پیرامونشان تأثیری عمیق می‌گذارد. تغییر این نگرش بر روی شیوه مواجهه شما با مسائل مختلف، مشکلات و ناملایمات نیز تأثیر گذاشته و آن را تغییر می‌دهد.

گویی آنچه با مطالعه کتاب شفای زندگی کسب می‌کنید بر روی تمام ابعاد زندگی شما اثر می‌گذارد.
اولین و مهم‌ترین توصیه نویسنده کتاب به شما این است که مهم نیست چه کسی هستیم و در کجا و در چه شرایطی زندگی می‌کنیم، بلکه مهم این است که برای از نو ساختن زندگی‌مان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و لحظات ارزشمند زندگی را با جان و دل سپری کنیم. همین توصیه کافی است که همه‌مان برای شفای زندگی خود دست به کار شویم.

فهرست کتاب شفای زندگی

کتاب شفای زندگی شامل شانزده فصل است. نویسنده در فصل‌های ابتدایی آنچه خود بدان معتقد است را توضیح داده و پس از آن به سراغ این سوال رفته که مشکل اصلی چیست؟ و ریشه مشکل از کجاست؟ در واقع می‌توان گفت که نویسنده از همان ابتدا به سراغ اصل مطلب رفته و بدون حاشیه از شما می‌خواهد خود را کندوکاو کنید. پس از آن شما با سوال چگونه تغییر کنیم؟ مواجه می‌شوید و یاد می‌گیرید کدام جنبه‌های زندگیتان نیازمند تغییر و دگرگونی‌اند. نویسنده در آخرین فصل کتاب با عنوان داستان من، قصه و ماجرای زندگی خود را شرح داده است.

در این فصل خواننده در می‌یابد که تمام توصیه‌ها و پند و اندرزهای نویسنده از تجربه‌های شخصی‌اش نشأت گرفته‌اند. خواندن این فصل می‌تواند اعتماد خواننده را به آنچه از کتاب آموخته بیشتر کند.
لوییز هی در کتاب شفای زندگی برای اینکه نگرش شما را تغییر دهد، در اولین جملات کتاب به سراغ مفاهیم اصلی زندگی از جمله خوشبختی، بدبختی، تجربه‌های خوب و بد و احساس موفقیت و شکست رفته است. با این تعاریف احتمالاً لغزشی در افکار و باورهای شما ایجاد می‌شود که نشانه‌ اولین گام‌ها برای تغییرات مهم‌تر و بزرگتر است.

جدول کتاب شفای زندگی

لوییز هی در کتاب شفای زندگی بیماری‌های جسمی و امراض مختلف را در جدولی قرار داده است. او تلاش کرده هر بیماری را با بینش متفاوت خود ببیند. او در یک ستون از این جدول نام بیماری، در ستون بعدی علت احتمالی بیماری و در ستون سوم نیز الگوی تازه ذهن را قرار داده است. به عنوان مثال در اولین ردیف این جدول بیماری میگرن قرار دارد.

لوییز هی علت احتمالی این بیماری را غرور ذکر کرده و برای الگوی تازه ذهن نیز نوشته: من بدون غرور هم زندگی خوبی دارم. این نگرش تازه می‌تواند به فردی که درگیر این بیماری است، کمک کند تا با نگاهی متفاوت به مشکل جسمانی خود بنگرد. آیا فرد درگیر غرور است؟ آیا این غرور به زندگی او آسیب زده است؟ شما می‌توانید در جدول کتاب شفای زندگی سایر بیماری‌ها را نیز ببینید. هر کدام از این بیماری‌ها با نگاهی تازه و متفاوت بررسی و علت‌یابی شده‌اند و شاید به شما کمک کنند تا از زوایه‌ای متفاوت به مشکل خود بنگرید.

کتاب شفای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب شفای زندگی یکی از بهترین کتابهای خودیاری است؛ اما آنچه مسلم است، این است که تا نخواهید در زندگیتان تغییری ایجاد کنید و تا نخواهید که این تغییر را از درون خود شروع کنید، اتفاق خوبی نمی‌افتد. بنابراین این کتاب نیز وقتی به کتاب اثرگذاری تبدیل می‌شود که بتوانید قدمی در این مسیر بردارید. اگر می‌خواهید دست روی دست بگذارید و تنها با خواندن این کتاب منتظر باشید دنیا و اتفاقات خودشان به نفع شما تغییر کنند، نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

کتاب شفای زندگی برای افرادی مناسب است که به دنبال راهی برای رفع احساسات ناخوشایند خود نسبت به زندگی‌اند. افرادی که مایلند از طریق تحول درونی و تغییر نگاه و دیدشان به دنیا، به آرامش واقعی دست پیدا کنند. لوییز هی با توجه به تجربه‌های خودش و زندگی پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاشته، به خوانندگان مسیر دستیابی به این آرامش را نشان می‌دهد. در صورتی که می‌خواهید همراه با نویسنده کتاب این راه را طی کنید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم

نویسنده در بخشی از کتاب شفای زندگی می‌گوید:

«بسیاری از افراد تصور می‌کنند که زندگی آنها را در شرایط گوناگون قرار می‌دهد و آنها را به نحوی وادار می‌سازد که با توجه به آن طرز فکر خود را انتخاب کنند و یا تغییر دهند. شما چگونه فکر می‌کنید؟ من شخصا چنین طرز فکری را رد می‌کنم. چون این ما هستیم که برای زندگی خود تصمیم می‌گیریم، نه زندگی برای ما.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *