معرفی کتابهای عمومی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب راز

معرفی کتاب راز

خرید کتاب راز

کتاب راز نوشته روندا برن را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کتابهای موفقیت و خودیاری دانست. بسیاری از شما حتماً یک بار نام این کتاب را شنیده‌اید و وسوسه شده‌اید که آن را مطالعه کنید و یا دست کم بدانید از چه موضوعی حرف می‌زند. خیلی از آدم‌هایی که این کتاب را خوانده‌اند، به شدت تحت تأثیر صحبت‌های راندا برن قرار گرفته‌اند. وی در این کتاب درباره قانون جذب صحبت می‌کند و به خوانندگان می‌گوید چطور از این قانون برای رسیدن به اهداف و دستیابی به آرزوهایشان بهره بگیرند.

کتاب راز توسط چند مترجم به فارسی برگردانده شده است. مسیحا برزگر یکی از مترجمانی است که در ترجمه این کتاب به زبان فارسی از دیگر مترجمان پیشی گرفته است. این کتاب توسط انتشارات ذهن آویز به چاپ رسیده و بارها در ایران تجدید چاپ شده است. اگر مایلید جزئیات بیشتری درباره این کتاب بدانید، با این مطلب همراه شوید:

موضوع کتاب راز

همانطور که گفتیم کتاب راز درباره قانون جذب است. اما قانون جذب چیست و چطور می‌توان از آن بهره‌مند شد؟ روندا برن عقیده دارد که توانسته به راز هستی دست یابد و معمای زندگی را برای خود حل کند. او تلاش کرده تا این راز را با ما نیز در میان بگذارد. به عقیده او راز خوشبختی، در دستان ماست. ممکن است در ابتدا برایتان عجیب و غیرقابل باور باشد؛ اما همین طور که با کتاب پیش می‌روید، متوجه می‌شوید که رازی در کار است و شما هم می‌توانید از قدرت آن استفاده کنید. نویسنده می‌گوید با خواندن این کتاب پی می‌برید که چگونه می‌توانید هر آنچه می‌خواهید داشته باشید، هر کسی که می‌خواهید باشید و هر آنچه می‌خواهید را انجام دهید. درخواهید یافت که واقعاً که هستید و خواهید دانست چه کسی و چه جلال و شکوهی در انتظار شماست.

نویسنده کتاب می‌گوید که فقط باید بتوانید آنچه در جستجویش هستید را پیدا کنید. وی عقیده دارد همه آنچه که دارید و یا همه آنچه که ندارید نشات گرفته از قانون جذب است. شما چیزهایی را به خود جذب کرده‌اید که خودتان خواسته‌اید. هر چه در زندگی شما وجود دارد، از میل خودتان سرچشمه گرفته است. اما ممکن است فکر کنید که چیزهای بسیاری در زندگیتان وجود دارد که خواهان آن نبوده و نیستید. اینجا همان نقطه‌ای است که باید درباره‌اش تأمل کنید. احتمالاً چنین اتفاقی به این دلیل رخ داده که شما از قانون جذب و قدرت بی‌پایان آن به درستی استفاده نکرده‌اید.

فصل‌های کتاب راز

کتاب راز شامل چند فصل است و در هر فصل نویسنده رازی را در ارتباط با خودتان و یا دنیای اطرافتان بازگو می‌کند. اولین فصل کتاب پس از مقدمه و توضیح مختصر نویسنده، افشای راز است. فصل بعدی راز به زبان ساده و فصل سوم چگونه از راز استفاده کنیم؟ نام دارد. در فصل چهارم نویسنده درباره فرایند خلاق صحبت می‌کند و در فصل پنجم، ششم و هفتم به ترتیب از راز ثروت، راز روابط و راز سلامتی می‌گوید. سه فصل هشتم،ِ نهم و دهم نیز به راز جهان، راز شما و راز زندگی می‌پردازند.

این فصول هر کدام به نوعی به شما کمک می‌کنند تا به آنچه نیاز دارید، دست پیدا کنید و یاد بگیرید چطور از قدرت راز برای رسیدن به خواسته‌هایتان استفاده کنید. نویسنده در بخشی از کتاب می‌گوید:

«شما قدرتمندترین مغناطیس عالم هستید. شما در خود یک قدرت مغناطیسی دارید که از هر چیز دیگری در این دنیا قدرتمندتر است و این قدرت مغناطیسی ژرف از طریق افکار شما انتشار می‌یابد. قانون جذب می‌گوید هر چیزی، مشابه خودش را جذب می‌کند. پس بدین ترتیب هر گاه به چیزی می‌اندیشید، در واقع در حال جذب افکار مشابه آن به خود هستید.»

چه کسانی باید کتاب راز را بخوانند؟

اگر مقدمه کتاب راز را بخوانید، متوجه می‌شوید که راندا برن ایده اولیه خود درباره راز را ابتدا به صورت مجموعه‌ای از ویدئوهای ضبط شده، تولید کرده است. او با ضبط ویدئو از افرادی که هر کدام به نوعی تجربه مواجهه با راز را داشته‌اند، تلاش کرده تا پیام مهمی به مخاطبانش بدهد. پیام روندا برن این است که راز زندگی قابل دستیابی است. این راز یک معمای حل نشدنی نیست؛ بلکه همه ما قدرت این را داریم تا از موهبت آن بهره‌مند شویم. برن پس از ساخت این فیلم‌ها، تجربه‌های خود را مکتوب کرد و با عنوان کتاب راز در اختیار دیگران گذاشت. بنابراین اگر شما می‌خواهید از راز زندگی برخوردار شوید و از قدرتی که در خود دارید در جهت رسیدن به آرزوهایتان استفاده کنید، این کتاب برایتان مناسب است.

بسیاری از افراد بعد از خواندن کتاب راز به این نتیجه رسیده‌اند که سبک و شیوه زندگی خود را عوض کنند. آنها با مطالعه این کتاب توانسته‌اند دنیا را از زاویه‌ای تازه ببینند. اما برای خواندن این کتاب باید بتوانید با نگاه متفاوت نویسنده آن همسو شوید. پس اگر شما هم خواهان این هستید که با راز زندگی روبه‌رو شوید، خرید کتاب راز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتابهای روندا برن

روندا برن نویسنده کتاب راز برنامه‌ساز و تهیه‌کننده استرالیایی است. او کتاب راز را در سال ۲۰۰۶ میلادی منتشر شد و در مدت کوتاهی به شهرت جهانی رسید. مترجمان توانستند این کتاب را به ۴۰ زبان زنده دنیا ترجمه کنند و هم اکنون رکورد فروش این کتاب از ۱۹ میلیون نسخه در کل دنیا نیز گذشته است. آمار فروش کتاب راز نشان داد که قانون جذب برای بسیاری از افراد، جالب و قابل توجه بوده است و خیلی‌ها مایلند از طریق بررسی بیشتر این قانون، زندگی خود را متحول کنند.

راندا برن علاوه بر کتاب راز توانسته چند کتاب دیگر نیز بنویسد و منتشر کند. این کتابها البته به اندازه کتاب راز شهرت ندارند؛‌ اما ادامه‌ای بر افکار و عقاید نویسنده هستند. بنابراین خیلی از طرفداران برن بعد از خواندن کتاب راز به سراغ این کتابها رفته‌اند. از جمله این آثار می‌توان به معجزه سپاس گزاری اشاره کرد.

برن در کتاب معجزه سپاسگزاری تلاش کرده تا نگاه ما را به زندگی معمول و روزمره‌مان عوض کند. خیلی از ما نسبت به موفقیت‌هایی که در زندگی به دست آورده‌ایم، بی‌تفاوت هستیم. این باعث می‌شود که به مرور احساس رضایتمان از زندگی پایین بیاید. راندا برن با این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا در یک دوره ۲۸ روزه یاد بگیرند که قدردان داشته‌های خود باشند و برای آنچه به دست آورده‌اند، شکرگزاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *