معرفی کتابهای کمک درسی, نقد و معرفی کتاب

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم خیلی سبز توسط عباس سرمایه در صد و نود و دو صفحه تالیف و منتشر شده است. با توجه به این‌که درس شیمی برای دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی از اهمیت زیادی برخودار است، داشتن یک کتاب کار جامع و کامل می‌تواند به آن‌ها در مسیر موفقیت کمک کند. ضمن این‌که مباحث درس شیمی پایه دهم در سال‌های بعد و پایه‌های یازدهم و دوازدهم به شکل عمیق‌تر و گسترده‌تری مطرح می‌شوند.

در صورتی که با تسلط کامل به پایه بعد بروید، مشکلی نخواهید داشت. اما اگر مشکلات خود در درس شیمی را به سال‌های بعد ببرید، هم در کسب نتیجه دچار دردسر می‌شوید و هم در سال کنکور وقت‌تان تلف می‌شود. چرا که باید زمان زیادی را برای رفع اشکال بگذارید.

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی پایه دهم به عنوان یک کتاب کار برای تمام دانش‌آموزان در هر وضعیت تحصیلی که هستند مناسب است. در صورتی که می‌خواهید با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم چه بخش‌هایی دارد؟

درسنامه، نمونه سؤال و امتحان سه بخش اصلی کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم خیلی سبز است. هر بخش حجم مناسبی داشته و محتوای موردنیازتان را با زبانی ساده و روان در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب برخلاف بعضی از بخش‌های کتاب درسی نه تنها گیج‌کننده نیست، بلکه می‌توانید آن را به صورت کاملاً خودخوان مطالعه کنید.

سرفصل‌های این کتاب نیز مطابق با عناوین و مباحث کتاب درسی بوده و به این شرح است:

  • فصل اول: کیهان زادگاه الفبای هستی
  • فصل دوم: ردپای گازها در زندگی
  • فصل سوم: آب، آهنگ زندگی

در انتهای هر درس می‌توانید نمونه سؤالات مبحث به مبحث را پیدا کنید. پاسخنامه این سؤالات نیز در ادامه آن‌ها آمده است. امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم هم در دو بخش جداگانه در کتاب قرار گرفته‌اند.

اگر درس شیمی برایتان سخت و یا پیچیده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه آن برنامه‌ریزی داشته باشید. از همان ابتدای سال تحصیلی برای خرید کتاب کار مناسب اقدام کرده و همزمان با تدریس معلم در کلاس به مطالعه کتاب کار خود بپردازید. در این شرایط می‌توانید به طور منظم به نمونه سؤالات کتاب پاسخ داده و پس از آن به سراغ امتحانات نیمسال اول و یا نیمسال دوم بروید. آن وقت متوجه می‌شوید که تسلط خوبی بر روی درس شیمی پیدا کرده‌اید و این درس دیگر برایتان پیچیده و سخت نیست.

درسنامه کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم خیلی سبز

در ابتدای هر فصل از این کتاب کمک درسی توضیح ساده‌ای درباره آن درس نوشته شده. این توضیحات زبانی صمیمانه و طنز دارند و به شما انرژی می‌دهند تا کتاب را با دقت بخوانید. مؤلف در همین بخش توضیح داده که هر فصل را به چندین درس کوچک تقسیم کرده تا مطالعه آن برای شما آسانتر باشد.

در ضمن مؤلف مشخص کرده که هر درس شامل کدام صفحات کتاب درسی است. در هر درس‌ تعداد زیادی جدول و کادرهای آموزشی وجود دارد و فرمول‌ها هم با شکل توضیح داده شده‌اند. در ضمن تمام تصاویر کتاب درسی در این کتاب هم وجود دارد و لازم نیست برای دیدن آن‌ها به کتاب درسی خود مراجعه کنید.

حتماً می‌دانید که شیمی از آن درس‌هایی است که هم شامل مباحث حفظ کردنی می‌شود و هم شامل مسائل حل کردنی و فرمول‌های مختلف. به همین دلیل باید بتوانید هر دو نوع این مباحث را مطالعه کرده و یاد بگیرید. در درسنامه‌های این کتاب، مباحث از هم تفکیک شده و به طور دقیق بررسی می‌شوند.

برای بعضی‌ها بخش‌های حفظ کردنی راحت‌تر است و برای بعضی‌ها بخش‌های فهمیدنی. شما در هر دسته‌ای که باشید، با خواندن کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم، می‌توانید مشکلات خود را برطرف کرده و ابهاماتتان را از بین ببرید. فقط باید دقت و تمرکز را فراموش نکنید.

بخش نمونه سؤال کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم

در بخش نمونه سؤالات کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم که دقیقاً بعد از درسنامه قرار گرفته‌اند، با انواع سؤالات امتحانی و غیرامتحانی آشنا می‌شوید. منظور از سؤالات غیرامتحانی آن دسته از سؤالاتی است که چندان در امتحان تکرار نمی‌شود ولی یا دارای یک نکته مهم است و یا شما را به چالش می‌کشد تا سر جلسه امتحان اصلی غافلگیر نشوید.

علاوه بر این قالب سؤالات این بخش متنوع بوده و شامل انواع سؤالات جالی خالی، درست و نادرست، چهارگزینه‌ای، تشریحی و… است. پس یادتان باشد پاسخ دادن به همه سؤالات کتاب مهم است. جا انداختن هر سؤال می‌تواند به معنای از دست دادن یک نمره در امتحان اصلی درس شیمی باشد. بنابراین بعد از مطالعه کامل درسنامه و بعد از مرور نکات مهم و امتحانی آن‌ها به این سؤالات که براساس سرفصل‌های مختلف کتاب، دسته‌بندی شده‌اند، پاسخ دهید.

بخش امتحان کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم

امتحانات کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم مطابق با سرفصل‌هایی که در امتحان نیمسال اول و نیمسال دوم مورد سؤال قرار می‌گیرند، طراحی و تنظیم شده‌اند. این امتحانات یک خودارزیابی کامل و دقیق به دانش‌آموزان می‌دهند و به طور خاص وضعیت شما را در درس شیمی پایه دهم مشخص می‌کنند.

اگر همچنان در پاسخ دادن به سؤالات شیمی دهم دچار مشکل هستید، یعنی وضعیت‌تان ضعیف و متوسط است و به تلاش بیش‌تری نیاز دارید. باید دوباره برای مطالعه شیمی برنامه‌ریزی کنید و این بار پشتکارتان را بالا ببرید. اما اگر اشکالی در پاسخ دادن به امتحانات نداشتید، یعنی آماده‌اید تا در امتحان نیمسال اول و یا نیمسال دوم شیمی دهم شرکت کنید.

امروز که در پایه دهم تحصیل می‌کنید، توجه به درس شیمی و مطالعه موشکافانه آن می‌تواند تأثیر زیادی بر روی آینده و همچنین وضعیت شما در دوره مطالعه برای کنکور سراسری داشته باشد. با توجه به ضریب درس شیمی و رقابت زیاد دانش‌آموزان در کنکور سراسری ریاضی و تجربی، هر نکته اضافه‌ای که درباره این درس بدانید، به نفع‌تان خواهد بود. پس با خرید کتاب ماجراهای من و درسام شیمی دهم خیلی سبز هم موفقیت امروزتان را تضمین کنید و هم کسب درصد بالا در کنکور سراسری را.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *